Betaling af (Maritime) netindkøb i EU.
Fra : PKJ

Dato : 16-03-04 16:49

Det kan være svært at betale med Creditcards ved indkøb indenfor EU.
Især er det
TYSKLAND der yder modstand. Bankoverførsel fra din netbank kan derfor
blive måden
at foretage betalingen på. Hvis du blot beder din bank om at lave en
udenlandsk betalingen
kan du komme til at betale et større gebyr for transaktionen. (Jeg blev
charged 150 DKK af min bank. Sydbank)

Alle europæiske pengeinstitutter er enige om (i kraft 1 juli 2003) at
EURO betalinger
hvor modtagernes IBAN nummer samt BIC Code er kendte skal ekspederes
hurtigt
til absolut laveste pris. (Min bank charger mig 2 Euro = 15 kr) i
dette tilfælde.

Du skal fra sælger altså sikre disse to IBAN og BIC. Disse oplysninger
skal fremgå af kontoudtog
fra 1 juli 2003. Også dit eget IBAN+BIC skal du kunne se.

Læs mere her:
http://www.svendborgsparekasse.dk/erhverv/udlbetalinger.asp

/PKJ

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-03-04 19:52

Interessant oplysning at der er en skæringsdato. Jeg har som dig, flere
gange måtte betale det væmmelige store gebyr for at få penge overført
manuelt.

Vi ser frem til "fagre nye verden"

/Bjarke

PS: Har checket min egne Dansk Bank konti og de er påført fine IBAN/SWIFT
koder. - Så jeg er klar til at modtage penge, hvis der er en rig onkel et
sted i Europa, der bare har siddet og ventet på billigere gebyrer ....

Fra : ABC

Dato : 16-03-04 22:40

Uheldigvis faldt PKJ over tastaturet og skrev derved følgende:

> Det kan være svært at betale med Creditcards ved indkøb indenfor EU.

Hører det ikke hjemme i dk.forbruger eller måske dk.erhverv?

Det har da ikke meget med sejlads at gøre???

Claus
--
Still undercover!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-03-04 23:13

Super relevant ift den diskussion vi havde i sidste uge

Under cover ?? Du kan da tydeligt genkendes på "Uheldigvis faldt ...".
Måske plonk-filteret skulle søge på den istedet ... <smile>

/Bjarke

Fra : Bummelumsen

Dato : 16-03-04 23:24

Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Super relevant ift den diskussion vi havde i sidste uge

Een ting er jo, når en debat udvikler sig i en anden retning, noget
andet er vel at poste et offtopic emne bevidst?

Du vil vel ikke påstå, at forbruger betaling er ontopic her...

> Under cover ?? Du kan da tydeligt genkendes på "Uheldigvis faldt
> ...". Måske plonk-filteret skulle søge på den istedet ... <smile>

Jeg forsøger da heller ikke at gemme mig!

Jeg villle blot vise, at ideen med meddelelses regler ikke er meget
bevendt!

Claus Tersgov
--
AKA the man with many names!

Fra : Egon Stich

Dato : 17-03-04 09:52

Claus..
Erfaringer med, og nyttige oplysninger om international betaling, er da
særdeles relevant.
Det er jo i høj grad på tide, at Holger Danske vågner op, og går til kamp
imod de urimelige plattenslagermetoder dansk erhvervsliv plager fattige
mennesker med.

(Nu venter jeg spændt på, om jeg skal "moppes" for at sætte svaret øverst?

MVH
Egon.

Fra : @rsten

Dato : 17-03-04 10:58

Egon Stich wrote:
> [...]
> fattige mennesker med.
>
> (Nu venter jeg spændt på, om jeg skal "moppes" for at sætte svaret

Nej da - kun fordi du ikke klipper det væk der er unødigt citat

--
/carsten

Fra : Egon Stich

Dato : 17-03-04 21:36

"The Kilfilter Killer!" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> relevant i denne nyhedsgruppe.
>
> Der er trods alt en grund til, at dk hierakiet er emne opdelt, og
> dybest set har bankbetalinger, kreditkortbetaling og lignende
> forbruger problemer ingen relevans til sejlads.

Ved du hvad?
Jeg føler det da særdeles relevant. Som sejler er man da interesseret i,
ikke at blive svindlet og bedraget af danske importører og detaillister..!!
Så jeg ser altså anderledes på sagen end du.
Og forbeholder mig retten til at gøre dette. Hvad du så end måtte mene, sige
eller gøre.
Det kunne da lige passe, at man skulle abbonere på samtlige prupper for at
få relevante oplysninger om sin interresse? Eller at du skulle være
overdommer over, hvad der er relevant for mig og andre?
Men du er måske en af disse sk***** Kuponklippere, der har tid og råd nok,
fordi de skubber udgifterne over på os fattige forbrugere? Og har tid nok
til at gennemtravle alle news grupperne?

(Hvis du mangler en kasket, så lad dig vælge ind i et menighedsråd. Det er
ret let. Her får du en stor kasket, og kan bestemme..

> Een ting er, når en tråd udvikler sig, men noget andet er da at poste
> et fuldstændig offtopic debatindlæg bevidst. Det er sikker relevant -
> i de relevante grupper....

Nu tror jeg, at der er en "ghostwriter" dser har været på spil.
Det kan da ikke være dig, som er expert i at afspore debatter, der har
skrevet ovenstående?
Og stadigvæk: Det er da ikke dig, der bestemmer, hvad der er "off topic"
eller ej?
Jeg synes stadig det er relevant.
Tag venligst og lad mig have denne opfattelse i fred.

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-04 00:12

> [...]

> detaillister..!! Så jeg ser altså anderledes på sagen end du.
> Og forbeholder mig retten til at gøre dette. Hvad du så end måtte

Men nu er det jo ikke dine følelser, som er afgørende for den slags,
men det som gruppens fundats dikterer. Er du uenig i det, så skal du
arbejde for at få ændret fundatsen. Fundatsen er ret klar:

Citat
3. Fundats:
Formålet med denne gruppe er diskussion af emner med relation
til al fritidssejlads, herunder sejlads for sejl, motor, eller
muskelkraft. Eksempler på relevante emner er:

* Båd design
* Bådebygning og -vedligeholdelse
* Turforslag og turbeskrivelser
* Kapsejlads
* Navigation
* Bådudstyr

Citat slut

> Det kunne da lige passe, at man skulle abbonere på samtlige prupper
> for at få relevante oplysninger om sin interresse?

Jamen, det passer skam. Det er det, der er hele meningen med det
emneopdelte gruppehieraki. Eller kunne man jo bare have een gruppe:
dk.snakomalt

Sikke en rodebutik, det kunne blive. Bankbetalinger og lignende
transaktioner har altså intet med sejlads at gøre. Det er forbruger
eller jurastof og hører under disse grupper. Det er jo ikke kun
sejlere, der er interesseret i ikke at blive snydt!

> Eller at du skulle
>være overdommer over, hvad der er relevant for mig og andre?

Der er ingen, der er overdommer. Jeg henleder blot opmærksomheden på
fundatsen!

> [...]
> nok, fordi de skubber udgifterne over på os fattige forbrugere? Og
> har tid nok til at gennemtravle alle news grupperne?

???

Skal det forstås sådan, at du simpelthen er ligeglad med gruppernes
fundats og at du dermed vil blæse på hele den opbygning, der er i
usenet hierakiet?

> (Hvis du mangler en kasket, så lad dig vælge ind i et menighedsråd.
> Det er ret let. Her får du en stor kasket, og kan bestemme..

Det er en imponerende debatteknik, du har! (og så undrer det folk, at
jeg skærper tonen)
Her er endnu et eksempel på, at folk går efter manden i stedet for at
gå efter bolden!

> Og stadigvæk: Det er da ikke dig, der bestemmer, hvad der er "off
> topic" eller ej?
> Jeg synes stadig det er relevant.
> Tag venligst og lad mig have denne opfattelse i fred.

Nej, det er netop fundatsen, der bestemmer dette. Desværre er du på
vildspor i din opfattelse. Er du i tvivl om, hvordan gruppehierakiet
fungerer, så må man opfordre dig til at læse www.usenet.dk

Indlægger er sikkert relevant, men det er *ikke* relevant i denne
gruppe...

Det er nu engang fundatserne, der er nyhedsgruppernes "grundlov". Er
du uenig i disse, så arbejder man konstruktivt for at få dem ændret,
man gør ikke bare som det passer sig.

Er du også ligeglad med færdselsloven og kører over for rødt, når det
passer dig?

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-04 00:18

Uheldigvis faldt Egon Stich over tastaturet og skrev derved følgende:

> Tag venligst og lad mig have denne opfattelse i fred.

Det er sørgeligt, at du bevidst ignorere en FUT og samtidig brokker
dig over den måde, debatterne udvikler sig på.

Det er faktisk tankevækkende!

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 18-03-04 11:14

> [...]

Det er sørgeligt, at du bevidst ignorere en FUT og samtidig brokker
dig over den måde, debatterne udvikler sig på.

Jeg brokker mig da ikke over hvorledes debatter udvikler sig.
Jeg påpeger blot, at du da vist er en af dem der bedriver det du bebrejder
andre?
Du ser splinten din broders øje, men ikke bjælken i dit eget.

[...]

Diverse exempler...
Ja, ja.
Det vil sige, at man slavisk skal holde sig til dine opstillede exempler?
Du nævner bådudstyr.
Under dette er det da særdeles relevant at tale om priser, gode
indkøbssteder og erfaringer hermed. Herunder netbetaling.

Det er da muligt, at du ikke synes dette.
Det er da i orden.
MEN: Lad os andre have friheden til at tale om, hvad vi finder relevant.

[...]

Der er vi så uenige.
Emnet kan ganske udmærket passes ind i fundatsen.
Det er kun et spørgsmål om hvor "firkantet" man har lyst til at være.
Man kan jo springe indlæg over.
Ligesom man ikke behøver at svare på dem alle.

> Eller at du skulle
>være overdommer over, hvad der er relevant for mig og andre?

<Der er ingen, der er overdommer. Jeg henleder blot opmærksomheden på
<fundatsen!

Forkert.
Du henleder opmærksomheden på, hvad du mener er omfattet af fundatsen.
Tænker ikke på at andre måske også kan have ret.
Og gør dig herved til selvbestaltet overdommer.

<Skal det forstås sådan, at du simpelthen er ligeglad med gruppernes
<fundats og at du dermed vil blæse på hele den opbygning, der er i
<usenet hierakiet?

Nej.
Men jeg er måske blot flexibet og tolerent?

<Det er en imponerende debatteknik, du har! (og så undrer det folk, at
<jeg skærper tonen)
<Her er endnu et eksempel på, at folk går efter manden i stedet for at
<gå efter bolden!

Jeg kan da godt være lidt ked af, at jeg brugte dette ordvalg.
Og så aligevel.....
Jeg mener.. Du må da selv kunne acceptere at der ind i mellem svares som du
selv af og til råber?

[...]

Vi er vel nok heldige, at vi har dig til at fortælle os, hvorledes fundatsen
skal opfattes.

>FUT dk.admin.netikette
Claus

Og din "fidus" med FUTTEN synes jeg er direkte uforskammet.
Idet du, åbenbart pr automatik, går ud fra, at du har ret i din fortolkning,
og at andre er idioter.

Venlig hilsen
Egon.

Fra : @rsten

Dato : 18-03-04 16:51

(snipning noget rodet grundet brudt tråd ...)
Egon Stich wrote:
> Uheldigvis faldt Egon Stich over tastaturet og skrev derved følgende:

............snip
> [...]
> Under dette er det da særdeles relevant at tale om priser, gode
> indkøbssteder og erfaringer hermed. Herunder netbetaling.

Ja, hvis der havde været bare det mindste maritime figenblad, som f.ex "den
og den bådshop kunne man handle sådan og sådan med", men der var der ikke

> [...]
> Man kan jo springe indlæg over.
> Ligesom man ikke behøver at svare på dem alle.
Korekt, men de retfærdiggør ikke indlæg om alt muligt uden passende kobling
til fundatsen. Et indlæg om at man nu får chip på dankortet og derved
forbedre sikkerheden vil heller ikke være on-topic, selvom nogen ville hævde
at det er relevant for folk der køber båsudstyr.

> <Der er ingen, der er overdommer. Jeg henleder blot opmærksomheden på
> <fundatsen!
>
> Forkert.
> Du henleder opmærksomheden på, hvad du mener er omfattet af fundatsen.

Ja, det er åbenbart (desværre) nødvendigt

> Vi er vel nok heldige, at vi har dig til at fortælle os, hvorledes
> fundatsen skal opfattes.

Igen, det er åbenbart (desværre) nødvendigt. ( en ville have på sin
plads)

> Og din "fidus" med FUTTEN synes jeg er direkte uforskammet.
> Idet du, åbenbart pr automatik, går ud fra, at du har ret i din
> fortolkning, og at andre er idioter.

Det er ikke nogen fidus, idet dette indlæg hører til der så derfor _skal _
videre diskussion selvfølgelig foregå der.
dk.admin.nettikette Er ikke andet end den gruppe hvor den slags debat skal
foregå.

FUT dk.admin.netikette

--
/carsten