Kickstarteren på MZ
Fra : Anders Winther

Dato : 16-03-04 16:48

Hej NG
Jeg har jo lige fået mig en MZ TS250/1..
Nu er jeg gået igang med at pille lidt ved den..

Kickstarteren tager ikke fat.. Er der noget man skal være opmærksom på når
en MZ'er har stået stille i længere tid? Eller skal gearet skilles ad?

Det lader også til at forgaflen er ret blød i affjedringen.. Og man kan
direkte høre væsken nærmest skvulpe derinde, når jeg presser den ned.

Der er fugt i omdrejningstælleren.. Kan man bare varme den op med en
hårtørrer eller lign.? Eller skal den skilles ad?

Når man trykker bagbremsen ned, bliver den nede.. Kan man mon nøjes med en
klat olie hist og her, eller er det mon en fjeder der skal strammes?

Det var vist alt for nu..
Bare rolig, der skal nok komme mere

Mvh.
Anders Winther
TS250/1

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-03-04 17:38

Anders Winther wrote:
> Det lader også til at forgaflen er ret blød i affjedringen.. Og man
> kan direkte høre væsken nærmest skvulpe derinde, når jeg presser den
> ned.

Måske dumt spg, men er du sikker på det ikke er benzinen i tanken?

> Når man trykker bagbremsen ned, bliver den nede.. Kan man mon nøjes
> med en klat olie hist og her, eller er det mon en fjeder der skal
> strammes?

Du kunne jo lige prøve med olien først. Jeg har oplevet det på en knallert,
som forresten nu står urørt i min fars stald og har gjort det siden jeg var
19.
Altså 5 år.

Her var det nok med olien, men du må jo se hvad der sker.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Moller

Dato : 16-03-04 19:44

> Jeg har jo lige fået mig en MZ TS250/1..
> Nu er jeg gået igang med at pille lidt ved den..

Whiii... start med at afmontere motoren helt, så kan du skifte gummi
ophæng, og tjekke holdebeslagende :) det er ikke svært... kun 4 bolte og 1
aksel.

> Kickstarteren tager ikke fat.. Er der noget man skal være opmærksom på når
> en MZ'er har stået stille i længere tid? Eller skal gearet skilles ad?

hmmmm, jeg tømte den for olie, hælte det billigste lort på... fik den
startede kørte en dag og tog olien/rusten ud igen, for at skifte den igen :)
altså den motor jeg købte for 1500Kr. hvor koblingen var rustet fast (lad
den stå i frigear og hop på gearpedalen, så kom den løs). men til at starte
så smid det billigste olie på :) og prøv at starte den.

Hvis koblingen er lavet som på ETZ'erne så skal du ha den monteret igen,
da den nok er faldet af (gør det selv, forhandlere kan ikke finde ud af
det). Den skal bare koges til 80grader :) og monteres igen på en ren renset
krumtap.

> Det lader også til at forgaflen er ret blød i affjedringen.. Og man kan
> direkte høre væsken nærmest skvulpe derinde, når jeg presser den ned.

Nååå... skvulpen er bevis på de to plastringe til dæmpningen ikke er
slidt helt op :) hæhæ... men du skal nok skille dem helt ad, og rense dem,
samt komme ny olie på. Da du jo har gamle slidte fjedre i, så smid SAE30
i... og 1-20ml ekstra i :)

> Der er fugt i omdrejningstælleren.. Kan man bare varme den op med en
> hårtørrer eller lign.? Eller skal den skilles ad?

hmmm, den er mekanisk, så den er komplet ligeglad med det fugt, så kør
bare med det, for det er tilbage så snart det har regnet en gang til :)

> Når man trykker bagbremsen ned, bliver den nede.. Kan man mon nøjes med en
> klat olie hist og her, eller er det mon en fjeder der skal strammes?

Du skal skille hele tromlen ad, og rense den grundigt... derefter skal
du smøre den aksel der går ud til vippearmen fornuftigt, og nu du er i gang
skift den smørenippel der sider til den :) så er det lettere at smøre den
regelmæssigt... der sider en fjeder inde i som virker fint, så snart akslen
er smurt.

> Det var vist alt for nu..
> Bare rolig, der skal nok komme mere

Spørg løs :) og hvis du har plads, så inviter dog dem af os der bor i
nærheden til en Pils, og dæk sparken :) så kan vi jo måske komme med
dumsmarte kommetare osv.. og hvis du har lyst kan du prøve det sorte svin af
en MZ, så du kan se hvad din MZ kan komme til at køre som når den er fikset
op :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... uh, bare den pakke snart kommer :) 300cc whiiiiiiii
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Anders Winther

Dato : 16-03-04 23:12

> Whiii... start med at afmontere motoren helt, så kan du skifte gummi
> ophæng, og tjekke holdebeslagende :) det er ikke svært... kun 4 bolte og 1
> aksel.
Hmm.. Kunne være rart at vide om MC'en overhovedet kan bruges til noget,
uden de store investeringer, inden jeg starter det helt store cirkus op..

> [...]
> da den nok er faldet af (gør det selv, forhandlere kan ikke finde ud af
> det). Den skal bare koges til 80grader :) og monteres igen på en ren

Jeg tror nu at koblingen virker.. Jeg kan i hvert fald godt sætte den i
gear, og ud igen.. Dog kan jeg ikke trække koblingen så meget, at den ikke
er i gear, når jeg trækker afsted med MC'en..

> [...]
> samt komme ny olie på. Da du jo har gamle slidte fjedre i, så smid SAE30

Ok.. Det må jeg jo lige undersøge priser på

> [...]
> skift den smørenippel der sider til den :) så er det lettere at smøre den
> regelmæssigt... der sider en fjeder inde i som virker fint, så snart

Jeg må vist få fat i en Haynes..

> [...]
af
> en MZ, så du kan se hvad din MZ kan komme til at køre som når den er

Det kunne være sejt..!
Jeg bor i København (Ø).. Interesseret?

Mvh.
Anders
TS 250/1

Fra : Anders Winther

Dato : 18-03-04 10:18

Så virker kickstarteren..
Jeg satte den i 2. eller 3. gear (ikke helt sikker), skubbede cyklen
lidt frem og tilbage, samtidig med at jeg sad på den.. Ellers blokerede
bagdækkede bare.. Jeg kunne høre stemplet gå op og ned igen.. Efter et
par gentagelser, kunne jeg træde på kickstarteren og mærke at den tog fat.

Det er bare super..! Og jeg får dele fra Ole Bendtsen i morgen (hvis
Post-DK ellers arter sig).

Så med lidt held, så er motoren kørende engang her i weekenden.

Er der nogen der ved hvad en MZ TS 250/1 bruger af benzin? Skal jeg
smide ekstra olie i? Og hvad med kaburatorvæske?

Mvh.
Anders
TS 250/1

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-03-04 10:22

> Så virker kickstarteren..

Lækkert!

> Er der nogen der ved hvad en MZ TS 250/1 bruger af benzin? Skal jeg
> smide ekstra olie i? Og hvad med kaburatorvæske?

Hej Anders

Inviter nu Moller på Pizza. Så skal han nok fortælle alt hvad der er at
vide! Kan du tysk? Jeg har et link til den originale brugermanual. Over
skriften på den er: Lieber MZ freund!

http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/bedetz/bedetz.php

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 10:52

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Anders
>
> Inviter nu Moller på Pizza. Så skal han nok fortælle alt hvad der er
> at vide!

Nu bor Anders jo i København Ø og Moller bor så vidt jeg ved i Aalborg
ligesom undertegnende. Det gør det jo mindre nemt.

BTW: Håber jeg en dag møder Moller på MZ'eren. Jeg skal jo lige se, om den
kan følge med, med alle de mods han har lavet.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-03-04 11:59

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> BTW: Håber jeg en dag møder Moller på MZ'eren. Jeg skal jo lige se, om
> den kan følge med, med alle de mods han har lavet.

Skal du da snart til Københavnsområdet?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 12:21

Mikkel Christensen wrote:

> Skal du da snart til Københavnsområdet?

Haha, jeg antager så, at det betyder jeg tog fejl, og han altså ikke bor i
Aalborg.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 12:33

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Haha, jeg antager så, at det betyder jeg tog fejl, og han altså ikke bor i
> Aalborg.

Yeps, jeg bor nemlig i Albertslund... men det lyder næsten som Aalborg
:)

VH
Lars Molnit
P.S. Jo målet er at når MZ'en engang endelig blir efter ønsket, så skal
den ku følge en droslet MC til lille kørekort.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 18:58

Moller wrote:

> Yeps, jeg bor nemlig i Albertslund... men det lyder næsten som
> Aalborg :)

Så må jeg jo finde nogle andre at køre fra.

> VH
> Lars Molnit
> P.S. Jo målet er at når MZ'en engang endelig blir efter ønsket,
> så skal den ku følge en droslet MC til lille kørekort.

Nu antyder du vel ikke at jeg har en droslet mc, tsk tsk... Det var lidt
ondt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-03-04 13:39

> Nu bor Anders jo i København Ø og Moller bor så vidt jeg ved i Aalborg
> ligesom undertegnende. Det gør det jo mindre nemt.

Hmm. Jeg har godt nok være sammen med Moller i en lille ungdomslejlighed,
hvor han påstår han bor, men dat kan da være han løg? Det lignede egentlig
også mere et dyreinternat det hvor vi var, og han er nogen gange så længe om
at komme i klubben, at man godt kan tro han har måtte køre fra Ålborg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 19:00

> [...]
> løg? Det lignede egentlig også mere et dyreinternat det hvor vi var,
> og han er nogen gange så længe om at komme i klubben, at man godt kan

Nu er jeg jo nødt til at finde den tråd hvor jeg læste at han var fra
Aalborg, siden I skal spille så smarte.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-03-04 19:36

"Jacob Larsen" skrev i meddelelsen news:c3co1f$4dl$1@sunsite.dk...

> Nu er jeg jo nødt til at finde den tråd hvor jeg læste at han var fra
> Aalborg, siden I skal spille så smarte.

Er det mon denne du tænker på?

Hvor Moller sagde:
"Nå, men jeg bor jo i Alb. og er altid hjælpsom hvis der er mad og kaffe
at finde :)"

Somme tider spiller øjnene én et pus. Jeg var nær selv faldet i den

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 19:53

Kenn H. Jensen wrote:

> [...]
> kaffe at finde :)"
>
> Somme tider spiller øjnene én et pus. Jeg var nær selv faldet i den

Det var nemlig lige den. Nu kan jeg dog godt se, at det ikke helt var et Å
men et A. Anyway, godt detektivarbejde, dig kunne jeg sikkert godt bruge til
mere lyssky forretninger en anden gang.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-03-04 23:30

"Jacob Larsen" skrev i meddelelsen news:c3cr4n$ckc$1@sunsite.dk...

> Anyway, godt detektivarbejde, dig kunne jeg sikkert godt bruge til
> mere lyssky forretninger en anden gang.

Bare sig til, jeg er klar

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 20:11

> Nu er jeg jo nødt til at finde den tråd hvor jeg læste at han var fra
> Aalborg, siden I skal spille så smarte.

Gør lige det, for dén forvirrede også mig!

--
Armand

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 20:34

Armand wrote:
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
> meddelelse news:c3co1f$4dl$1@sunsite.dk...

> Gør lige det, for dén forvirrede også mig!

Kenn H. Jensen var så flink at finde den for mig. Det var den her, der snød
mig:

Fra : MKS - 74

Dato : 18-03-04 20:37

On Thu, 18 Mar 2004 20:34:24 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Kenn H. Jensen var så flink at finde den for mig. Det var den her, der snød
>mig:

Hvis man kan få Alb. til at blive til Ålborg eller Aalborg, så har man
vist boet for længe i det hul...

--
-Michael

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 20:48

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kan få Alb. til at blive til Ålborg eller Aalborg, så har man
> vist boet for længe i det hul...

*LOL* dam, nogen gang har du fat i den lange ende :) nu mangler vi bare
at få dig omvendt til at Suzuki også kan kaldes MC'er :)

VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 20:47

> Kenn H. Jensen var så flink at finde den for mig. Det var den her, der
snød
> mig:

Der skal ikke meget til hva :) hæhæ.. bager har nu ret, jeg bor i en
2-værelses ungdomsbolig i Albertslund, med min kærste, tre hunde, en kat, to
akvarier, og vi har ikke høns mere... og vi er jo begge fattige studerende
:)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi .. men hvor længe er den det :)
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 21:06

Moller wrote:

> Der skal ikke meget til hva :) hæhæ..

Hey hov hov. Jeg kan jo ikke gøre for, at du er for doven til at skrive et
bynavn helt ud.

> bager har nu ret, jeg bor i
> en 2-værelses ungdomsbolig i Albertslund, med min kærste, tre hunde,
> en kat, to akvarier, og vi har ikke høns mere... og vi er jo begge
> fattige studerende :)

Ved din kæreste godt, at du er så flabet? Ellers kan det være der snart
bliver mere plads.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 21:27

> Hey hov hov. Jeg kan jo ikke gøre for, at du er for doven til at skrive et
> bynavn helt ud.

:) sorry... vil frem over prøve at huske at linke til krak.dk :) så man
kan se det.

> Ved din kæreste godt, at du er så flabet? Ellers kan det være der snart
> bliver mere plads.

Hæ hæ :) yeps ... men der blir nok ik meget mere plads, tværtimod... der
snakkes om flere hunde, endnu støre akvarie, en kat mere... jo jo, når der
er enigehed om at ikke blande sig i hverisærs hobby'er, så kan man ikke
klage. Hun er stadig chokeret over mine udgifter på at køre MC *GGG* men hva
fanden vi skal ha det sjovt :)

VH
Lars Molnit
P.S. Kommer du til bakkeåbning ???

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-03-04 00:21

Moller wrote:

> [...]
> hobby'er, så kan man ikke klage. Hun er stadig chokeret over mine
> udgifter på at køre MC *GGG* men hva fanden vi skal ha det sjovt :)

Udemærket ordning i så fald. Jeg leder stadig efter en der kan brokke sig
over de udgifter.

> VH
> Lars Molnit
> P.S. Kommer du til bakkeåbning ???

Nah... Jeg skriver speciale, og har nogle andre projekter kørende, så det
bliver der vist ikke tid til. Jeg kunne elllers godt tænke mig at være med,
da jeg aldrig har prøvet. Måske har jeg tid, når bakken lukker, for så
skriver jeg bare suppleringsfag og der er jo nok ikke det samme pres.

Nu skal jeg i hvert fald have gjort cyklen klar til landevejen igen her i
weekenden. Det bliver godt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 23:25

> Kenn H. Jensen var så flink at finde den for mig. Det var den her, der
snød
> mig:

Ahaaah!
Albertuslund!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 10:34

> [...]
> bagdækkede bare.. Jeg kunne høre stemplet gå op og ned igen.. Efter et
> par gentagelser, kunne jeg træde på kickstarteren og mærke at den tog fat.

hæhæ, klasiker :) det problem vil du opleve nogen gange mere, men det
forsvinder med tiden du for rust/olie rationen ned i motoren :) altså skift
olie en del gang her det næste stykke tid, og brug det billigste skod olie
du kan finde.

> Det er bare super..! Og jeg får dele fra Ole Bendtsen i morgen (hvis
> Post-DK ellers arter sig).

Kanonos :) det er også DK's absolut bedste MZ pusher.

> Så med lidt held, så er motoren kørende engang her i weekenden.

Man ved jo aldrig :) krydser fingre.

> Er der nogen der ved hvad en MZ TS 250/1 bruger af benzin? Skal jeg
> smide ekstra olie i? Og hvad med kaburatorvæske?

tjaaa... du skal bruge det billigste benzin du kan finde, lige meget
hvad er det i lang bedre kvali end hva østtyskerne havde da maskinen var ny
:) du skal blande olie i benzinen, da din jo ikke har en selvblander :) nu
ka jeg ik huske helt, men den skal ha 2-4% olie, men er i tvivl om det er
mest 2 eller 4% så tag 4% til at starte med, så du ikke mangler smøring
under opstarten :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Anders Winther

Dato : 18-03-04 10:59

> [...]
> ka jeg ik huske helt, men den skal ha 2-4% olie, men er i tvivl om det er
> mest 2 eller 4% så tag 4% til at starte med, så du ikke mangler smøring

Og den olie, der skal i benzinen, er den samme som den billigste olie
jeg kan finde?
Plejer Silvan ikke at have billig olie? Hvilken type skal det være,
eller det er måske ligemeget?

Mvh.
Anders
TS 250/1

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 12:31

"Anders Winther" <wintherFJERNDETTE@vvs.dk> skrev i en meddelelse
nu

> Og den olie, der skal i benzinen, er den samme som den billigste olie
> jeg kan finde?

Ja, altså 2 takts olie ik :)

> Plejer Silvan ikke at have billig olie? Hvilken type skal det være,
> eller det er måske ligemeget?

Jeg køre med Delo 2 takts olie fra www.louis.de som jeg altid køber 4L
af når jeg alligevel skal ha noget andet dernede fra :)

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 16:52

> [...]
> Post-DK ellers arter sig).
>
> Så med lidt held, så er motoren kørende engang her i weekenden.

Prøv lige først at kigge ned igennem tændrørshullet og se hvor(?) rusten at
cylinderforingen ser ud !

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-03-04 17:35

> Prøv lige først at kigge ned igennem tændrørshullet og se hvor(?)
> rusten at cylinderforingen ser ud !

Hvis han venter med det til bagefter han har startet den, så er
størstedelen af rusten sikkert væk, og så behøver han ikke at kigge
efter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Winther

Dato : 18-03-04 17:44

> Hvis han venter med det til bagefter han har startet den, så er
> størstedelen af rusten sikkert væk, og så behøver han ikke at kigge
> efter.

Og jeg slipper for at afmontere motoren.. Det er ikke lige til at kigge ned
igennem hullet, da det jo sidder inde under tanken..

Mon ikke det går uden at kigge?

Mvh.
Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-03-04 17:56

> Mon ikke det går uden at kigge?

Det ville jeg prøve. Duer det ikke ordentligt, så skal den jo alligevel
skilles ad.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 18:25

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg prøve. Duer det ikke ordentligt, så skal den jo alligevel
> skilles ad.

Det værste der kan ske er at du skal give 3k for en ETZ 251 motor med
oliepumpe og hele svineriet, og den er kørt til og med spritnye lejer og
pakninger :) nyboret Cyll osv.. :) jo jo...

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 19:39

"Anders Winther" <wintherSNABEL@vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg slipper for at afmontere motoren.. Det er ikke lige til at kigge
> ned igennem hullet, da det jo sidder inde under tanken..

Så ind igennem udstødningsporten da!

Jeg opfatter dine kickstarterproblemer som at stemplet har siddet fastrustet
i cylinderen, hvorfor det er en noget voldsom handling blot at starte op
uden forudgående genetablering af ren overflade på foringen :-|

Jeg tror at MZ'en ikke kan regnes for en billig transportmulighed, som lige
skal have et nyt tændrør og derefter være brugsklar, men snarere er et
restaurerings-projekt!
Brug den som sådan og få efterfølgende så meget større glæde af din
egenhændigt "genopførte" kværn :-|

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-03-04 23:31

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> Ved din kæreste godt, at du er så flabet? Ellers kan det være der snart
> bliver mere plads.

Skulle det gå hen og ske er jeg sikker på at Moller hurtigt ville få
brugt pladsen til motorcykelstumper. Moller, fik du nogle billeder af
MZ-motoren på sofabordet mens kæresten var ude og rejse?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 19-03-04 01:43

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Skulle det gå hen og ske er jeg sikker på at Moller hurtigt ville få
> brugt pladsen til motorcykelstumper. Moller, fik du nogle billeder af
> MZ-motoren på sofabordet mens kæresten var ude og rejse?

Nopes, detsvære :( var nu ellers et kønt syn :) på den anden side, det
er godt timet med at den block endelig er færdig renovere nu da Cyll. er
kommet. Detsvære har jeg ik fået 5 gear fixet, så man komme til at bruge det
gear.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Patentagenten

Dato : 13-04-04 14:44

http://www.kandu.dk/

Fra : Patentagenten

Dato : 13-04-04 14:50

> [...]
med en
> klat olie hist og her, eller er det mon en fjeder der skal strammes?

Til en MZ-bruger, der ikke har den store erfaring med cyklen kan jeg
anbefale at tage en snak med Erik www.mc-service.dk, som har værksted i
København. Han er både reel og meget kyndig. Stumper kan du med fordel
købe gennem www.roedmose.dk
Mht. til bagbremsen så er der en smørenippel på navet, som du bare skal
trykke fedt i og så motionere armen, så burde den ikke hænge længere.

http://www.kandu.dk/

Fra : nilsg

Dato : 13-04-04 19:49

> [...]
med en
> klat olie hist og her, eller er det mon en fjeder der skal strammes?

KiKickstarteren tager ikke fat.. så vidt jeg husker. kan du tage dækslet
af motoren, uden at afmontere denne, så kan du inspicere delene, husk at
tappe gearolien af først.
Forgaffel: prøv at skifte olien, hvis du ikke har en manual , så giv den
0,25 l. i hvert gaffelben.
Prøv at lægge omdrejningstælleren på radiatoren et døgn, bor evt. et par
huller i bunden -skråt så vand ikke bliver blæst op med fartvind.
Bremsen: Akslen hvor bremsenøglen sidder, skal ud - renses og smøres,
med varmebestandigt fedt,
Held og lykke med oliebrænderen! /nilsg

http://www.kandu.dk/

Fra : nilsg

Dato : 13-04-04 19:50

> [...]
huller i bunden -skråt så vand ikke bliver blæst op med fartvind.
Bremsen: Akslen hvor bremsenøglen sidder, skal ud - renses og smøres,
Held og lykke med oliebrænderen! /ng

http://www.kandu.dk/