Køb af ny Alfa 147 - fornuftigt?
Fra : Peter Theglev

Dato : 16-03-04 14:31

Hejsa

Jeg står og skal købe ny bil og er i den forbindelse blevet temmelig lun
på en Alfa 147 1.6 Super.

Men - jeg hører mange advarsler mod denne model (og i det hele taget mod
Alfa generelt), så jeg vil høre, om nogen i gruppen har gode/dårlige
erfaringer med den.

Venligst
Peter

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-03-04 15:20

> Men - jeg hører mange advarsler mod denne model (og i det hele taget mod
> Alfa generelt), så jeg vil høre, om nogen i gruppen har gode/dårlige
> erfaringer med den.

Jeg har ikke personligt nogen erfaring med den, men jeg så en test af deres
GTA model i TopGear, og de havde ikke mange rosende ord - alligevel ville
begge værterne dog vælge den over en Golf GTI eller Focus RS - bare fordi
det var en alfa. Jeg har videoklippet liggende, hvis du vil se det. Det
fylder 33 mb.
Som du også vil kunne høre på de andre herinde, så er Alfa vist bare en
livsstil.

/Kasper hansen

Fra : Peter Theglev

Dato : 16-03-04 16:06

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> fylder 33 mb.
> Som du også vil kunne høre på de andre herinde, så er Alfa vist bare en

Jeg vil mægtig gerne se videoklippet.
Ftp?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-03-04 17:22

> Jeg vil mægtig gerne se videoklippet.
> Ftp?

http://80.63.162.139/alfa147.zip

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:50

> [...]
> begge værterne dog vælge den over en Golf GTI eller Focus RS - bare fordi
> det var en alfa. Jeg har videoklippet liggende, hvis du vil se det. Det

Nu skriver du Golf GTI, det var vel tilfældigvis ikke en R32 der var til
test ?
Under alle omstændigheder ville jeg blive meget glad for klippet.
Har du en HTTP eller FTP hvor man kan downloade det fra.

Evt. kan du svare mig pr. mail

Fjern (REMOVE_THIS) i min mailadresse.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:52

> [...]
> Under alle omstændigheder ville jeg blive meget glad for klippet.
> Har du en HTTP eller FTP hvor man kan downloade det fra.

Doooooh, blev vist lige lidt for ivrig, svaret kom i den næste i tråden.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 19:26

> [...]
> begge værterne dog vælge den over en Golf GTI eller Focus RS - bare fordi

Ja, de sagde, at den kørte ringere end de andre, men at den var forførende
på grun af dens specialkabine, motorlyd etc.

Bedste valg (med hjernen) var at købe en Golf R32 - og jeg gjorde det samme.

Kvalivare til en fornuftig pris.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 19:43

Læs lidt hér: www.dinside.no/php/motor/biltester.php

>Ja, de sagde, at den kørte ringere end de andre, men at den var forførende
>på grun af dens specialkabine, motorlyd etc.

Die Entscheidung zwischen den beiden endet für mich unentschieden.
www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4014 - Focus/GTA

>Bedste valg (med hjernen) var at købe en Golf R32 - og jeg gjorde det samme.
>Kvalivare til en fornuftig pris.

www.automotiveforums.com/t131948.html
I have got it down to three, Focus RS, Golf R32 and the Alfa 147 GTA.
I was going to get the R32 but having driven the GTA I am totally in
love with the car. Having never owed a Alfa (always a Golf) !!!

http://speed.supercars.net/cBoard?viewThread=y&fID=48839&tID=39345
To be fair, I would say Alfa Romeo 147 GTA beats both Ford Focus RS
and Volkswagen Golf R32 as the best performance hot hatch.

http://focus.msn.de/D/DL/DLB/DLBE/DLBEA/DLBEAA/dlbeaa.htm?rub=6&snr=260
Natürlich ist es immer vom individuellen Geschmack abhängig, ob man
sich für einen Alfa 147 GTA oder vielleicht den VW Golf R32
entscheidet. Mehr Leidenschaft, Emotion und Enthusiasmus entdecken
Interessierte meist jedoch im schönen Romeo von Alfa. Das Neue dabei:
Voreingenommenheit durch totale Alfa-Hörigkeit ist nicht mehr nötig.

Der 147 GTA überzeugt nämlich in den entscheidenden Disziplinen auch
objektiv gesehen, so dass er nicht nur zum Dritt- oder Fünftwagen
taugt. Folglich ist er auch beim nächsten Migräne-Anfall oder beim
Ausflug mit der Oma ein guter Untersatz, der auf dem Heimweg von der
Disco dennoch sein „Cuore Sportivo“ eindrucksvoll zur Schau stellen
kann. Er geht kultiviert und dennoch kraftvoll zu Werke und sein
sonorer Sound ist schlichtweg begeisternd.

/Mogens
som gerne kører en Alfa V6 24V

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 22:41

> To be fair, I would say Alfa Romeo 147 GTA beats both Ford Focus RS
> and Volkswagen Golf R32 as the best performance hot hatch.

Det er den hurtigste - men blot i ringere kvalitet, siger de i Top Gear.
Samtidig vil den helst køre ligeud, siger de også, men det siger de jo om
det meste.

Dog er den stadig forførende - men den er jo stadig forførende - og det er
det sjove ved det - bilens magi.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ole

Dato : 16-03-04 16:53

Hej Peter

Jeg har en Alfa 147 og har haft den i næsten 1 år. Den har nu kørt ca. 35.000 km
uden nogen problemer. Jeg er yderest tilfreds med bilen. Samlekvaliteten og
materiale valget er på "tysk" niveau. Jeg synes, at 147eren er en af de smukkeste
biler på de danske landevej og så kører den som en drøm.

Jeg har de seneste 6 år haft 3 Alfa 156 og denne 147 og tilsammen kørt næsten
250.000 km i dem uden særlige problemer. Service er også på et rimeligt niveau og
ligger typisk mellem 2 og 4.000 kr. pr. 20.000 km.

Så jeg kan anbefale bilen.

Hilsen
Ole

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.239.6)

Fra : Claus Sørensen

Dato : 16-03-04 17:18

Hvad med en Mazda3 i stedet? Jeg fik en i oktober/november og er fuldt ud
tilfreds med den. Bilbladene skriver rundt omkring at køreegenskaberne er i
klasse med 147 eller bedre, og kvaliteten er nok også.
Designet er lidt anderledes, men det er jo smag og behag :)

Det var nok ikke lige det du ønskede at få svar på, men jeg synes du skulle
tjekke den først. Man kan få en Mazda3 Sport 2.0 med 150 HK, Xenon lygter,
klima osv. til 286.000.

Mvh. Claus, Mazda3 :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-03-04 18:50

Peter Theglev wrote:

Som alfist, mår jeg når jeg kigger på dit subjekt svare: Nej, den
er sandsynligvis ikke fornuftig, og hvad så??

Jeg har ingen erfaringer med nye alfaer, jeg bruger med det
største smil mine penge på de gamle af slagsen og nyder hvert et
sekund..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:32

On Tue, 16 Mar 2004 18:49:56 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>Jeg har ingen erfaringer med nye Alfaer, jeg bruger med det
>største smil mine penge på de gamle af slagsen og nyder hvert et

Ja, sådan er det. Hvis du ikke har hang til Alfa'er (din første), er
du næppe den rigtige køber. Hvad har du ellers kørt i og er det din 1.
Alfa?

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4 V6 24V (232 hk)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-03-04 07:42

"Mogens..." wrote:

> Ja, sådan er det. Hvis du ikke har hang til Alfa'er (din første), er
> du næppe den rigtige køber. Hvad har du ellers kørt i og er det din 1.
> Alfa?

Een Alfa skal vel altid være den første, så en 147 er vel et lige
så godt sted at starte som så meget andet? Det er jo ikke alle der
har fordelen af at være "andengenerationsalfister" (min far kørte
Alfa mens jeg var knægt)

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 18:03

On Wed, 17 Mar 2004 07:41:47 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Een Alfa skal vel altid være den første, så en 147 er vel et lige
>så godt sted at starte som så meget andet?

Jeg spurgte ham også om, hvad han ellers havde kørt i. Selvfølgelig
skal man starte et sted, men de fleste starter ikke ud med en
splinterny Alfa Romeo uden at have prøvet noget andet italiensk først.
(eller en ældre Alfa)

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 19:19

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:f31h50tagt6b31rpdfismshpm3qfqp8rra@4ax.com...

> men de fleste starter ikke ud med en
> splinterny Alfa Romeo uden at have prøvet noget andet italiensk først.
> (eller en ældre Alfa)

Min fatter på 70 gjorde...kom direkte fra en Micra 1.2 Chess..
Gearskiftet i en 146 1.6TS er iøvrigt ufattelig knoklet og dårligt.
Man kan virkelig mærke, når tænderne griber i hak, især i 3.

Fra : EjS

Dato : 17-03-04 20:41

> Min fatter på 70 gjorde...kom direkte fra en Micra 1.2 Chess..
> Gearskiftet i en 146 1.6TS er iøvrigt ufattelig knoklet og dårligt.
> Man kan virkelig mærke, når tænderne griber i hak, især i 3.

Men i Micraen var der et perfekt racergear ??!?

(Nej, vel!)

MVH EjS

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 22:42

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men i Micraen var der et perfekt racergear ??!?
>
> (Nej, vel!)

5. gearet virkede mere langbenet i micra'en, jo.

Fra : EjS

Dato : 18-03-04 09:05

> 5. gearet virkede mere langbenet i micra'en, jo.

Var det Shimano eller Torpedo gear?

MVH EjS

Fra : Olesen

Dato : 18-03-04 17:59

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Var det Shimano eller Torpedo gear?

Aner det ikke, men de passede faktisk ganske godt til vognen.
Torpedo havde iøvrigt tendensen til alt for hurtigt
at knække kablet..

Fra : Olesen

Dato : 16-03-04 19:07

"Peter Theglev" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men - jeg hører mange advarsler mod denne model (og i det hele taget mod
> Alfa generelt), så jeg vil høre, om nogen i gruppen har gode/dårlige

Den sku' vidst ikke få ret mange stjerner i crashtests.
Ellers en alfa på godt og ondt.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-03-04 07:43

Olesen wrote:

> Den sku' vidst ikke få ret mange stjerner i crashtests.

Det er underordnet, i en Alfa styrer man bare udenom
forhindringerne..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 19:21

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Det er underordnet, i en Alfa styrer man bare udenom
> forhindringerne..

har ellers hørt, man sigter med en Alfa....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-03-04 21:30

Olesen wrote:

> har ellers hørt, man sigter med en Alfa....

Man sigter med en si..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 22:43

> Man sigter med en si..

Ikke hvis man har en fornuftig rustbeskyttelse..