Choker på Suzuki savage LS 650
Fra : Holten

Dato : 15-03-04 21:07

Den vil ikke blive ude, og kan derfor ikke gå i tomgang når den er kold.

På akslen der går ind i karburator er nogle små riller, som nok låses af en
eller anden form for fjeder inde i selve karburatoren.
Kan dette rep. "udefra" således, at man ikke skal afmontere karburatoren ?

MVH

Holten

Fra : Hekto

Dato : 15-03-04 22:07

In article <40560c10$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Virkerikke@mail.dk says...
> På akslen der går ind i karburator er nogle små riller, som nok låses af en
> eller anden form for fjeder inde i selve karburatoren.
> Kan dette rep. "udefra" således, at man ikke skal afmontere karburatoren ?

Hvis jeg husker rigtigt, er det en o-ring der holder stangen med
chokeren.
Jo, det kan da sikkert ordnes uden afmontering.

.... til gengæld skal du så stå ude i kulden og fumle, og går glip af en
enestående chance for at rense kaburatoren ordentligt ved samme
lejlighed, og evt. fjerne den 'hvide skive' på nålen, så den kan komme
til at gå ordentligt!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Holten

Dato : 16-03-04 17:06

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> enestående chance for at rense kaburatoren ordentligt ved samme
> lejlighed, og evt. fjerne den 'hvide skive' på nålen, så den kan komme

Jo, jeg har stadig en beskrivelse fra årg. ? som omhandlede dette problem.
Har blot ikke fået taget mig sammen endnu.
Den var vist nok også postet af dig )

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 16-03-04 20:01

> [...]
> enestående chance for at rense kaburatoren ordentligt ved samme
> lejlighed, og evt. fjerne den 'hvide skive' på nålen, så den kan komme

Godtså, jeg går i krig i week-enden.
Har fundet din fine forklaring frem, men hvordan stille jeg luftskruen
korrekt bagefter.
I min manualos skriver de 2,5 omgang, men hvordan stiller man denne så den
går bedst.

MVH

Holten

Fra : Hekto

Dato : 16-03-04 20:19

In article <40574e01$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Virkerikke@mail.dk says...
> Har fundet din fine forklaring frem, men hvordan stille jeg luftskruen
> korrekt bagefter.
> I min manualos skriver de 2,5 omgang, men hvordan stiller man denne så den
> går bedst.

Du justerer tomgangen lidt op, så den får en anelse omdrejninger, og
stiller så luftskruen til max. omdrejninger. Derefter stiller du
tomgangen ned, så den ikke siger 'KLONK' når du sætter i første, men
iøvrigt går jævnt.

Fra : Holten

Dato : 16-03-04 20:50

> [...]
> stiller så luftskruen til max. omdrejninger. Derefter stiller du
> tomgangen ned, så den ikke siger 'KLONK' når du sætter i første, men

Takker mange gange.

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 20-03-04 13:30

> [...]
> stiller så luftskruen til max. omdrejninger. Derefter stiller du
> tomgangen ned, så den ikke siger 'KLONK' når du sætter i første, men

Så blev plastic-stykke fjernet, men maskinen har sgu ingen luftskrue.
Måske fordi det er en US-model.

Den kom til at gå helt perfekt uden nogen form for "skyderi".
Kan kun anbefales, takker mange gange for din hjælp Hekto )

MVH

Holten

Fra : Hekto

Dato : 20-03-04 22:09

In article <405c387f$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Virkerikke@mail.dk says...
> Så blev plastic-stykke fjernet, men maskinen har sgu ingen luftskrue.
> Måske fordi det er en US-model.

Ja, der er forskel at mærke!

Din luftskrue er 'gemt' bag en lille messinghætte. Du kan bore et lille
hul i den og brække den ud med en skruetrækker. Så er der adgang.

Fra : Holten

Dato : 20-03-04 22:30

> [...]
>
> Din luftskrue er 'gemt' bag en lille messinghætte. Du kan bore et lille
> hul i den og brække den ud med en skruetrækker. Så er der adgang.

Sig mig lige engang, hvor ved du alt det fra )

MVH

Holten

Fra : Hekto

Dato : 20-03-04 23:06

In article <405cb6dc$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Virkerikke@mail.dk says...
> Sig mig lige engang, hvor ved du alt det fra )

Herfra hvor jeg sidder, kan jeg kigge ud på værkstedet, hvor der står 3
Savage'r. Og så er der een eller to mere i omgangskredsen. Man skal jo
have noget at køre ned efter is og pizza på!!! ;0)