(Kaffestue snak) Så gik weekenden alligeve~
Fra : Bo Andersen

Dato : 14-03-04 23:29

Det skulle være så nemt og dejligt hurtigt,
men sådan skulle det ikke gå.

Skulle have monteret fjernbetjning til aksisterende centrallås.
Skiftet olie og olie filter
Skiftet brændstoffilter. VAG TDI

Til centrallåsen havde jeg købt THansen.dk fj.bet. centrallås kit
med 4 stk motorer og 2 sendere. Efter at have skiftet styreboksen
ud finder jeg ud af, at den er for "klejn" og kan ikke trække
de 5 stk (noget kraftigere mototer) jeg har i forvejen.
Efter noget lednings arbejde, får jeg dog koblet de to styringer sammen
så nu virker den fandme godt, og med god rækkevidde på senderne..

Har nu 4 stk motorer, hvis nogen mangler 1 stk til en 5 dørs model....

Olie filter (Fram) og olie skift (Mobil Super S 5W40 fuld syntetisk)
Overstået meget nemt. (Husker oliefilm på pakning og spændt med hånden)

Skifter brændstoffilter, efter noget afmontering af beslag slager og andet
der absolut skal sidde i vejen, og kræver adskellige kardankryds på arm og
fingre.
Sætter mig ind og starter, men da der naturligt nok er kommet luft i, skal
der køres
noget ekstra på starteren, for at lufte ud............efter 30 sec. holder
starteren så op
med at køre....SATANS.
Går ud og hamrer relæet og starteren en med mukkerten, men resultatet er det
samme.
Af med afdækningspladen (som jeg havde sat på igen efter olieskift) og af
med starteren,
skille den af.
ARGHH, frustrationen breder sig.
Relæet brændt af, kul, kulbro og anker = SORT. (Går trist i seng Lørdag
aften)
Ringer søndag morgen til den nærliggende elektro-mand, og beder på mine
grædende
knæ "Jamm jeg skal bruge bilen, og den skal køre mandag"
Han får 500,- jyske dollars for en komplet nu kulbro med kul og et nyt relæ.
Mig hjem igen, samle starteren og montere, efter nogen vanskeligeheder, da
starteren
har forbindelse til motorophænget og skal derfor løftes lidt.
Efter mere lednings arbejde med det nye relæ, startet vognen igen men den
dejlige
dybe gang.

Kører en prøvetur, og ser efter oliespil, ingenting. Dejligt.

Undersøger lige olieniveau, HVAD ER NU DET !!! Så har manden squ hældt
for meget olie på dyret. (Spørg mig ikke hvordan)
Af med 1/2 L blod fra motoren.

Lukket og slukket søndag eftermiddag kl 1400.

Vil gå træt i seng nu.
-Bo-

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-04 08:35

Bo Andersen skrev:

> Det skulle være så nemt og dejligt hurtigt,
> men sådan skulle det ikke gå.

snip

....hvem sagde Murphy?
Hans