Claus Tersgov igen og igen. Et velmenende ~
Fra : PKJ

Dato : 15-03-04 01:03

Jeg har brugt Outlook's meddelelsesregler til IKKE at modtage
meddelelser fra Claus Tersgov.(CT)
Det virker fintog jeg ser herefter ingen meddelelser skrevet af CT.
Det giver megen fred og NG'en virker nu helt fornuftig. Det er vist det
man kalder *KILL him*

Jeg kan desværre ikke forhindre meddelelser, hvor andre i gruppen tager
til genmæle
over for CT . De smutter ind alligevel. Det kan få mig til at skippe
NG'en helt.

Hvis alle de som er dødtrætte af CT's endeløse vrøvl også laver laver en
KILL HIM er vi mange der ikke
konfronteres med hans uartige udgydelser er meget vundet.

Tilbage står de som alligevel synes at der er en vis
underholdningsmæssig værdi (men heller ikke andet) ved CT's
indlæg. Til disse vil jeg sige: Hvis du undlader at tage til genmæle er
vi mange der vil være taknemmelige.

Faktisk har CT ingen at kommunikere med via disse enkle regler. Og så
holder han vel op! Hvis ikke
så mærker vi det ikke.

Enkelte deltagere har givet udtryk for at CT ved noget, som man som
sejler kan bruge. Det er sikkert
rigtigt, men mentalt er prisen meget høj, for de enkle råd han reelt kan
komme med. Jeg er overbevist om
at der her i NG er mange, ja rigtig mange der vil træde til med reel
viden uden gylletilsætning.

Alt i alt. En enorm gevinst for NG.

/PKJ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-03-04 01:12

Uheldigvis faldt PKJ over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg har brugt Outlook's meddelelsesregler til IKKE at modtage
> meddelelser fra Claus Tersgov.(CT)

Det er da fint for dig, skvadderhoved!

Claus

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 15-03-04 01:25

> Det er da fint for dig, skvadderhoved!
>
> Claus

Hvad har du dog gjort ham?

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-03-04 02:28

Uheldigvis faldt Torben Abilgaard over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hvad har du dog gjort ham?

Intet, bortset fra at bede ham om at konkretisere sine påstande i :

Og så var der også news:403cf902$0$1558$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
hvor jeg tillod mig at stille spørgsmål til de udsagn og konklusioner,
han fremsatte.

Det var tilsyneladende for stærk medicin for manden, så måske han
ikke kan tåle at blive sagt imod?

Det er typisk det, der er årsagen til, at folk gemmer sig bag
killfiltre

Men der er nogen, der yder at gå efter manden i stedet for at gå efter
bolden, og fred være med dem....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-03-04 03:06

> [...]

> Jeg kan desværre ikke forhindre meddelelser, hvor andre i gruppen
> tager til genmæle over for CT . De smutter ind alligevel. Det kan

Det er da en skam, at du ikke kan styre og regere denne nyhedsgruppe
helt efter dit eget hovede. Skal jeg tage initiativ til oprettelsen af
: dk.PKJbestemmerogbortcensurereraltsomikkepasserham ?!!

> Hvis alle de som er dødtrætte af CT's endeløse vrøvl også laver
laver
> en KILL HIM er vi mange der ikke
> konfronteres med hans uartige udgydelser er meget vundet.

Hvis det er din tilgang til usenettet, så har du da et alvorligt
problem. Problemet er bare, at vi er nogen, som ikke er ubetingede
imponerede af dine udsagn, og som dermed stiller skeptiske
modspørgsmål!

Noget kunne tyde på, at du ved det, eftersom du vælger at gemme dig
bag et killfilter!

Det er da virkelig flot gået, at du poster et indlæg, hvor du ikke gør
andet end at svine folk til,
*samtidig* med at du bekendtgør, at du ikke ønsker at indgå i nogen
form for dialog og dermed ikke ser svaret (hvilket jeg nu er ret
sikker på, at du gør alligevel)

At poste sådan et indlæg i en nyhedgruppe samtidig med, at man
meddeler, at man ikke ser eventuelle svar, er ikke en debat, det er en
kampagne!

AT du så endda er så fræk, at du efter din krysteragtige affærd vil
til at bestemme, hvad *ANDRE* skal og ikke skal i en nyhedsgruppe, det
er da *topmålet* af selvforherligelse!

Hvem har gjort dig til talsmand i denne gruppe, og hvordan i alverden
kan du bilde dig selv ind, at du er kvalificeret til at være censor og
bedømme saglighed og kvalitet i denne gruppe samtidg med, at du bilder
dig ind, at du kan tillade dig at vurdere samme på *ANDRES* vegne?

Mon ikke, at folk her i gruppen kan tænke selv, uden at de behøver dig
til at tænke for sig eller være deres barnepige?!

> [...]
> underholdningsmæssig værdi (men heller ikke andet) ved CT's
> indlæg. Til disse vil jeg sige: Hvis du undlader at tage til

Ovenstående er nok der mest nedladende og uforskammede udsagn om
gruppens læsere og skribenter, der længe er fremsat, og vidner desuden
om en kedelig tankegang.....

Heldigvis har du ingen som helst indflydelse på, hvad der skal siges
og skrives i en nyhedsgruppe!

At du vil forlade NG er dit eget problem, hvad vil du i egentlig i en
nyhedsgruppe, hvor du ikke kan tåle at blive sagt imod, og hvor man
ikke bare lapper dine udsagn i sig som sødmælk?

Jeg kan godt se, at det er lidt synd for dig, at det ikke er alle, som
er vildt imponeret over dine indlæg, men du må du nok vænne dig til.
Bare fordi DU siger det, så er det ikke nødvendigvis rigtigt, det du
siger.

Claus

Fra : Anders

Dato : 20-03-04 04:17

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:c332sr$209n$1
@news.cybercity.dk:

klip en masse personfnidder

> [...]
> er vildt imponeret over dine indlæg, men du må du nok vænne dig til.
> Bare fordi DU siger det, så er det ikke nødvendigvis rigtigt, det du

Må jeg give dette råd?: Ignorer ham.

Manden er jo tydeligvis unormalt selvoptaget. Put ham i dit eget
killfilter og giv os og dig selv fred for tumpen.

Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-04 06:54

Uheldigvis faldt Anders over tastaturet og skrev derved følgende:

> Manden er jo tydeligvis unormalt selvoptaget. Put ham i dit eget
> killfilter og giv os og dig selv fred for tumpen.

Jeg har ikke noget killfilter, jeg er alt for nysgerrig

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-04 09:04

<smile>. Det er selverkendelse. Jeg har det på samme måde. Kæmper en kamp
for ikke at læse "fnidderet" i nogle af indlæggene, men man vil jo nødig gå
glip af et guldkorn ....

Og det tager jo under 1 sek at trykke på "delete"

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-04 08:47

Ahh nu må I holde op. Ved I ikke noget om skibe, som I kan fortælle os ??

/Bjarke

"Anders" <Anders@nd.dk> wrote in message
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:c332sr$209n$1
> @news.cybercity.dk:
>
> klip en masse personfnidder

Klip mere personfnidder

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 08:45

Må jeg foreslå en hadegruppe til videre kommunikation!

Hilsen Børge

Fra : @rsten

Dato : 15-03-04 10:27

PKJ wrote:
> Jeg har brugt Outlook's meddelelsesregler til IKKE at modtage
> meddelelser fra Claus Tersgov.(CT)
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1855.html

FUT dk.snak.mudderkastning

--
/carsten

Fra : Lars K.

Dato : 15-03-04 11:31

In article <4054f22c$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com says...
> [...]
> Det virker fintog jeg ser herefter ingen meddelelser skrevet af CT.
> Det giver megen fred og NG'en virker nu helt fornuftig. Det er vist det

Nu findes der ikke nogen newsreader i outlook :) da dette program
anvender OE til nevs. Jeg vil anbefale dig at se lidt på en anden
newsreader fx Gravity og du vil se lyset.

> Jeg kan desværre ikke forhindre meddelelser, hvor andre i gruppen tager
> til genmæle
> over for CT . De smutter ind alligevel. Det kan få mig til at skippe
> NG'en helt.

Det er vel et spørgsmål om at sætte sin newsreader op så men ikke
modtager svar på CT.

> Hvis alle de som er dødtrætte af CT's endeløse vrøvl også laver laver en
> KILL HIM er vi mange der ikke
> konfronteres med hans uartige udgydelser er meget vundet.

Nu må man jo skrive hvad og til hvem man vil og folk skal jo ikke tage
hensyn til at du ikke kan opsætte kill filter rigtigt.

> [...]
> vi mange der vil være taknemmelige.
>
> Faktisk har CT ingen at kommunikere med via disse enkle regler. Og så

Man kan jo sige at hvis alle ikke gad kommunikerer med nogle så var news
jo nærmest død, så derfor skriver man jo til det man har lyst til og
læser det som man gider.

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : PKJ

Dato : 16-03-04 19:40

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil anbefale dig at se lidt på en anden
> newsreader fx Gravity og du vil se lyset.

Tak for tippet. Virker fint.
/PKJ

Fra : Torben Bach

Dato : 16-03-04 22:03

Jeg bruger Outlook Express og der virker helt fint under topmenuen
"meddelelse" og underpunktet "Bloker afsender".
Herligt med indlæg uden "Idioter" "Skvadderhoveder" "Ignoranter" "vrøvl"
"Ævl" og meget andet i den dur, for selv om vi lever i et frit demokrati med
ytringsfrihed, er den slags udtryk om/til andre mennesker, som man ikke
kender personligt, lidt mere end OT.
Dette sagt/skrevet med fare for at være tyndhudet, selvom jeg på ingen
måde er det, for jeg kan faktisk godt lide en hård og hjertelig tone mellem
venner, men ikke o.f. folk, jeg ikke kender. Det er jo noget med stikke
fingeren i jorden eller piben rigtigt i munden, inden man udtrykker sig på
den ene og anden måde.

Inden alt for længe ligger båden igen på sin plads i vandet og den
sparsomme fritid får ny mening i den kommende tid.

Med sejlerhilsen

Torben

Fra : PKJ

Dato : 16-03-04 22:24

"Torben Bach" <tsbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Outlook Express og der virker helt fint under topmenuen
> "meddelelse" og underpunktet "Bloker afsender".
klip
> Torben
Ja på den måde får du og jeg blokeret den pågældende afsender, men
det er jo lige så frustrerende at se at andre der må tåle uhøvisk tale.

Og så er vi jo nede og søge i selve teksten efter XXX.

Er der noget jeg har misforstået i dit svar ??

Gravity newsreaderen har faciliteter til at blokere hvis *BODY* indeholder
"XXX". Det kan jeg da vist ikke opnå med Outlook Express.

Omvendt passer OE mig bedst rent betjeningsmæssigt.

/PKJ

Fra : Undercover Usenet Br~

Dato : 16-03-04 22:38

> [...]

> Ja på den måde får du og jeg blokeret den pågældende afsender, men
> det er jo lige så frustrerende at se at andre der må tåle uhøvisk

Hvad vil du nu gøre, nu er du da rigtigt på spanden

Claus
-undercover!

Fra : Torben Bach

Dato : 16-03-04 23:02

"PKJ" <|Poul_KeldahlXXXX@XXXXhotmailcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja på den måde får du og jeg blokeret den pågældende afsender, men
> det er jo lige så frustrerende at se at andre der må tåle uhøvisk tale.

Næh - for når jeg vælger bloker afsender, får jeg INTET fra pgl., men jeg
undgår ikke andres indlæg i relation til den, jeg har blokeret, og det må
jeg så leve med og ved samme lejlighed styre min nysgerrighed for at
se/læse, hvad der er gang i.

Fred hviler og land og by -:)

Noget har jeg da lært med hensyn til smileys, så intet er skidt uden at
det er godt for noget.

Mvh
Torben

Fra : C*L*A*U*S

Dato : 16-03-04 23:14

Uheldigvis faldt Torben Bach over tastaturet og skrev derved følgende:

> Næh - for når jeg vælger bloker afsender, får jeg INTET fra pgl.,

Det er da noget du tror!

Hvor mange meddelelsesregler kan man sætte op i OE

> Fred hviler og land og by -:)

> Noget har jeg da lært med hensyn til smileys, så intet er skidt
> uden at det er godt for noget.

Nemlig!

Claus
-Deeply undercover!

Fra : JE

Dato : 21-03-04 10:34

"C*L*A*U*S" skrev :
> Uheldigvis faldt Torben Bach over tastaturet og skrev derved følgende:
> Næh - for når jeg vælger bloker afsender, får jeg INTET fra pgl.,
> Det er da noget du tror!

Hvor gammel er det du er Claus Tersgov ? Er der dømt børnehave?

Det var dog den mest latterlige (og nedgørende) måde at indlede et indlæg på
!!! Jeg synes ikke det er spor "morsomt". TOTAL latterligt i mine øjne.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-03-04 01:35

Uheldigvis faldt JE over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvor gammel er det du er Claus Tersgov ? Er der dømt børnehave?

Ja, men der er optaget, så du kan ikke være med!

Og hvad skal jeg bruge det til?!

Claus

Fra : Søren Badstue

Dato : 16-03-04 11:58

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en meddelelse
> Jeg har brugt Outlook's meddelelsesregler til IKKE at modtage
> meddelelser fra Claus Tersgov.(CT)
<KLIP>

Jeg har nu gennem længere tid fulgt gruppen på sidelinien, og jeg må
indrømme at jeg ikke helt forstår jer CT-modstandere. Som jeg læser det, har
CT da en god sans for humor. Han linie med "Uheldigvis skrev...." ser jeg
bare som en sjov indledning i stedet for sådan en kedelig en som jeg f.eks.
har.
Det er da rigtigt at CT har en lidt mere direkte måde at sige tingene på,
men det er der altså også andre der har her i landet. Hvis man konsekvent
vender den type ryggen, må man da leve et kedeligt liv. Folk er forskellige,
men derfor kan man vel godt tale sammen som voksne mennesker.

Så hvis jeg har oplevet CTs indlæg rigtigt, så skriver han kun hvad alle vi
andre også ville gøre. Bare på en mere direkte måde. Og det kan jeg sagtens
leve med.

Som en sidste kommentar vil jeg lige nævne at det under alle omstændigheder
er unfair at jage manden for det indlæg han skrev som svar på nummer fire
indlæg af typen "en god maritim hjemmeside". Der var en smiley, og det er
vel almindelig dansk... øhh sprogbrug... på internettet. Den er jo netop
opfundet for at man kan skrive tingene med et glimt i øjet, ligesom man
ville have sagt det face-to-face. Og hvad CT skrev der, ja det kunne jeg da
godt finde på at sige face-to-face, og det kunne i andre nok også.

Jeg håber ikke jeg allerede har gjodt mig uvenner med flertallet her i
gruppen. Jeg vil stadig gerne kunne kommer her og få svar på mine spørgsmål.
Så det er ikke for at tage CTs parti, men jeg har bare beskrevet hvad jeg
har oplevet fra sidelinien.

Søren B.

Fra : @rsten

Dato : 17-03-04 11:08

Søren Badstue wrote:
> [...]
> spørgsmål. Så det er ikke for at tage CTs parti, men jeg har bare
> beskrevet hvad jeg har oplevet fra sidelinien.

Godt brølt løve

Og så er folk måske ikke klar over at ord/meninger virker meget stærkere når
de skrives end når de siges. Derfor hedder det også i nettiketten " vær
overbærende med hvad du læser, men afholdende med hvad du skriver"
Men nogen har nok behov for at føle sig pi**et på, og reagerer derfor meget
tyndhudet og prompte
Det er min overbevisning af mange "brokkeindlæg" siger mere om dem der
brokker sig end dem de brokker sig over.
--
/carsten

Fra : Lars Kristensen

Dato : 18-03-04 00:40

@rsten wrote:
> Søren Badstue wrote:
<klip en lang forklaring>

> [...]

Bare rolig Søren. Nogen af os ligger du dig ikke ud med ved at skriv det
du gjorde i det fraklippet.
Jeg har med vilje ikke giddet deltage i debatten/heksejagten, men nu
synes jeg alligevel også jeg ville give et lille pip med fordi jeg synes
gruppen har bevæget sig *FOR* langt ud.

> [...]
> overbærende med hvad du læser, men afholdende med hvad du skriver"
> Men nogen har nok behov for at føle sig pi**et på, og reagerer derfor meget

Eller nogen kan ikke klare at andre har en anden mening og kan
argumentere herfor.

Det har været knapt så rart at deltage i gruppen de sidste par måneder.
Hvis ikke alle kilder, beviser etc. kom på bordet i første indlæg, kan
man godt forvente en nedsabling eller en mistænkeliggørrelse hvilket har
gjort det ubehageligt at komme med indlæg.
Når debatten har været (er) ophedet har den en tendens til at bevæge sig
ud på det personlige og til tider barnlige plan - hvilket det
oprindelige indlæg i denne tråd tydeligt bærer præg af.

For pokker da: Ta' jer sammen og lad os få en venlig stemning tilbage i
gruppen så alle kan føle sig velkommen. Og så i øvrigt opfordre til at
netiketten bliver overholdt.

Og husk: humor er forskellig, Min kan til tider være ret "sort". Hvad
med din?

- Lars

Fra : PKJ

Dato : 18-03-04 12:57

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
klip...
> [...]
>
> For pokker da: Ta' jer sammen og lad os få en venlig stemning tilbage
> gruppen så alle kan føle sig velkommen. Og så i øvrigt opfordre til at
klip....
> - Lars

Som ophavsmand til denne tråd må det være på sin plads at jeg kommer
med et par faktuelle oplysninger:

1. Jeg har EN eneste gang direkte repliceret på et indlæg fra CT og fik
et yderst uartigt
svar. Senere svar til CT forekommer der ikke fra mig, idet mit filter
CT's direkte indlæg.

Man kan være uenig, men man kan tale ordentlig sammen hvis man vil
debattere.

2. Af årsager jeg beskrev i min start på tråden fik jeg mig et godt råd
og dermed en
anden newsreader. Det nyder jeg godt af.
Jeg har aldrig anfægtet CT's eller andres RET til at mene skrive som det
passer ham/dem.
Med samme ret har jeg "stoppet høreværn" i mod det som jeg ikke ønsker
at høre.
Slut med det.....

Mine behov for morsomheder og underholdning har jeg ikke på noget
tidspunkt forventet at NG'en skulle dække. Det klarer jeg fint
på anden måde.

Min hensigt med at deltage i denne NG er at få gavn af andres erfaringer
samtidig
med at jeg bidrager sagligt med det jeg selv har med.
Mange ting er helt uegnede for debat. eks. naturlove. Jeg vil
ihvertfald ikke
debattere ohms lov, Newtons 2' lov e.t.c. og har naturligt nok afholdt
mig
fra på nogen måde at deltage i en sådan debat.

Hvis jeg ser bort fra pkt 1) og deraf 2) mener jeg ikke at jeg på nogen
måde, overfor
nogen person har søgt at styre debatten eller har svaret nogen
uvenligt.

Skulle jeg alligevel have givet anledning hertil vil jeg gerne høre
herom.

/PKJ

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-03-04 16:15

PKJ wrote:
> [...]
> klip...

> klip....
>
> Som ophavsmand til denne tråd må det være på sin plads at jeg kommer

Hvis du mener hvad du skriver "Mange ting er helt uegnede for debat. eks.
naturlove" er der vel ingen grund til at fremture med fakta?

> [...]
dermed en
> anden newsreader. Det nyder jeg godt af.

Og hvis den så kan hjælpe dig med kun at poste on-topic så vil det være helt
fint

> [...]
passer ham/dem.
> Med samme ret har jeg "stoppet høreværn" i mod det som jeg ikke ønsker at

Fint for dig, men hvorfor skal du absolut stille dig op på "speakers corner"
og udbreder dit evangelium: "Ned med CT - ind med kilfiltre"

Du har trods alt skrevet i denne NG siden 2000 så du burde da kende CT og
hans væremåde så hvorfor lige nu?

> [...]
> nogen måde, overfor
> nogen person har søgt at styre debatten eller har svaret nogen

Tjae det var selvfølgeligt ikke i et svar, men i starten af tråden du
beskrev CT's indlæg som "uartige udgydelser ", "gylletilsætning", hvilket
jeg normalt vil kategorisere som uvenligt .

> Skulle jeg alligevel have givet anledning hertil vil jeg gerne høre
> herom.
So bee it

FUT dk.snak.mudderkastning
--
/carsten

Fra : Sualc Vogsret

Dato : 18-03-04 19:46

> [...]

> fik et yderst uartigt
> svar. Senere svar til CT forekommer der ikke fra mig, idet mit

Det er jo direkte løgn!

Hvordan kan du være så dum at skrive dette i en nyhedsgruppe, hvor
alle kan følge med??

Du valgte selv at gå i personlig nærkamp i stedet for at holde dig
sagligt til debatten. De skrev et helt indlæg, hvor du *kun* omtalte
mine evner og og personlighed.

Du skrev *ikke* eet eneste ord om det, debatten handlede om, eller
noget om, hvilke argumenter, du anfægter. Hele dit indlæg er
ubegrundet og usagligt.

Hvis du har glemt, hvad du skrev, så er det her:

Citat:

Jeg har nu fulgt Claus opfordring og har nærlæst trådens 18 indlæg
hvoraf
Claus tegner sig for de 9. Jeg forstår nu langt
bedre hvorfor han ikke begrunder sin påstand eller beretter om hvorfra
han
har sin indsigt. Jeg kan også se at han i et par indlæg
erkender ikke at være fagmand.
-Det er jeg imidlertid og jeg kan fortælle: Claus indlæg er stort set
en
værre gang usaglighed grænsende til det rene vrøvl.

At Claus skriver/påstår som han gør kan jeg nok ikke gøre noget
ed. -Men
det er slemt hvis anden sejler tror på ham eller følger ret mange af
de
"Elektriske råd". Indenfor andre emneområder ser Claus' indlæg da
iøvrigt
meget fornuftige ud.

Jeg ser at Claus stort set altid indleder sine indlæg med følgende
passus:

> "Uheldigvis faldt ......... over tastaturet og skrev derved
følgende:"

Jeg skal henstille til Claus at han i fremtiden holder sig så langt
borte
fra tastaturet at han hverken kan falde eller skrive. I alle tilfælde
når
han er på elområdet.

Dette mit indlæg var ikke for at starte debat, kun skrevet for at
sætte
megen usaglighed på plads.
- Claus opfordrede jo selv .

mvh PKJ

Oh my Lord, Please help me to keep my big mouth shut until I know what
I'm
talking about

Citat slut.

Jeg replicerer naturligvis på denne usaglige smøre og beder dig
klokkeklart om at konkretisere dine synspunkter og det er klart, at
hvis ovenstående er den eneste måde, du kan debattere på, så er det
vist så som så med sagligheden!

Navnlig når du selv skriver: " Dette mit indlæg var ikke for at starte
debat, kun skrevet for at sætte
megen usaglighed på plads. - Claus opfordrede jo selv ."

Måske er det nogen her i gruppen, der kan forklare mig helt præcist,
hvilke usagligheder, du har sat på plads i ovenstående indlæg - du
vil jo ikke selv!!

> Man kan være uenig, men man kan tale ordentlig sammen hvis man vil
> debattere.

Måske er det dig selv, der valgte den forkerte tilgang i debatten. Du
går direkte og uden nogen god grund direkte efter manden og glemmer
fuldstændig bolden.

Hvordan havde du da tænkt dig, at folk skal reagere på det?

> Min hensigt med at deltage i denne NG er at få gavn af andres
> erfaringer samtidig
> med at jeg bidrager sagligt med det jeg selv har med.

Jeg gentager: Hvor er *sagligheden* i ovenstående indlæg?!?!

Claus Tersgov

Fra : Søren Badstue

Dato : 18-03-04 20:13

> [...]
> et yderst uartigt
> svar. Senere svar til CT forekommer der ikke fra mig, idet mit filter

Det skal nok passe. Jeg læser ikke alle tråde. Men jeg håber ikke du tog min
post personligt. Den var lige så meget henvendt til alle de andre, der råber
højt.

> Man kan være uenig, men man kan tale ordentlig sammen hvis man vil
> debattere.

Præcis.

> [...]
> passer ham/dem.
> Med samme ret har jeg "stoppet høreværn" i mod det som jeg ikke ønsker

Jow, jow. Men så vidt jeg ved sender hverken OE eller andre Newsreadere
automatisk mails ud med"Han er dum, æv, bæv, buhh. Og nu er han i mit
killfilter". Præcis som med dit høreværn. Det skriger da heller ikke "JEG
KAN IKKE HØRE HVAD DU SIGER!"?

> Mine behov for morsomheder og underholdning har jeg ikke på noget
> tidspunkt forventet at NG'en skulle dække. Det klarer jeg fint
> på anden måde.

At du ikke vil have noget at smile af, mens du læser her, er da fair nok.
Men at du brokker dig over at vi andre har det sjovt... Tja. Så længe
indholdet er brugbart, er det vel ikke "forbudt" at vi smiler når vi
læser/skriver det... (jaja, der er også mange indlæg der ikke er brugbare, I
know)
Jeg skal da gøre mig yderst umage med at skrive en totalt humorforladt
post/mail eller hvad som helst (efter min egen mening). Men sådan er vi da
forskellige, og det er da fint. Jeg respektere at folk skriver en
humorforladt post, der ikke for mig til at smile, men jeg forventer da også
at folk accepterer at jeg har min måde at skrive på (så længe det ikke er en
eller anden ammestuesnak)

> [...]
> mig
> fra på nogen måde at deltage i en sådan debat.

Til dels enig. Hvis en tråd om elektrisitet på båden udvikler sig til et par
posts om Ohms lov, så ingen alarm fra mig.

> Hvis jeg ser bort fra pkt 1) og deraf 2) mener jeg ikke at jeg på nogen
> måde, overfor
> nogen person har søgt at styre debatten eller har svaret nogen
> uvenligt.

Som skrevet læser jeg ikke alle trådene, men jeg mindes ikke lige at kunne
huske dit navn fra andre heftige debatter.

FUT dk.snak.mudderkastning

Søren B.

Fra : jetp

Dato : 16-03-04 17:23

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en meddelelse
> Jeg har brugt Outlook's meddelelsesregler til IKKE at modtage
> meddelelser fra Claus Tersgov.(CT)

Hej PKJ

Var det ikke en idé at slappe lidt af?

Claus er en kapacitet, som er værd at lytte til, - det er nu min mening.
Det ville være rart at slippe for alt det personlige ævl, du stiller an med
her.
Det er ikke en værdig måde at debattere på.

Mvh Jens, Randers

Fra : Anders

Dato : 20-03-04 04:02

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> wrote in news:4054f22c$0
> [...]

> til genmæle
> over for CT . De smutter ind alligevel. Det kan få mig til at skippe

Det bliver da ikke noget stort tab for gruppen. Om du er med eller ej er da
det mest ligegyldige. Dit personfnidder kan sagtens undværes.

Her fik du een mere til dit killfilter - så nu ved du også hvad det rigtigt
kaldes.

Anders