Min næste MC - Fazer?
Fra : Jesper P \(RD350\)

Dato : 26-04-01 19:06

Hejsa,

Ja så er tiden kommet til at få skiftet den gamle 2-takter ud med noget lidt
mere nymodes, men inden jeg springer ud og køber det første og bedste tilbud
vil jeg lige rådføre mig med gruppen her.

Jeg har efterhånden (næsten) besluttet mig for at det skal være en nyere men
ikke fabriksny FZS600 Fazer (man er vel nærig og vil gerne slippe for den
første tilkøring og de første service eftersyn), men så er spørgsmålet
_hvor_ ny den skal være.
Er der sket nogle vigtige ændringer på det sidste som gør at jeg bør vælge
en '99 frem for en '98? eller måske en '00 er et must?

Nogle kommentarer til hvad man skal være opmærksom på ved en brugt Fazer?

Alternative idéer til en fornuftig allround sports-tourer til <100K Kr
modtages gerne...

/Jesper
RD350 '88 - måske snart FZS600?!

Ps. hvis i har en Fazer og går med salgstanker må i da gerne lægge en hilsen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-04-01 02:15

On Thu, 26 Apr 2001 20:05:48 +0200, "Jesper P \(RD350\)" wrote:

> Er der sket nogle vigtige ændringer på det sidste som gør at jeg bør vælge
> en '99 frem for en '98? eller måske en '00 er et must?

En 00'er ser mest interessant ud - citat fra MC Guiden 2001 (med
MCTN):

"Sidste år [2000] blev den forbedret med bedre passagerkomfort,
justerbar forgaffel, ur, 2 triptællere og større benzintank."

> Alternative idéer til en fornuftig allround sports-tourer til <100K Kr
> modtages gerne...

Har ikke bedre bud, jeg vil også selv have en.. :)

--
Stig

Fra : Jesper P \(RD350\)

Dato : 27-04-01 17:47

"Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> wrote in message

> "Sidste år [2000] blev den forbedret med bedre passagerkomfort,
> justerbar forgaffel, ur, 2 triptællere og større benzintank."

Det skal jo så opvejes i forhold til prisdifferencen mellem en '99 og '00
model - tak for inputtet.

> Har ikke bedre bud, jeg vil også selv have en.. :)

Nu ikke noget med at købe lige dén jeg vil have foran næsen på mig

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 27-04-01 21:41

Jeg har lige købt en '98 FAZER, og jeg er MEGET glad for den. De
opdateringer der er lavet til 2000 - ja det er da meget små ting. En '98
kører også godt uden ur og to triptællere.. (*GGG*).

Håber du finder noget godt, Kenneth.

FZS 600 FAZER.

Fra : Morten Dahl

Dato : 29-04-01 20:10

Ja der er ingen tvivl om at den køre godt uden ur og to triptællere, men den
der med passager komforten den sætter jeg stor pris på, for min passager
(bossen i huset) siger at hvis fodvilerene bag sad køjere ville en lang tur
blive udelukket for så skal man sidde meget sammen bukket bag på. Og den
sidtst ting med tanken ja det genere mig da ikke sønderligt at der er plads
til 2 liter benz. mere.

MVH
Morten Dahl
FZS 600 S '00

PS. Hvis du køber en skal du ikke være bange for evt. vibrationer i området
5500 til 6500 omdr. for det dsiger YAMAHA at det skal der være. Men tro nu
endelig ikke at jeg forstår hvorfor.
Kenneth Egholm <kenneth@egholmnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZOkG6.554$Iq.52349@news101.telia.com...

Fra : Anders Olesen

Dato : 27-04-01 15:07

>Alternative idéer til en fornuftig allround sports-tourer til <100K Kr
>modtages gerne

Man får også meget MC i en CBR 600 F2 el. F3. De kan sagtens fåes for det
samme som en brugt fazer, spørgsmålet er så hvad de koster i
driftsomkostninger. Men bedre sportslig sportstourer fåes vist næsten ikke,
hvis man skal tro fagkundskaben. Jeg har desværre ingen praktiske erfaringer
.