Afgift ??
Fra : Rasmus Brander

Dato : 26-04-01 18:33

Hej med jer!

Jeg har lige fået øje på en Honda 600F CBR fra (97-98 tror jeg) prisen er
37.000 uden afgift.......er her nogen der ved hvorstor afgiften er på en
sådan cykel....? Kan man købe den uden afgift ??

Med venlig hilsen
En der er træt af at køre bil når Solen skinner!

Fra : Albert

Dato : 26-04-01 19:38

> Jeg har lige fået øje på en Honda 600F CBR fra (97-98 tror jeg) prisen er
> 37.000 uden afgift.......er her nogen der ved hvorstor afgiften er på en
> sådan cykel....? Kan man købe den uden afgift ??

Det sædvanlige svar : afgift = 60% af hvad tilsvarende sælges for

Ja - man kan godt købe en MC uden afgift...

mvh Albert

Fra : Rasmus Brander

Dato : 27-04-01 16:05

Og hvad så hvis man køber den uden at betale afgift, kan man så godt bruge
den i Danmark ??
Albert <toma@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qTZF6.1330$Vk.130389@news101.telia.com...

Fra : Albert

Dato : 27-04-01 18:47

> Og hvad så hvis man køber den uden at betale afgift, kan man så godt bruge
> den i Danmark ??

Ja, til at køre til og fra service / syn / vurdering o.l.
samt naturligvis til banebrug...

At der er nogen der bøjer denne regel (jeg HAR bestilt
tid ved T&S til vurdering!!) er jo så en anden sag...

mvh Albert
CBR1000 der skal til vurdering 8/5

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 14:07

prisen er
> Det sædvanlige svar : afgift = 60% af hvad tilsvarende sælges for

- - - Og fortsættelsen:
For at der skal være overskud i handelen (variabler indenfor T&S'
vurdering og det faktum at man jo ikke indregistrerer selv for at få en
model til samme pris som man eller ville kunne have handlet den til som
indregistreret!), bør man derfor gå ud fra at den uindregistrede model
ikke bør koste over 1/3 af den for tiden værende brugtpris!

PS:
Der kører/har kørt mange CBR 600'ere i Road Racing-sporten.
En afgiftsfri dansk (i modsætning til f.eks en importeret) CBR kan
derfor være en tidligere racer (= IKKE "en gammel cerutrygende dame med
lilla hår, der har været ene-ejer"!!).
Check derfor om diverse propper á oliepåfyldningen, og bundskruer er
gennemborede på tværs af hovedet (af hensyn til det i RR-sporten krævede
sikringstråd!)

--
Armand.