garmin stik
Fra : Claus og Susanne

Dato : 10-03-04 13:39

Er der en der ved hvad slag stik der er på en Garmin 182. ikke det til
antenne, men det der ligner et 7 pol. DIN-stik.
Jeg skal skal bruge et hunstik mere, men syntes at garmins pris er meget
meget høj.

S. Jørgensen

Fra : PKJ

Dato : 10-03-04 13:55

Claus og Susanne wrote:
> [...]
> antenne, men det der ligner et 7 pol. DIN-stik.
> Jeg skal skal bruge et hunstik mere, men syntes at garmins pris er meget

Prøv at søge med google på ordene: Garmin Connector
Du får 64 K svar hvoraf allerede det første er brugbart
/PKJ

Fra : Jon Kåre Hellan

Dato : 10-03-04 14:45

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> writes:

> Prøv at søge med google på ordene: Garmin Connector
> Du får 64 K svar hvoraf allerede det første er brugbart
> /PKJ

Dette ser ut til å være 4-pins plugg. 182 har 7. Ser ikke ut til at
pfranc har denne varianten.

jon Kåre

Fra : Claus og Susanne

Dato : 10-03-04 20:09

> Dette ser ut til å være 4-pins plugg. 182 har 7. Ser ikke ut til at
> pfranc har denne varianten.

Jeg havde også troet at han kunne hjælpe mig, men desværre er det kun til de
bærbare
Og ja det er et 7-polet DIN-lignendestik.

S. Jørgensen

Fra : PKJ

Dato : 10-03-04 16:01

Claus og Susanne wrote:
> [...]
> antenne, men det der ligner et 7 pol. DIN-stik.
> Jeg skal skal bruge et hunstik mere, men syntes at garmins pris er meget

Mener du en GARMIN GPSMAP 182. ?

Skal du også bruge kabel ? Hvis ja hvor langt ? Hvad skal der forbindes i
den anden ende ????
Hvilken "garmins pris" er det du synes er for høj. ?? Hvad er du villig
at betale incl fragt,told og moms.

Jo bedre spørgsmålet er formuleret jo bedre svar kan andre give dig

/PKJ

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-03-04 18:26

Nu spurgte han jo ikke på en komplet ledning, men blot et stik... så
spørgsmålet er vel rimeligt formuleret... og hvor mange Garmin 182 findes
der mon!!!

Og ja... Garmin er svinske med deres priser når det gælder ekstra
tilslutning... f.eks. forlanger de 150kr. for et dæksel lavet af plast med
deres eget logo på til en Garmin 128... Det koster max. 5 kr. at fremstille
det... og deres stikpriser er ikke mindre svinske...

JR

Fra : PKJ

Dato : 10-03-04 19:48

Jan Rasmussen wrote:
> Nu spurgte han jo ikke på en komplet ledning, men blot et stik... så
> spørgsmålet er vel rimeligt formuleret... og hvor mange Garmin 182 findes
> der mon!!!

Jeg stiller spørgsmålet, fordi jeg er et venligt menneske og gerne vil
hjælpe, hvis jeg kan.
Syrlige bemærkninger i den anledning fremmer ikke hjælpsomheden i al
almindelighed.

Jeg er absolut ikke Garmin kender. Har dog selv i nogle år haft en GARMIN 45
som reserve.
Da jeg lejlighedsvis søgte på nettet fandt jeg mange svar
både på GARMIN 182 og GARMIN GPSMAP 182. derfor spørgsmålet.

Der findes et hav af forskellige Garmin stik bl.a. producerede i Kina, med
kabel med en fri ende,
kabel med USB, kabel med subD e.t.c.
Det ku' måske være en billig kinesisk løsning der skulle bruges.

Det var dog lettere at spørge ophavsmanden, hvad der konkret var brug for
end at gi' et svar på alle de mange muligheder.

Hvormange Garmin 182 der findes kan vel kun Garmin selv svare på. -Men jeg
føler mig sikker på at
der er produceret ganske mange, sikkert mange tusinde.

-Men det var sikkert ikke det svar du forventede at få på dit spørgsmål:

*>.og hvor mange Garmin 182 findes
> der mon!!!.*

Tja-, det er jo lidt svært at blive forstået.
/PKJ

Fra : Claus og Susanne

Dato : 10-03-04 20:27

> Jeg stiller spørgsmålet, fordi jeg er et venligt menneske og gerne vil
> hjælpe, hvis jeg kan.
> Syrlige bemærkninger i den anledning fremmer ikke hjælpsomheden i al
> almindelighed.

Ja, det var måske lidt dårligt formuleret, og lidt for hastigt skrevet til
at være korekt nudansk. Men jeg håber I/du bærer over.

> Da jeg lejlighedsvis søgte på nettet fandt jeg mange svar
> både på GARMIN 182 og GARMIN GPSMAP 182. derfor spørgsmålet.
Oh den kaldes lidt af hvert. bla begge de to navne du nævne. Men altid noget
med garmin og 182.
Stikket passer til mange af de marine fastmonteret navigatorer de har lavet
de sidste fem år. Bla. også i den meget populære Garmin 120 serie. (som også
kan havde numre som 128 - 126)

> Der findes et hav af forskellige Garmin stik bl.a. producerede i Kina, med
> kabel med en fri ende,
> kabel med USB, kabel med subD e.t.c.
Jeg spurgte jo til stikket, alt det i den anden skal jeg nok selv montere

> Det ku' måske være en billig kinesisk løsning der skulle bruges.
Dem vil jeg kigge på. Men det er mest til deres bærbare at der er kopistik.

Susanne Jørgensen

Fra : PKJ

Dato : 10-03-04 21:14

Mit indlæg var ikke rettet mod Claus og Susanne men kun til Jan Rasmussen
Claus og Susanne wrote:
> [...]
> Jeg spurgte jo til stikket, alt det i den anden skal jeg nok selv montere

> Dem vil jeg kigge på. Men det er mest til deres bærbare at der er

http://www.gpsw.co.uk/details/prod851.html koster 20.85£ incl VAT

På Ebay tyskland findes auktion /Jetzt kaufen ca 80 kabler til omkring 15
EUR. +porto. Mon ikke der er en er 7 polet.
Så klip det fra der ikke skal bruges.

http://search.ebay.de/search/search.dll?query=garmin+kabel&salistedinsite=77&sosortproperty=1&ht=1&from=R10&sorecordsperpage=50&BasicSearch=
ovenstående link er sammenhængende med delt her af min mailer

EBAY er ofte et godt sted at kigge efter priser. "Alt" kan findes/købes her.
Her er diagrammet over det 7 polede stik:
http://www.garmin.com/specs/pcwiring.pdf

God jagt

/PKJ

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-03-04 21:53

Hvis I skulle støde på et 7 polet stik der er VINKLET, så ville jeg blive
meget glad for et tip ....

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-04 13:02

Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hvis I skulle støde på et 7 polet stik der er VINKLET, så ville jeg
> blive meget glad for et tip ....

www. ....

Rs-components.dk
elsupply.dk

Burde have de fleste former for stik.

Claus

Fra : Claus og Susanne

Dato : 11-03-04 14:38

> Rs-components.dk
> elsupply.dk
>
> Burde have de fleste former for stik.

Problemmet er hvilket slags stik er det??
Det der ligner mest er et 7-polet DIN stik.

Er der en der kan bekræfte/afvise at det runde 7 bens data/strøm stikket til
garmins model128/120/182/188 er et standard DIN stik?

S. Jørgensen

Fra : PKJ

Dato : 11-03-04 15:26

"Claus og Susanne" <swjSLETTES@sa-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> garmins model128/120/182/188 er et standard DIN stik?

Jeg har været connector producent gennem 9 år med hovedmarkeder USA og
Canada. Jeg har
i adskillige år været medlem i en CENELEC ekspertgruppe, der udformede de
Europæiske NORMER.
også betegnet med EN.....xxxxxx. (EURO NORM)
Jeg har derfor et rimeligt kendskab til diverse stiknormer både i EU og i
Nordamerika.

Uden at kende den pågældende 7 pol. connector helt konkret er jeg
overhovedet ikke
i tvivl: Det er en ren Garmin konstruktion. og under ingen omstændigheder
en DIN Norm.
Hvis jeg alligevel har taget fejl med hensyn til Garmin så er produktet
udført efter EIA /TIA standards.
der gælder i Nordamerika. USA har altid søgt beskyttelse mod EU og andre
gennem at lave tingene en smule anderledes.

/PKJ

Fra : Claus og Susanne

Dato : 11-03-04 20:58

> [...]
> der gælder i Nordamerika. USA har altid søgt beskyttelse mod EU og andre
> gennem at lave tingene en smule anderledes.

Jeg har nu også svært ved at forestille mig at Garmin brugt en tysk norm

I min søgen faldt jeg iøvrigt over en vejledning i at tilegne et mini DIN
stik til nogle af Garmins bærbare. (Øv linket er blevet væk) Så det passer
godt nok med at GArmin ville lave det en smule anderledes

S. Jørgensen

Fra : Claus og Susanne

Dato : 10-03-04 22:00

> http://www.gpsw.co.uk/details/prod851.html koster 20.85£ incl VAT
ja og 20 usadollar derover i USA

> På Ebay tyskland findes auktion /Jetzt kaufen ca 80 kabler til omkring 15
> EUR. +porto. Mon ikke der er en er 7 polet.
Nej desværre er det alle de 4 polet - men ideen er god
..
> Her er diagrammet over det 7 polede stik:
> http://www.garmin.com/specs/pcwiring.pdf
Mange tak, men det er slet ikke det jeg mangler.

> God jagt
Det er vist nødvendigt.
Nu vil jeg bruge RS katalog som god nat læsning. Da jeg ikke umiddelbart kan
finde kopistik, kan det jo være at det er et standardstik???

S. Jørgensen

Fra : Claus og Susanne

Dato : 10-03-04 20:26

PKJ, jeg svarer lige på alle dine spørgsmål i den rækkefølger de kommer.

Jeg mener denne her: http://www.garmin.com/products/gpsmap182/ Kan også
findes på www.garmin.dk, men jeg kunne ikke få et direkte link dertil.

> Skal du også bruge kabel ?
Selvfølgelig skal der være et kabel!!! men jeg kan selv montere det. Jeg
håbede på at stikket var et stik jeg kunne købe f. eks. ved RS-components

> Hvis ja hvor langt ?
Det er ikke afgørende, så den springer jeg over

>Hvad skal der forbindes i den anden ende ????
Det skal forbindes til nogle samlemuffer der ligge på mit skrivebord.

> Hvilken "garmins pris" er det du synes er for høj. ??
299 kr.
> Hvad er du villig at betale incl fragt,told og moms.
mindre end 299 kr

> Jo bedre spørgsmålet er formuleret jo bedre svar kan andre give dig
det har du tildels ret i, men jo mere den der bliver spurgt kender til
emnet, jo mindre omfattende behovs spørgsmålet at formuleres

Spørg endelig til mere, hvis det bringer nærmere løsningen

S. Jørgensen

Fra : news.get2net.dk

Dato : 11-03-04 20:53

Hvad vil du give da ? Jeg har et helt nyt liggende hvis det er et 7 polet
hun strømstik du mener

mvh
bsv@galnet.dk