Tursejllads
Fra : Poul Kongsfelt

Dato : 09-03-04 19:52

Familien påtænker en 3 ugers tur i sommerferien i vores GUY 22 sejlbåd.
Jeg forestiller mig en tur rundt om sjælland med afstikkere.
Vi har ikke stor erfaring i længere tursejllads. Er der nogle der har gode
råd, links, havne, ruter, ankerpladser m.v. hører jeg gerne fra jer.

På forhånd tak.
Poul

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 11-03-04 22:21

"Poul Kongsfelt" <poul.kongsfelt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har ikke stor erfaring i længere tursejllads. Er der nogle der har gode
> råd, links, havne, ruter, ankerpladser m.v. hører jeg gerne fra jer.

Det er svært at råde dig da sejladsfarvande, havne mv. mv. ofte er afhængig
af temperament og smag. Et godt sted at starte er med programmet "Det
levende søkort 2". Her er både søkort, havne og seværdigheder i land mv.mv.
med det program på PC´en kan du i ro og mag sidde og planlægge din tur med
sejlplaner, alternativer og udflugter i land.

Du kan starte med at låne programmet på biblioteket og gøre dig nogle
erfaringer.....pas på du bliver let afhængig og så må ud og købe.

Prøv også at søge på Google der er mange hjemmesider med turbeskrivelser. På
biblioteket findes der mindst en bog med turforslag i DK prøv den....jeg kan
desværre ikke huske navnet på bogen.

MVH

Alvin