|
| indenbordsmotor spørgsmål Fra : ibber |
Dato : 07-03-04 21:36 |
|
jeg har en indenbords volvo penta 7,5 bensin
Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
ingen problemer der.
Når man sætter den igen og kører med lav gas kører den også hel fint
så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt cirka
hvert 5- 10 sekund
et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
| |
ibber (07-03-2004)
| Kommentar Fra : ibber |
Dato : 07-03-04 21:40 |
|
beklager en lille fejl der skulle stå når man sætter den i gear
"> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> ingen problemer der.
> Når man sætter den i gear og kører med lav gas kører den også hel fint
>
> så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt cirka
> hvert 5- 10 sekund
> et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
>
>
>
| |
Steen Andreasen (07-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Andreasen |
Dato : 07-03-04 22:25 |
|
Jeg har for år tilbage haft en Volvo Penta benzin motor 7,5 HK (er faktisk
en Honda motor med Volvo Penta navn) som havde en del problemer med
motorstop. I følge servicebulletiner, som jeg fik fra den autoriserede
mekaniker i Skovshoved var der ofte problemer med damplommer i
brændstoffitret til netop denne model. Brændstofiltret må ikke være placeret
i motorrummet da temperaturen her risikerer at blive for høj.
mvh Steen
"ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
news:c2g1ad$8li$1@news.net.uni-c.dk...
> beklager en lille fejl der skulle stå når man sætter den i gear
>
>
>
> "> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> > ingen problemer der.
> > Når man sætter den i gear og kører med lav gas kører den også hel fint
> >
> > så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt
cirka
> > hvert 5- 10 sekund
> > et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> > Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
> >
> >
> >
>
>
| |
ibber (07-03-2004)
| Kommentar Fra : ibber |
Dato : 07-03-04 22:44 |
|
jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
uden om brændstoffilter
"Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> wrote in message
news:404b9533$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har for år tilbage haft en Volvo Penta benzin motor 7,5 HK (er faktisk
> en Honda motor med Volvo Penta navn) som havde en del problemer med
> motorstop. I følge servicebulletiner, som jeg fik fra den autoriserede
> mekaniker i Skovshoved var der ofte problemer med damplommer i
> brændstoffitret til netop denne model. Brændstofiltret må ikke være
placeret
> i motorrummet da temperaturen her risikerer at blive for høj.
>
> mvh Steen
>
Jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
uden om brændstoffilter
så det er ikke filtret der gør det.
et er også lidt underligt det er kun når den er i gear.
>
>
> "ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
> news:c2g1ad$8li$1@news.net.uni-c.dk...
> > beklager en lille fejl der skulle stå når man sætter den i gear
> >
> >
> >
> > "> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> > > ingen problemer der.
> > > Når man sætter den i gear og kører med lav gas kører den også hel fint
> > >
> > > så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt
> cirka
> > > hvert 5- 10 sekund
> > > et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> > > Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Steen Andreasen (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Andreasen |
Dato : 08-03-04 19:01 |
|
At den kun går i stå når den er i gear skyldes vel at det kun er her at den
er belastet. Når motoren er i frigear skal den jo kun trække sig selv rundt,
og dermed kun overvinde den friktion der er i motoren.
mvh Steen
"ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
news:c2g538$a52$1@news.net.uni-c.dk...
> jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
> uden om brændstoffilter
> "Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> wrote in message
> news:404b9533$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg har for år tilbage haft en Volvo Penta benzin motor 7,5 HK (er
faktisk
> > en Honda motor med Volvo Penta navn) som havde en del problemer med
> > motorstop. I følge servicebulletiner, som jeg fik fra den autoriserede
> > mekaniker i Skovshoved var der ofte problemer med damplommer i
> > brændstoffitret til netop denne model. Brændstofiltret må ikke være
> placeret
> > i motorrummet da temperaturen her risikerer at blive for høj.
> >
> > mvh Steen
> >
> Jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
> uden om brændstoffilter
> så det er ikke filtret der gør det.
> et er også lidt underligt det er kun når den er i gear.
>
>
> >
> >
> > "ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
> > news:c2g1ad$8li$1@news.net.uni-c.dk...
> > > beklager en lille fejl der skulle stå når man sætter den i gear
> > >
> > >
> > >
> > > "> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> > > > ingen problemer der.
> > > > Når man sætter den i gear og kører med lav gas kører den også hel
fint
> > > >
> > > > så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt
> > cirka
> > > > hvert 5- 10 sekund
> > > > et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> > > > Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Jan Ove Varøystrand (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan Ove Varøystrand |
Dato : 08-03-04 09:37 |
|
Hei ser att du sliter med litt med en MB2/50S.
Som ett litet tips til deg så er dette en Honda B75 motor. Volvo Penta er
generellt ikke så flinke på att informere folg om dette.
Det låter som om du har ett problem med drevet og ikke motorn. du har en
veksel fører lengst ned i drevet.
Ett godt tips til deg er att ta en telefon til Bengt Ahls Marin i
stockholmtelefon +46-86404890
Hitills er det ikke en sak han ikke har klart att forklare for meg.
Hvis det er så pass ille så att du trenger en ny veksel fører eller riktigt
ille så har jeg ett komplett ekstre drev, og en ekstre veksel fører.
Send en mail hvis du trenger noe av dette. jan.ove.varoystrand at
bluezone.no
"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i melding
news:c2g13g$8jr$1@news.net.uni-c.dk...
> jeg har en indenbords volvo penta 7,5 bensin
>
> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> ingen problemer der.
> Når man sætter den igen og kører med lav gas kører den også hel fint
>
> så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt cirka
> hvert 5- 10 sekund
> et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
>
>
>
| |
Per Ravn (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Per Ravn |
Dato : 08-03-04 21:56 |
|
Jeg har en tilsvarende motor og har haft præcis samme problem. Men det
skulle være et overstået kapitel.
Jeg prøvede; når den begyndte at banke at slå forholdsvis hurtigt bak,
hvilket hjalp gevaldigt.
Jeg er umiddelbart nået til den konklusion at, det måtte være en plastpose
e.lign i propeleren.
Det er det eneste kvalificerede bud jeg kunne have.
"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c2g13g$8jr$1@news.net.uni-c.dk...
> jeg har en indenbords volvo penta 7,5 bensin
>
> Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
> ingen problemer der.
> Når man sætter den igen og kører med lav gas kører den også hel fint
>
> så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt cirka
> hvert 5- 10 sekund
> et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
> Hvad pokker kan det være nogen gode ideer
>
>
>
| |
|
|