Sandblæsning
Fra : Søren M. Olesen

Dato : 14-03-04 16:59

Hej

Jeg har et ventildæksel (Aluminium) til en Xj900, som jeg gerne vil have
sandblæst....er der nogen der kender et sted i Århus området hvor jeg kan få
gjort det ??

På forhånd tak

Søren

Fra : S.G

Dato : 14-03-04 18:26

> Jeg har et ventildæksel (Aluminium) til en Xj900, som jeg gerne vil have
> sandblæst....er der nogen der kender et sted i Århus området hvor jeg kan

Ville en glasblæsning ikke være at foretrække?

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-04 19:37

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> få
>
> Ville en glasblæsning ikke være at foretrække?

Det kommer vel an på om der skal være noget tilbage af det bagefter?

Rittig

Fra : S.G

Dato : 14-03-04 19:56

> Det kommer vel an på om der skal være noget tilbage af det bagefter?
> Rittig

Det er jo det :)

Fra : Søren M. Olesen

Dato : 14-03-04 20:00

Tjo....en glasblæsning ville nok være at foretrække, da der godt kan være
div. salte i sandet, men det er nok endnu sværer at finde en der kan/vil
glasblæse det, end at finde en der kan sandblæse......

Men det løste jo ikke rigtig mit problem :)

Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-04 21:39

"Søren M. Olesen" <smolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjo....en glasblæsning ville nok være at foretrække, da der godt kan være
> div. salte i sandet, men det er nok endnu sværer at finde en der kan/vil
> glasblæse det, end at finde en der kan sandblæse......

Tjek lige op på din citatteknik!

En sandblæsning er ret hård ved aluminium, de bliver ikke ret jævne i
overfladen after sådan en behandling, derfor glasblæser man normalt alu.
Hvorfor skulle du ikke kunne finde en der vil glasblæse delene?

Rittig

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 14-03-04 20:58

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på om der skal være noget tilbage af det bagefter?
>
> Rittig

Hey

Er glasblæsning en særligt skånsom form for sandblæsning som kvinder bruger
på rav, eller hvad?

Og iøvrigt, er kvartssand miljøfarligt, eller kan jeg sandblæse vildt
omkring mig ude på græsplænen uden dårlig samvittighed?

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-04 21:43

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er glasblæsning en særligt skånsom form for sandblæsning som kvinder
bruger
> på rav, eller hvad?

Noget i dne stil

> Og iøvrigt, er kvartssand miljøfarligt, eller kan jeg sandblæse vildt
> omkring mig ude på græsplænen uden dårlig samvittighed?

Øhh... Æhh... Jeg sandblæser af og til i min indkørsel.
Men vær opmærksom på hvor meget du sviner med sandet... Hvis nu din ... lad
os sige Suzuki Swift... står parkeret ved siden af, og det blæser lidt, så
kan sandet finde på at lægge sig til rette på forruden, hvor det samler sig
ved viskerbladene. Når du så kører en tur i Swift'en næste gang, og ruden
ser lidt støvet ud, så skal du tænke "kvartssand", og ikke "det klarer jeg
med sprinkleren". Afhængigt af hvad du tænker kan din forrude være fin-fin,
eller meget, meget ridset bagefter. Så fik jeg lært DET.

Rittig

Fra : Freddy Lang

Dato : 15-03-04 02:01

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Afhængigt af hvad du tænker kan din forrude være fin-fin, eller
> meget, meget ridset bagefter. Så fik jeg lært DET.

*LOL*

Sur numse.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Glavind

Dato : 14-03-04 20:09

> [...]
> sandblæst....er der nogen der kender et sted i Århus området hvor jeg kan

Hejsa.
Niebuhr Glass-Peening
Frichsvej 21Galten.
http://www.glass-peening.dk/

Han tager gerne mc dele. Jeg har selv fået plæst en hel motor hos ham.
Mvh Glavind

Fra : Ninja Rider

Dato : 14-03-04 20:49

Hejsa

> Niebuhr Glass-Peening
> Frichsvej 21Galten.
> http://www.glass-peening.dk/
>
> Han tager gerne mc dele. Jeg har selv fået plæst en hel motor hos ham.
> Mvh Glavind

Hvad ligger prisen på på sådan en motor?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Glavind

Dato : 15-03-04 20:35

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Hvad ligger prisen på på sådan en motor?
>
> Mvh Emil
> --
> Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
> Don't take life to serious......
> You'll never escape it alive anyway!
> http://dfmc.dk/?id=26

Jeg betalte 200 kr. for motorblok incl. sidedæksler + topstykke
Mvh Glavind