pivende lyd
Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 14-03-04 07:37

Efter jeg har skiftet olie på min Yamaha, har den fået en pivende lyd fra
motor/gearkasse, det er kun når motoren bliver belastet, den går fint i
tomgang, og der er olie på, nogel der har et forslag på problemet ?.

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : Ninja Rider

Dato : 14-03-04 11:29

Hejsa

Søren Bøgh Olsen wrote:
> Efter jeg har skiftet olie på min Yamaha, har den fået en pivende lyd fra
> motor/gearkasse, det er kun når motoren bliver belastet, den går fint i
> tomgang, og der er olie på, nogel der har et forslag på problemet ?.

Er der nok olie på?

Mvh emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 14-03-04 16:31

ja der er nok olie, det er en semi-syntetisk olie

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-03-04 10:06

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> motor/gearkasse, det er kun når motoren bliver belastet, den går fint i
> tomgang, og der er olie på, nogel der har et forslag på problemet ?.

Er det på FJ1200? Et hurtigt gæt kunne være for tynd olie - den skal have en
sær 20W/40 olie. Har du samtidigt oplevet koblingsproblemer?

vh
Torben
FJ1100

Fra : Armand

Dato : 15-03-04 17:30

> [...]
en
> sær 20W/40 olie. Har du samtidigt oplevet koblingsproblemer?

En motor er ganske fuld af larm og lyde, og det er ikke småting som
forekomsten af cirkulerende olie er i stand til at dæmpe af disse.
For lav oliestand, hhv, tynd olie vil således afstedkomme væsentlig større
lydkulisse!

Hvad med noget så simpelt som kædesmøring?
Prøv det anyhow og se om piveriet forsvinder derved!

--
Armand.

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 15-03-04 18:14

Ja det er min fj 1200
lyden er åbenbart forsvundet igen.
det er 10-40 olie der er på nu.
jeg har også mistænkt olien, hvilket mærke anbefaler du ?

Er du forøvrigt med i FJ.dk

Fra : Brian Laursen

Dato : 16-03-04 12:14

Søren Bøgh Olsen wrote:
> Ja det er min fj 1200
> lyden er åbenbart forsvundet igen.
> det er 10-40 olie der er på nu.
> jeg har også mistænkt olien, hvilket mærke anbefaler du ?
>
> Er du forøvrigt med i FJ.dk

En yamaha skal have Bellrays 20/50 mineralsk olie. ( ihvert fald dem der
bruger olie)

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen