Saml-selv batteri hjælp
Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-03-04 21:43

Hep!

(vedligeholdelsesfrit) Batteri bestilt sent mandag aften hos Louis, kom
torsdag middag - det er sgudda service

Nu er det så lige det med at gøre det brugbart, syre medfulgte i 6
"sprøjter", låg til batteri og så en lille rund dims med .. uhm.. fedt? i.

Fremgangsmåden er vel:

Fjern tape fra batteri.
Vend syre på hovedet og tryk ned i batteri (det skulle gerne åbne for
flaskerne - right?)
Lad syren flyde ned i batteriet - ikke noget med at trykke på flaskerne.
Sæt proppen på.
Lad batteriet op
brug det.

Men.. hvad skal den lille bøtte fedt (hvis det altså er fedt..) bruges
til? Tætne låget?

Mine tyskkundskaber er ikke gode nok til at gennemskue det

--
-jens
RSV1000

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 12-03-04 22:20

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
[SNIP]
> Men.. hvad skal den lille bøtte fedt (hvis det altså er fedt..) bruges
> til? Tætne låget?

Det er nok pol-fedt til batteripolerne.
Det har ikke nogle specielle elektriske egenskaber, men hvor der er fedt, er
der ikke fugt.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-03-04 23:06

Det var smuk og solrig dag da Jens Arnfast skrev
news:405220EF.9000303@fabel.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Men.. hvad skal den lille bøtte fedt (hvis det altså er fedt..) bruges
> til? Tætne låget?

Sådan en lille bøtte fulgte også med det batteri jeg købte ho Louis for
nogle uger siden. Det skulle efter sigende være til at undgå tæring af især
pluspolen, der er meget udsat(af grunde jeg ikke helt forstår). Men den er
god nok hvis du ser på et gammelt bilbatteri, så er pluspolen ofte hvid af
ir.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-03-04 00:27

> [...]
> flaskerne - right?)
> Lad syren flyde ned i batteriet - ikke noget med at trykke på flaskerne.

Lad det stå en times tid

> Sæt proppen på.
> Lad batteriet op
> brug det.
>
> Men.. hvad skal den lille bøtte fedt (hvis det altså er fedt..) bruges
> til? Tætne låget?

Pol-fedt - som andre også har nævnt.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-03-04 09:54

Jens Arnfast wrote:
> Men.. hvad skal den lille bøtte fedt (hvis det altså er fedt..) bruges
> til? Tætne låget?

Da svarene overvejene var "polfedt" vælger jeg at tro på den

Tak skal I have :)

--
-jens
RSV1000

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-03-04 14:36

> Da svarene overvejene var "polfedt" vælger jeg at tro på den
> Tak skal I have :)

Hvis du har en lille tysk vejledning, så er der sikkert nogen her, der
kan oversætte det for dig..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-03-04 18:03

Martin Sørensen wrote:
> Hvis du har en lille tysk vejledning, så er der sikkert nogen her, der
> kan oversætte det for dig..

Jeg har klaret det hele, der stod bare ikke noget om det fedt der

--
-jens
RSV1000