tænkt eksempel - forsikring
Fra : Wheeler

Dato : 11-03-04 00:10

1) Man laver en "bytter" med nr-pladen fra et indreg. køretøj til en
"tysker"/eller et anden MC uden moms/afgift (men eksakt samme model/effekt
etc.)...

2) man laver en "mega alvorlig person skade" :-/ og får en forsikringssag
på halsen

Hordan står man ift.sit selskab?...de har godt nok stelnr. skrevet i
policen, men fraholder det dem fra at dække en evt skade? (kan de fx.
efterflg. søge regres?)

Efter-regningen til T&S holder vi lige uden for i denne omgang

Mit gæt er at de skal dække og en evt. retssag ikke kan fraholde
forsikringsselskabet for at skulle dække skaden - uoveresstemmelsen med et
givent stelnr. er som udgangspunkt ikke vedkommende, så læne der er tale om
identisk model/effekt (forsikringsklasse)

Wheeler

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 00:35

In article <yeN3c.1192$7w6.380@news.get2net.dk>, "Wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> [...]
> givent stelnr. er som udgangspunkt ikke vedkommende, så læne der er tale om
> identisk model/effekt (forsikringsklasse)

Du har ihvertfald det problem at det ikke er et indregistreret køretøj,
du har kørt på. Det kunne jo være, i sin yderste konsekvens, at
selskabet slet ikke vil vedkende sig forsikringen, overhovedet?
Det er jo ikke nummerpladen du har forsikret; men køretøjet.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Wheeler

Dato : 11-03-04 00:47

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message Det er jo ikke nummerpladen
du har forsikret; men køretøjet.

[KLIP]

Hvorfor kan de så ikke tegne en forsikring på min MC uden at skulle have
indreg.nr?
--

Wheelwww.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
VFR 750 F

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 00:59

In article <KNN3c.1330$dC7.96@news.get2net.dk>, "Wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Hvorfor kan de så ikke tegne en forsikring på min MC uden at skulle have
> indreg.nr?

De skal jo også have stelnummeret.
Der er et eller andet med at de har pligt til at tegne en
ansvarsforsikring på et indregistreret køretøj, såfremt de påtager sig
at forsikre den slags.

Reg. Nr. og stel nr. 'hører sammen'. Hvis de er hvar for sig, er der
vel usikkerhed om, hvad der er forsikret. Umiddelbart ville jeg mene,
at det ihvrtfald ikke er nummerpladen, da den er statens ejendom.

Fra : Troels Nielsen

Dato : 11-03-04 07:53

Forsikringsselskabet betaler formentlig i første omgang, men opdager de din
lille ombytning af nummerpladen, kommer de helt sikkert efter dig med et
krav om at holde selskabet skadesløst. Jeg ville ikke anbefale dig at prøve,
det kan gå meget galt.

Mvh TN

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 11-03-04 08:27

"Troels Nielsen" <chef@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille ombytning af nummerpladen, kommer de helt sikkert efter dig med et
> krav om at holde selskabet skadesløst. Jeg ville ikke anbefale dig at

Lige præcis.

.... og de opdager ombytningen, da kontrol af stelnummer stort set er en fast
rutine i taksatorens vurdering.

Fra : Carl

Dato : 11-03-04 09:28

"diablo de la velocidad" <no@way.dk> wrote in message
> ... og de opdager ombytningen, da kontrol af stelnummer stort set er en
fast
> rutine i taksatorens vurdering.

Kommer der taksator på hvis man ikke har kasko forsikret køretøjet?
Hvis man har kasko forsikret, kommer der vel også først taksator på når
cyklen sættes på et værksted?

Der er mange penge at spare på sådan et nummer - men det er et omvendt
lotteri, så lad jeg ikke friste!

Fra : Armand

Dato : 11-03-04 19:26

"Carl" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kommer der taksator på hvis man ikke har kasko forsikret køretøjet?
> Hvis man har kasko forsikret, kommer der vel også først taksator på når

Hvis nu ikke at du(?) er den der bærer skylden til uheldet, så vil dit
køretøj blive takseret og repareret på modpartens ansvarsforsikring!
Hvis du i samme forbindelse er indlagt forslået, fortumlet og måske endda i
coma, så har du ikke muligheden for at fjernstyre begivenhederne

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-03-04 20:05

> [...]
et
> krav om at holde selskabet skadesløst. Jeg ville ikke anbefale dig at

Ved uheld med alvorlig personskade ender køretøjet uværgeligt ved
bilinspektionen => 99,9% chance for at blive knaldet, og dét overser
forsikringsselskabet ikke

DONT!

--
Armand.

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 11-03-04 22:20

> DONT!
>
> --
> Armand.

Helt enig, det kan ikke siges bedre...

Øhh, Armand. Der må være noget helt galt, for vi er enige?!??!?

--
Henrik
a ka

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Per

Dato : 11-03-04 09:57

> [...]
om
> identisk model/effekt (forsikringsklasse)

---

Hey Wheeler!

Som skrevet ovenfor, ja så er du fører af et uindregristret/uforsikret
køretøj.

Dvs. at hvis der kun sker materiel skade ifm. med et uheld, ja så er du og
kun du erstatningsansvarlig overfor skadelidte. Ikke noget med forsikrings
inblanden her!!

Sker der derimod personskade, ja så vil forsikringen - og der er jo ingen
forsikring tegnet - så derfor bliver det noget der hedder DFIM (en
sammenslutning af forsikringsselskaber) der går ind og betaler i første
omgang. Det skal de gøre, når der er tale om personskade.

Det samme gælder hvis der sker personskadeuheld med et ukendt køretøj
(færdselsuheld flugt)

Men efterfølgende vil der helt sikkert blive gjort regreskrav overfor dig
som fører af det uindregistrede/uforsikrede motorkøretøj.

Du kan læse om det i færdselslovens kapitel 16 § 101 og frem.

Mvh. Per!

---
Denne mail er certificeret virusfri

Fra : Hekto

Dato : 11-03-04 10:40

In article <405029a6$0$27419$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mesked@hotmail.com says...
> Dvs. at hvis der kun sker materiel skade ifm. med et uheld, ja så er du og
> kun du erstatningsansvarlig overfor skadelidte. Ikke noget med forsikrings
> inblanden her!!

Man må formode, at det vil gå upåagtet hen, i langt de fleste
tilfælde, hvor der kun er tale om tingskade. Forudsat at det bare
aftales parterne imellem, at der betales for skaden parterne imellem.

Ved personskade ... så tror jeg lavinen ruller i 99,9% af tilfældene!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-04 12:21

Wheeler wrote:
> [...]
> givent stelnr. er som udgangspunkt ikke vedkommende, så læne der er tale om
> identisk model/effekt (forsikringsklasse)

Sød tanke men: Idiot !

Forsikringen er registreret på mc'ern som individ likeså dig.

Ja: Forvent ikke regress engang men fuldt erstatningsansvar personligt.

Ja: Det er skide lort med disse afgifter...

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : m0rt3n

Dato : 11-03-04 13:04

> [...]
> Hordan står man ift.sit selskab?...de har godt nok stelnr. skrevet i
> policen, men fraholder det dem fra at dække en evt skade? (kan de fx.

Det var da en underlig tankegang! For mig at se er løsningen da bare, at du
får din maskine "stjålet" umiddelbart efter uheldet. Du kan nok finde en
havn eller lignende. Husk at slibe stelnummeret af før du dumber den ...man
kan jo aldrig vide. Så kan forsikringsselskabet ikke se, at du bare har
lavet en lille bytter, og du har dermed ikke gjort noget ulovligt. Herregud,
det er jo den samme maskine. Så vil forsikringen ikke bare dække uheldet,
men også betale dig en ny MC Altså en win/ win situation!
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Carl

Dato : 11-03-04 14:24

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message news:4050559b$0$256>
> [...]
> det er jo den samme maskine. Så vil forsikringen ikke bare dække uheldet,
> men også betale dig en ny MC Altså en win/ win situation!

Ja, selvfølgelig - og hvis de ikke udbetaler nok til at købe en superbike,
så røver du blot en bank for resten af beløbet, (det gør nok ikke straffen
højere).

Fra : m0rt3n

Dato : 11-03-04 16:55

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-04 17:03

> [...]
> det er jo den samme maskine. Så vil forsikringen ikke bare dække uheldet,
> men også betale dig en ny MC Altså en win/ win situation!

Få nu lige checket den alzheimers - du gentager dig selv

Fra : m0rt3n

Dato : 11-03-04 17:43

> Få nu lige checket den alzheimers - du gentager dig selv

Ja, hvad sker der? Jeg sendte indlægget i formiddags, men det kom ikke
igennem så jeg selv kunne se det. Derfor sendte jeg igen. Men du kunne altså
se det originale indlæg? Jeg bruger TDC nyhedsserver, men det er måske ikke
det mest stabile?
-m0rt3n

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-03-04 18:54

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> etc.)...
>
> 2) man laver en "mega alvorlig person skade" :-/ og får en forsikringssag

Jeg synes at det er direkte dumt tænkt eksempel..

Forsikringsselskabet har jo overhovedet ikke noget med køretøj, du flytter
pladen overpå, at gøre. Det er jo det køretøj som pladen (og stelnummeret)
hører til som er forsikret......

Så du vil hvis (læs: når) det bliver opdaget stå med hele sagen som en
personlig erstatnngssag. D.v.s. at hvis der er personskade er man højst
sandsynligt dybt forgældet resten af sit voksne liv..

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-03-04 18:20

"Wheeler" skrev
> [...]
om
> identisk model/effekt (forsikringsklasse)

Som de andre skriver, så risiker du at hænge på det hele.
Hvad er formålet med ideen?, er det for at have en reserve cykel?
Hvis der er fordi den indregistreret mc er blevet for slidt, så kan man jo
bare over flytte alle delene fra den uden afgift.
Hvis det skal gøres helt lovligt, så skal det gøres over en længere periode
(man må kun udskifte ??% om året).
Hvis stellet er færdigt, så kan man få et et reservedels stel uden
stelnummer (kræver vist tilladelse).
Gad vide om man kan få lov til at bruge et brugt stel, sådan at man sliber
det gamle nummer væk, og laver et nyt.

--
Brian
Cagiva Elefant 750