Lædertøj
Fra : Jes

Dato : 10-03-04 20:57

Hej!!

Ved nogen hvor på sjælland, gerne i nærheden af hovedstaden, man kan købe
Halvarson beklædning??

/jes

Fra : MKS - 74

Dato : 10-03-04 21:36

On Wed, 10 Mar 2004 20:56:52 +0100, "Jes" <jes@soerensen.mail.dk>
wrote:

>Hej!!
>
>Ved nogen hvor på sjælland, gerne i nærheden af hovedstaden, man kan købe
>Halvarson beklædning??

Det eneste jeg lige kunne finde var

http://www.krogmc.dk/index.php?inc=dragter.htm

Men det er vist kun postordre, måske du alligevel kan bruge det og
ellers kan de måske henvise til en anden...

--
-Michael

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-04 22:33

Jes wrote:
> Hej!!
>
> Ved nogen hvor på sjælland, gerne i nærheden af hovedstaden, man kan købe
> Halvarson beklædning??

Læder er helst undertøj i sammen med andre tilbehør.. ellers så er Gore-Tex,
Cordura, Hipora, Thinsulate etc.. overlegent..

F.eks. inget læder kan erstatte min Yoko Evolution..period..

At du ligner en 65 åring med BMW & klap-hjælm får ikke hjelpe..

:)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-04 22:39

"Jan Vagle" <bonesREMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> Læder er helst undertøj i sammen med andre tilbehør.. ellers så er
Gore-Tex,
> Cordura, Hipora, Thinsulate etc.. overlegent..

Det kommer da meget an på brugen og brugeren... Jeg kan bedst lide læder,
uden tvivl, men i regnvejr er codura etc. langt bedre, men syntes bedre om
den måde en læder dragt sidder under kørsel... fordele for læder er i min
verden at det ikke sidder og flapper, bedre slidstyrke ved styrt,
beskyttelses skaller sidder bedre fikseret.

Mvh Tommy Fer

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-04 23:30

Tommy Fer wrote:

> [...]
> verden at det ikke sidder og flapper, bedre slidstyrke ved styrt,
> beskyttelses skaller sidder bedre fikseret.

Tull ! Da have du ikke købt en skikkelig dragt.
Jeg har kørt i +250 km/t uden 'flappen' og i temperaturer fra 0~35 i
4-foldige timer med den samme dragt. (Uden at skifte eller ta væk foder)
De bedste drakter er kostbare..ja.. men sgu så holder de lenge og.

Min Yoko er gået +50.000 å endu er ikke EN søm gået opp !

Tjek for øvrig topmodellerne til Rukka eller Yoko.. begge er Finland..

Måske fra snescooter.. ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-04 23:33

Jan Vagle wrote:

Måtte skyde ind: Min dragt indeholder muligheder til at regulere rumslighed
på underarm, overarm, ryg, midje, talje, hofte, legg.

Flappen ? Hvad er det ?

(Men jada.. læder er bedst i højhastighed..)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jes

Dato : 10-03-04 23:53

> [...]
> på underarm, overarm, ryg, midje, talje, hofte, legg.
>
> Flappen ? Hvad er det ?
>
> (Men jada.. læder er bedst i højhastighed..)

Ja, det er meget godt altsammen. Ved godt at læder vs. Cordura o.l. nærmest
tangerer religionskrig.
Men jeg har efter moden overvejelse besluttet at min næste dragt også skal
være læder. Og så var spørgsmålet hvor jeg kan købe Halvarsson, som efter
min smag er noget af det fedeste. That´s all.

/jes

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-04 00:36

Jes wrote:

> [...]
> være læder. Og så var spørgsmålet hvor jeg kan købe Halvarsson, som efter
> min smag er noget af det fedeste. That´s all.

Bah.. sommer.. fart..fed...leder.. Dainese.. (At købe bilig er at snyde sig
selv på fejl plads)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jes

Dato : 11-03-04 00:56

> Bah.. sommer.. fart..fed...leder.. Dainese.. (At købe bilig er at snyde
> [...]

??? Øhh Hvad.... Har du drukket af natpotten??

/jes

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-04 02:03

Jes wrote:

> sig

> ??? Øhh Hvad.... Har du drukket af natpotten??

Nei, af jers eminente Tuborg...

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : GRISEN

Dato : 11-03-04 18:31

On Wed, 10 Mar 2004 23:53:23 +0100, "Jes" <jes@soerensen.mail.dk> wrote:

> Og så var spørgsmålet hvor jeg kan købe Halvarsson, som efter min smag er noget af det fedeste.

Jeg prøver lige at svare - uden at blande mig i religionskrigen...
CAPS på Gammel Køge Landevej i Valby har Halvarsson rygbeskyttere.
Muligvis har de også anden beklædning.

*
Jan

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-03-04 23:10

Jan Vagle <bonesREMOVE@broadpark.no> writes:

> Læder er helst undertøj i sammen med andre tilbehør.. ellers så er Gore-Tex,
> Cordura, Hipora, Thinsulate etc.. overlegent..
>
> F.eks. inget læder kan erstatte min Yoko Evolution..period..

Jan, her er vi uenige. Der er meget gode grunde til at Cordura ikke
er tilladt til roadracing. De (iøvrigt Norske) ambulancefolk som
belærte os om førstehjælp, værdien af sikkerhedsudstyr mm på Wobble's
kursus på Anderstorp kan nogle kedelige historier om cordura og styrt
i 250+ km/t. Men til almindelig kørsel på offentlig vej, er Cordura
aldeles glimrende.

/Kai
exexildansker og exnammer.

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-04 23:24

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jan, her er vi uenige. Der er meget gode grunde til at Cordura ikke
> er tilladt til roadracing.

Jeg anbefalede overhodet ikke Gore-Tex til RR ! Til det formål så er det
ingenting der erstatter læder endnu. Av særs mangen årsaker.

> [...]
> kursus på Anderstorp kan nogle kedelige historier om cordura og styrt
> i 250+ km/t. Men til almindelig kørsel på offentlig vej, er Cordura

Som sagt.. almindelig færdsel er ikke +250km/t..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 11-03-04 20:09

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Jan, her er vi uenige. Der er meget gode grunde til at Cordura ikke
> er tilladt til roadracing

Til trods for at de skandinaviske RR-organisationer modsatte sig det nye
produkt, var det ellers på vej ind efter at det finske motorsportsforbund
var gået imod strømmen og godkendt til nationalt brug - Men så faldt en
finsk "sandsæk" af sidevognen godt oppe af en langside og så var selv det
finske forbund ikke positiv længere

--
Armand.

Fra : Veset

Dato : 11-03-04 19:17

>Ved nogen hvor på sjælland, gerne i nærheden af hovedstaden, man kan købe
>Halvarson beklædning??

Jeg mener at have set at de har Halvarsson beklædning i MC-Huset i
Malmö! Jeg ved godt det ikke er på sjælland, men det er da i nærheden
af hovedstaden. Smid dem en mail og hør ad.

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Jes

Dato : 11-03-04 20:13

"

> [...]
> Malmö! Jeg ved godt det ikke er på sjælland, men det er da i nærheden
> af hovedstaden. Smid dem en mail og hør ad.

Tak for de lidt mere seriøse svar....

Så har jeg da et par steder at starte eftersøgningen.

/jes

Fra : Veset

Dato : 11-03-04 21:06

On Thu, 11 Mar 2004 20:12:58 +0100, "Jes" <jes@soerensen.mail.dk>
wrote:

>"

>Tak for de lidt mere seriøse svar....

Det var så lidt. Jeg kan se jeg ikke har fået skrevet linket til dem,
med i den anden post, så det får du her: http://www.mchuset.se

--
Veset
Honda XRV 750 AT