Polo Shops i Tyskland, pas på !
Fra : Kent Sørensen

Dato : 10-03-04 11:09

Hej NG.

Jeg vil advare jer andre om den ufattelige dårlige service som denne kæde
har givet mig mht. en garanti sag.

Jeg vil helst tro at jeg er et enestående tilfælde med kan man vælge mellem
Polo og andre af de Tyske kæder, vil jeg helt klart opfordre til at vælge en
anden f.eks Louis.

Men min sag kort.

26 November 2003 sendte jeg efter aftale med Polo min motocykeljakke til dem
i forb. med en garanti reparation.

Efter 14 dage rykkede jeg for om de havde modtaget den, det bekræftede de.

Efter første måned rykkede jeg for at få den igen, da var den stadig under
reparation.

Efter anden måned var jeg godt træt af at vente og begyndte jævnligt at
rykke for jakken, da kunne de ikke finde den mere.

Igennem hele Februar har den stået på undskyldninger om at der edb udstyr
blev lagt om i løbet af sidste sommer og at de "sørme ikke kan forstå hvor
den er, og om jeg var sikker på at have sendt den til dem?"

I starten af marts undersøger jeg min sag hos den Tyske forbruger
organisation og orientere Polo herom og vupti, nu har jeg endda fået en
sagsbehandler !

I uge 10 bekræfter man overfor mig at jakken er væk og at jeg får en ny
sammen et par småting som plaster på såret og portoen refunderet,
selvfølgelig vil de skynde sig at sende pakken med det samme.

I dag d.10/3 over en uge efter, har jeg rykket for pakken igen, med den
besked at jeg kan forvente den inden for 10 dage !!!

Til sammenligning har jeg kun gode oplevelser med Louis.
En bestilling afgivet søndag aften er normalt hos mig torsdag.
Lige meget hvor meget man bestiller på en gang, koster det 6,50? at få det
sendt lige til døren. (F.eks 3 sæt sidetasker på engang !)
De tager varerne retur op til 2 år efter at de er købt og kan endda være
behjælpelige med at finde nummeret på din kvittering hvis du har glemt den.

Så mit råd til jer andre, støt Louis eller HG de yder en seriøs og behagelig
service.

Mvh.
Kent Sørensen

Fra : John Jensen

Dato : 10-03-04 13:32

"Kent Sørensen" <kentsorensen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh.
> Kent Sørensen
>
> Eller endnu bedre, - køb udstyret hos en af de mange billige forhandlere
her i landet, eks.
Leo Mortensen i Ejstrupholm, han sælger også til "tysker priser" og der er
ingen problemer
ifm. reklamationer.

/ John

Fra : --=Stone=--

Dato : 10-03-04 14:14

> her i landet, eks.
> Leo Mortensen i Ejstrupholm, han sælger også til "tysker priser" og der er
> ingen problemer
> ifm. reklamationer.

Er han nu også så billig længre... syntes nu ikke han er så frygtelig billig
mht. hjelme... måske bare mig ?

--
Steen
http://dfmc.dk/?id=101

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-03-04 14:31

--=Stone=-- wrote:

> Er han nu også så billig længre... syntes nu ikke han er så frygtelig
> billig mht. hjelme... måske bare mig ?

Njaa du er jo nødt til at handle lidt med ham. Det er jo svært bare at få
rabat på en enkelt ting. De gang jeg har været ned ved ham( 5-6 gange) har
jeg/ vi købt flere ting. Og der ved får stor rabat... Hvis man bare kommer
for at købe en hjelm, tror jeg ikke du skal regne med at få noget rabat.?

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : --=Stone=--

Dato : 10-03-04 16:08

> [...]
> for at købe en hjelm, tror jeg ikke du skal regne med at få noget rabat.?

Jo jo .. det er jeg sandlig godt klar over.. har handlet med ham mange
gange, syntes bare at hans priser er gået lidt i vejret... men jeg kan
forstå at det bare er mig der syntes det...
Jeg har iøvrigt ikke noget dårligt at sige om ham, kun rosende ord, og jeg
har da købt en hjelm hos ham, hvor det var det eneste jeg skulle have - der
fik jeg da også rabat... og købt alt mit udstyr hos ham, hvor jeg sparede
ca. 3000.- - det jeg bare mener ar at det er nemt at give et afslag på
2-300 på en hjelm, hvis den er sat til 2-300.- dyrer end han normalt plejer,
og jeg syntes altså at priserne er steget lidt.

--
Steen
No bike at the moment.

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 10-03-04 14:51

"--=Stone=--" skrev i en meddelelse

> Er han nu også så billig længre... syntes nu ikke han er så frygtelig
billig
> mht. hjelme... måske bare mig ?

Jeg har nu gjort flere gode handler ved ham! Sidste år købte jeg en shoei
hjelm
for 2000 kr, hvor normalprisen alle andre steder var 3800-4200 kr, det er
jeg
godt tilfreds med! Han er også tit frisk på at smide et par småting oven i
handlen
efter man har handlet der, hvis man er flabet nok til at spørge om man ik
liige ska
ha et par handsker med i posen

Kim..

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 10-03-04 14:54

Kim [Bandit600] wrote:
> [...]
> shoei hjelm
> for 2000 kr, hvor normalprisen alle andre steder var 3800-4200 kr,

Nærmest det samme her! :)
Jeg havde hørt et rygte om at han havde nogle billige hjelme, men da jeg
ville købe een, så var der ikke flere tilbage i min XL størrelse. Han fik
åbenbart så ondt af mig, at han solgte en halvdyr Sumoi-hat til mig, til
næsten samme pris som de billige havde kostet. Flink mand. :)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-03-04 14:29

John Jensen wrote:

> her i landet, eks.
> Leo Mortensen i Ejstrupholm, han sælger også til "tysker priser" og
> der er ingen problemer
> ifm. reklamationer.
>
> / John

Jebs det kan jeg oxo stå inde for. kanon priser, og service

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-04 14:43

> her i landet, eks.
> Leo Mortensen i Ejstrupholm, han sælger også til "tysker priser" og der er
> ingen problemer
> ifm. reklamationer.

Tjae, der er vist lige før der er kortere til louis for mig... Når men
anyway.. mon han har en Rukka Imatra jakke til under 1300.... så vil jeg
nemlig gerne handle der...

mvh Tommy Fer

Fra : brobaek

Dato : 10-03-04 17:51

Kent Sørensen wrote:
> [...]
> glemt den.
>
> Så mit råd til jer andre, støt Louis eller HG de yder en seriøs og

Enig, bortset fra at mine var 2 gange har været bestilt onsdag morgen og
leveret fredag aften ! Det er hurtigere end de fleste danske butikker kan
klare.

Iøvrigt nogen som ved, hvordan Louis kan have så lav porto (ca. 6 euro)?
Alle andre .de-sites har typisk 15-20 euro i porto til DK.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-03-04 19:07

Iøvrigt nogen som ved, hvordan Louis kan have så lav porto (ca. 6 euro)?
> Alle andre .de-sites har typisk 15-20 euro i porto til DK.

Jeg tror de er ret ligeglade med, om de får selve portoen hjem alle gange.

Hvis du køber noget stort (a la noget som ca. 50 kr. i fragt helt sikkert
ikke kan dække), er det som regel også relativt dyrt. Derved kan de tage
noget af den normale profit og dække portotabet med. En lav porto kan også
umiddelbart få folk til at bestille noget i det hele taget, hvorved
omsætningen stiger. Folk er desuden også tilbøjelige til, at købe flere ting
af gangen, for at "dele" portoen ud...

Alt i alt en ret god forretning - både for os og Louis

Fra : Johnny Johansen

Dato : 10-03-04 21:39

Louis er så stort et firma, og sender så mange pakker, at de helt klart har
en rabat ordning med det tyske postvæsen. Det samme gælder i Danmark for
firmaer der sender mange breve og pakker, de betaler heller ikke fuld pris.

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481