Hvordan er Hondas VFR 2 cyl. med 90 grd.
Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 10-03-04 05:55

Jeg har så sent som idag kigget på brugte Hondaer VFR 2 cylindrede med 90
grader mellem cylindrene, henholdsvis en 1.000 cc, 4 år gammel "Sprite" og
en 400 cc, begge med helkåber.

Jeg har altid været tiltrukket af 2 cylindrede V motorer, bortset fra Moto
Guzzi, altså ikke på tværs i stellet, men hvad er Jeres erfaringerne med de
nævnte Hondaer, har de skavanker, hvad skal jeg være på vagt med?

Mvh. Gert Thorgersen
Honda 125 cc og off-roader VFR 250 cc og BMW R100

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-04 07:29

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse

> Jeg har så sent som idag kigget på brugte Hondaer VFR 2 cylindrede med 90
> grader mellem cylindrene, henholdsvis en 1.000 cc, 4 år gammel "Sprite" og
> en 400 cc, begge med helkåber.

Vee Four Racing. VFR, det er ihvertfald deres kælnavn.. Har aldrig set en 2
cyl. VFR, men kan da være de har nogen spøjse modeller i Thailand beregnet
til de små mænd (M/K) (onkel Steward citat)

> [...]
de
> nævnte Hondaer, har de skavanker, hvad skal jeg være på vagt med?

Min VFR 400 er ihvertfald en 4cyl. Det har den altid være VFR400 model
serien, det kan jeg da garantere dig.

Men efter du er så glad for at smede dine egne knaster etc. Så kan du på en
VFR 400 NC30, lave nye knaster så cylindrene tænder samtidig i hver side af
Vét, ala HRC bigbang metoden.. altså du får ødelagt den dejlige motorgang.

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 10-03-04 11:04

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]
af
> Vét, ala HRC bigbang metoden.. altså du får ødelagt den dejlige motorgang.

Jeg fik sendt mit andet spørgsmål uden først at have set efter noget svar på
det første da de jo stadig var lidt tidligt på dagen i Danmark.

For det første så havde jeg i dag for en uge siden forskellige steder
flygtigt iagttaget de nævnte motorcykler, og da jeg idag to forbi og kiggede
grundigere på dem regnede jeg jo netop med at det var de 4 cylindrede V
motorer bl.a. pga. VFR betegnelsen men det viste sig altså den store
ihvertfald var en V 2 for det stod der på den og udstødning/motor svarede
dertil. Men det kan jo nogle gange være svært at se bag en helkåbe så jeg må
nok hen og kigge på den 400 cc igen om det alligevel skulle være en Honda
VFR/RVF også her benævnt NC 30 VFR, som er dem vi normalt har her til
lands.

Men da jeg sidste år købte 250 cc RFVC off-roaderen løb jeg jo ind i at der
ikke lavedes nogen Haynes værkstedshåndbog til den, da denne model ikke var
solgt i Europa, fortalte Haynes mig.
RFVC.

Men de store V 2 Hondaer (som jeg synes allermest om),og Suzukier med eller
uden svjh. halvkåbe har vi jo i Danmark i 600 og 900 cc modellerne, så jeg
gætter på at den her iagttagede med helkåbe må være en parallel disse V 2
Hondaer?

Men her til lands er det begrænset hvad folk/forhandlere ved, bl.a. kunne
jeg kun mundtligt få oplyst at der vist er 9 - 10 Hk i min 125 cc Citicen 4
takter, da jeg købte den som ny sidste år; kostede 47.000 THB/7.500 Kr.
Dyreste model og med selvstarter og 4 gear.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-04 14:39

> [...]
> gætter på at den her iagttagede med helkåbe må være en parallel disse V 2

De eneste V2 hondaer jeg lige kommer i tanke om er Honda NTV mener jeg de
hedder... også kaldt bros 400 og 650, også med monobagsvinger

> [...]
> takter, da jeg købte den som ny sidste år; kostede 47.000 THB/7.500 Kr.
> Dyreste model og med selvstarter og 4 gear.

*gg* det er nogen bette folk med bette maskiner

mvh Tommy Fer

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 10-03-04 14:43

Tommy Fer wrote:

> De eneste V2 hondaer jeg lige kommer i tanke om er Honda NTV mener
> jeg de hedder... også kaldt bros 400 og 650, også med monobagsvinger

Hvad med de lidt for lækre VTR'ere? :)
For øjeblikket holder der forresten et pragteksemplar af en orange Firestorm
i Matas-butikken i Aalborg storcenter - påmonteret et skilt hvor der står
noget a la: "Hvis du kan pleje din MC så kan du også pleje dig selv!". En
reklame rettet specifikt mod os MC'ister? :D Wauw.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-04 14:53

> [...]
> noget a la: "Hvis du kan pleje din MC så kan du også pleje dig selv!". En
> reklame rettet specifikt mod os MC'ister? :D Wauw.

Doh... jow jow.. selvf. og så deres chopper modeller... men dem kender jeg
INTET til...

mvh Tommy Fer

Fra : MKS - 74

Dato : 10-03-04 14:59

On Wed, 10 Mar 2004 14:53:21 +0100, "Tommy Fer"

>Doh... jow jow.. selvf. og så deres chopper modeller... men dem kender jeg
>INTET til...

Hvad med denne VTR, lidt synd vi ikke får den slags til DK IMO, kunne
være fin som byscooter.

http://www.wemoto.com/library/hondavtr2000/vtr8.jpg

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele + enkelte andre dele til salg på:

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 10-03-04 15:12

MKS - 74 wrote:
> Hvad med denne VTR, lidt synd vi ikke får den slags til DK IMO, kunne
> være fin som byscooter.
>
> http://www.wemoto.com/library/hondavtr2000/vtr8.jpg

Enig, helt utroligt synd. Er det simpelthen fordi det ikke kan betale sig at
importere et bredt sortiment af modeller, eller er det fordi de ikke tror at
de ville blive en succes? Hmm, hvor meget mon sådan en lille Honda, rent
teoretisk, ville koste hvis de solgte dem i Danmark? - Kunne forestille mig
at den ikke ville være /helt/ billig.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Richard

Dato : 10-03-04 18:41

Rasmus Neckelmann wrote:

> [...]
> teoretisk, ville koste hvis de solgte dem i Danmark? - Kunne forestille mig

Ja pokkers ærgerligt at de små sjove japanere bliver så dyre - VTR 250
står i år i japan til en pris, der svarer til ca. 43 af en VFR800 -
direkte omregnet og uden at tage hensyn til den første afgiftsfrie del
af importprisen ville det give godt 92 kkr på gaden i DK...

Eller nogenlunde hvad den nye CBF600 BURDE kunne sælges for sammenlignet
med de tyske priser. Men det er en helt anden historie

VTR blev solgt i USA et par år omkring '90 og du kan også finde som grå
import i både D og UK, men hvad den vil blive takseret til som
brugtimport herhjemme? - sikkert mindre end svarende til en dagspris på
92kkr, så det er måske vejen, du skal gå??

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 10-03-04 06:53

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> De eneste V2 hondaer jeg lige kommer i tanke om er Honda NTV mener jeg de
> hedder... også kaldt bros 400 og 650, også med monobagsvinger

Hva' mæ' Firestorm'en - VTR1000?
Mon ikke at Gert har læst forkert? I Østen kan den nu også hedde noget helt
andet, ligesom at næsten alle Suzukier hedder Katana i USA

Forøvrigt er NTV med kardan og Bros'en med kæde!

--
Armand.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 11-03-04 01:20

Vedr. det med knaster så starter jeg med i morgen - hvis jeg i dag som
forventet modtager nogle dele fra England - at kigge på min 336 knast i BMW
R100én. BMWén er tunet optimalt, altså alt bortset fra turbo, men den
mangler nærmest 40 - 50 km/tim i topfart,kører kun 160! Den accelerer
helvedes hurtigt op til sin for lave topfart og stopper så pludselig dér. Da
jeg isatte knasten var den 2 grader for tidlig pga. lidt slidt knastkæde,
men yderlig 8 grader tidligere end min tidligere 332 knast et værksted
forårsagede ødelagt og beholdt.

Men når jeg nu igen skal måle knasttider og skifte knastkæde ender det med
at jeg måske skal have købt et andet knasttandhjul og i det have fræset
andre "spor" til noten så jeg af den vej kan ændre anderledes end kun via
tænderne. Ligesom jeg i 1976 i USA fik lavet huller i knasttandhjulet til
min Honda CB 750. På Hondaen overvejede jeg at få lavet/konstrueret så jeg
via justerbolt foran for kombineret med kædestrammeren da at kunne flytte
knasttiden frem eller bagud via disse bolte. Så jeg ledt kunne søge mig
fremefter det optimale. Jeg foretrækker langt separate knaster for
indsugning og udstødning, men har jo været forhindret i dette i mine BMWér
og Hondaér indtil nu.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 10-03-04 10:10

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message

> [...]
>
> Mvh. Gert Thorgersen
> Honda 125 cc og off-roader VFR 250 cc og BMW R100

Tillægsspørgsmål. Hvor mange Hk har ellers disse V 2 motorer?

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Richard

Dato : 10-03-04 18:34

Gert Bo thorgersen wrote:
> [...]

Tror du ikke, den store er en VTR 1000 Firestorm?
Ud over VTR 1000 og den kække lille VTR (250), Honda Bros/Hawk på 400
hhv 650 cc (~NTV med alustel og kædetræk), NT 650 V Deauville og PC800
Pacific Coast har Honda i hvertfald haft disse V2 sports- eller
turcykler svjh:
* VRX 400 Roadster / Special Black - en laaang, forbandet flot (i
helsort) roadster '95-01 med motor fra VT500E/C
* VT250F siden VTZ250 - minder om den 3benede MVX og lille VF750F uden
kåbe fra '82-01
* Spada 250 - en mini-Bros/Hawk, vistnok fra start-90erne
* Hornet 125 - nej, ikke en række4, men en V2, set i Japan sidste år...

> Tillægsspørgsmål. Hvor mange Hk har ellers disse V 2 motorer?

- de fleste af ovennævnte står i Honda's V2-V4 Road map på:
<www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/vf_vt/index.html>