Billig begynder mc hvor man ikke får våde ~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 09-03-04 18:55

Hejsa.

Hvilke billige begynder mc'er vil I anbefale, hvor man ikke får våde ben i
evt lidt regnvejr?
Er det kun dem med fuldkåbe?

Kan man få en kåbe til GS500'eren der dækker fødder og benene?
Pris?
Evt alternativer til GS500 + kåbe?

Håber I kan hjælpe. Skal nok tage mc kørerkort her til sommer og det er vel
aldrig for tidligt at kigge på mc
mvh
Stig Sørensen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 09-03-04 19:00

Stig Sørensen wrote:
> Hvilke billige begynder mc'er vil I anbefale, hvor man ikke får våde ben i
> evt lidt regnvejr?
> Er det kun dem med fuldkåbe?

Du skal vidst ha' en GoldWing så - evt med overdækket sidevogn som du
kan hoppe over i når det bliver for slemt

> Kan man få en kåbe til GS500'eren der dækker fødder og benene?
> Pris?
> Evt alternativer til GS500 + kåbe?

Drop kåben og brug pengene på en ordentlig dragt og et par gode støvler

--
-jens
RSV1000 som også bliver våd i trus.. øh.. om fødderne ;)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 09-03-04 19:35

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> Du skal vidst ha' en GoldWing så - evt med overdækket sidevogn som du
> kan hoppe over i når det bliver for slemt

Haha okay, den er noteret :)

> Drop kåben og brug pengene på en ordentlig dragt og et par gode støvler

Jeg tror jeg skrev mit indlæg lidt forkert.

Jeg mente, hvilken billig begyndergod mc har eller kan få påmonteret (til
stadig relativ billig penge) touring-kåbe som giver en del læ?

Jeg har ledt en del men jeg aner da ikke hvilke mc'er der har en god
touring-kåbe og som samtidig er en god begynder mc :/

Eller vil I måske fraråde touring-kåbe osv til en begynder mc?
Hvilken vil I så anbefale foruden GS500?

Helst ikke en alt for gammel model hvis den skal købes brugt.

mvh
Stig Sørensen

Fra : S.G

Dato : 09-03-04 19:39

> [...]
> Hvilken vil I så anbefale foruden GS500?
>
> Helst ikke en alt for gammel model hvis den skal købes brugt.

Til omkring 55k kan du få en RF600. Er det for mange moneter eller?
du kan evt selv hente en i tyskland, gjorde jeg sidste sommer, den kom ned i
47,5k :)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 09-03-04 19:46

"S.G" <diller@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> Til omkring 55k kan du få en RF600. Er det for mange moneter eller?
> du kan evt selv hente en i tyskland, gjorde jeg sidste sommer, den kom ned
> 47,5k :)

Nej det er en fin pris. 50-60K var faktisk hvad jeg håbede på :)

Er det nypris vi snakker om her?

Mvh
Stig Sørensen

Fra : John Jensen

Dato : 09-03-04 20:03

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Stig Sørensen
>
> Det er vel nogenlunde prisen på en helt ny Suzuki Burgmann, der sidder du
så også
så meget i "tørvejr" som det vel er muligt på en 2-hjuler....

/ John

Fra : Armand

Dato : 09-03-04 21:49

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Scootere er faktisk de eneste hvorpå man skal forvente ikke at få våde
støvler - Der er ingen(!) motorcykel-kåbe der dækker bredt foran fodhvilerne
:-|

--
Armand.

Fra : jesper

Dato : 11-03-04 13:47

> så også
> så meget i "tørvejr" som det vel er muligt på en 2-hjuler....

Mon ikke lige du glemmer BMW's monster.... C1

Jesper
(med et par mc'er til salg)

Fra : John Jensen

Dato : 11-03-04 14:18

"jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke lige du glemmer BMW's monster.... C1
>
> Jesper
> (med et par mc'er til salg)

Nej, - for spørgeren pointerede et prisleje på 50-60.000 Dkr. og det får du
vist ikke
Bayerisce Mak Werkes væltepeter til.

/ John

Fra : S.G

Dato : 09-03-04 19:59

> Nej det er en fin pris. 50-60K var faktisk hvad jeg håbede på :)
>
> Er det nypris vi snakker om her?

Det er selvfølgelig brugtpris.
RF´eren er en lækker maskine. Pålidelig vandkølet motor der har masser af KM
i sig. Egner sig til landeveje og motorveje.De 100HK er rigelg til selv 2
personer med fuld oppakning.
Den har masser af saft og kraft i sig.

Du kan evt finde mere info og billeder her.
www.suzuki-rf.de
Se evt min profil (link nederst i denne post) så kan du se hvoran RF
modellen ser ud
Du er velkommen til at maile mig privat hvis du har uddybende spørgsmål. Har
trods alt haft
1 stk RF400
2stk RF600
og er nuværende ejer af en RF900 :)

I klassen 50-60 k er der vist osse et par andre mc´er at vælge imellem. Mon
ikke der er nogle flere herinde fra der vil hjælpe med at smide dem op så du
kan få et bedre overblik over klassen?

Evt kan du lave en avanceret søgning på dba.dk (under alle motorcykler) hvor
du søger under 50.000 - 60.000 kr m.m, så kan du
se hvad der er på markedet'

--
SG, Odense
RF900R

Fra : Jens Arnfast

Dato : 09-03-04 19:58

Stig Sørensen wrote:
> Jeg mente, hvilken billig begyndergod mc har eller kan få påmonteret (til
> stadig relativ billig penge) touring-kåbe som giver en del læ?

hmm.. se, det er jo meget afhængig af personen som sidder bag kåben ;)

Personligt er der ikke mange kåber hvor jeg sidder ret meget i læ - de
fleste mc'ere er ikke bygget til folk på 195 cm

> Eller vil I måske fraråde touring-kåbe osv til en begynder mc?

Ja.. næsten - kåber er notorisk dyre - specielt når du snuble-parkerer
den op af en skraldespand.. kåbereperationer er dyre, meget dyre.

Desuden kan det have en stor indflydelse på forsikringsprisen om der er
kåbe på eller ej - så måske skulle du starte med at forhøre dig om
priser ved forsikringsselskaberne (spørg til modeller du er interesseret i)

> Hvilken vil I så anbefale foruden GS500?

GS'en er fin :)

Evt kan du kigge efter modeller med halvkåber eller styrkåber, de giver
også en del læ. F.eks. Bandit, XJ600, CB500 mfl.

> Helst ikke en alt for gammel model hvis den skal købes brugt.

Skal den være fabriksny med fuldkåbe kommer du ikke langt med 50K.

--
-jens
RSV1000

Fra : Stig Sørensen

Dato : 09-03-04 20:19

> hmm.. se, det er jo meget afhængig af personen som sidder bag kåben ;)
>
> Personligt er der ikke mange kåber hvor jeg sidder ret meget i læ - de
> fleste mc'ere er ikke bygget til folk på 195 cm

Er kun 180 cm :)

> Ja.. næsten - kåber er notorisk dyre - specielt når du snuble-parkerer
> den op af en skraldespand.. kåbereperationer er dyre, meget dyre.

Det er jeg så godt klar over. Men en mc ser altså bare _meget_ bedre ud med
kåbe :) Men ok som første gang mc skal der vel heller være plads til et par
skræmmer end slet ingen.

Det havde jeg glemt.

> GS'en er fin :)

Jeg ved det :) Jeg er også forelsket i den. Men den er bare lidt for nøgen
synes jeg.

> Evt kan du kigge efter modeller med halvkåber eller styrkåber, de giver
> også en del læ. F.eks. Bandit, XJ600, CB500 mfl.

De er en tand for dyre af nypris i hvertfald. Tror heller ikke jeg vil have
dem med i overvejelsen ved en brugt da de ikke er meget pæne med styrkåbe.

> Skal den være fabriksny med fuldkåbe kommer du ikke langt med 50K.

Ja det er jo det.

Jeg tror det bliver en Gs500. Bare en skam den er en takt for nøgen.
Men det kan vel også være sexy? :)

Tak for jeres svar.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 09-03-04 20:53

Stig Sørensen wrote:
> Er kun 180 cm :)

Så har du nok ikke de store problemer med at finde læ

> De er en tand for dyre af nypris i hvertfald. Tror heller ikke jeg vil have
> dem med i overvejelsen ved en brugt da de ikke er meget pæne med styrkåbe.

Du bør kunne finde en XJ600 fra midt halvfemserne til under 60k - og det
er en god tilgivende begyndercykel.

> Jeg tror det bliver en Gs500. Bare en skam den er en takt for nøgen.
> Men det kan vel også være sexy? :)

Selvfølgelig kan det være sexet .. du kan jo bare kalde den
'streetfighter' ;-P

Hvis forsikringspriserne ikke afskrækker er der jo også andre muligheder
som f.eks. (tidligere nævnt) RF600, CBR600, FZR600 (evt GSX600F - men
tjek google for godnatlæsning om dens dårlige knaster ;)) - de er ikke
specielt begyndercykler, men kan nu godt tumles alligevel - sålænge du
er opmærksom på de ekstra kræfter de nu engang har.

... og så vil jeg også lige nævne Suzukis SV650 - se dét er en fræk lille
sag .. og så er det jo en V2'er

Susanne her fra gruppen har svjv een til salg, som jeg helt personligt
synes er rigtig flot

Se billederne her: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=202

> Tak for jeres svar.

De nada

--
-jens
RSV1000

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-03-04 22:05

Jens Arnfast writes:

> Selvfølgelig kan det være sexet .. du kan jo bare kalde den
> 'streetfighter' ;-P

Eller kigge på en Ducati Monster

> .. og så vil jeg også lige nævne Suzukis SV650 - se dét er en fræk
> lille sag

Og specielt N'eren uden kåbe. Smæk et cross styr og en fræk bagende på
og man har en budgetfighter. Man kan også bare lade være med at ændre
på standardkomponenter og køre på den istedet.

> .. og så er det jo en V2'er

Tsktsk... Der er jo både for få cylindre og de vender også mærkeligt...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-03-04 23:12

> Tsktsk... Der er jo både for få cylindre og de vender også mærkeligt...

Nej der er du gal på den, der mangler bare 2!

mvh Tommy Fer
VFR400

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-03-04 09:30

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Nej der er du gal på den, der mangler bare 2!

Alle ved at række 4'ere er det eneste rigtige. Alt andet er en smule
perverst.

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 12:12

Mikkel Christensen skrev:

> Alle ved at række 4'ere er det eneste rigtige.

LOL

> Alt andet er en smule
> perverst.

"Disgusting!"
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Hekto

Dato : 10-03-04 01:56

In article <kkdvfldg2ae.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.invalid says...
> Tsktsk... Der er jo både for få cylindre og de vender også mærkeligt...

Der er da nærmere een for meget!!!???? ;0)
At de vender mærkeligt, er derimod helt forkert! Har man prøvet, vil
man være overbevist om, at det er en R4 der er skruet forkert sammen.
De kunne jo lave to gode motorer ud af een, og stadig have stumper i
overskud!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anders Hal

Dato : 10-03-04 17:55

Mikkel Christensen wrote:

> Eller kigge på en Ducati Monster

Glimrende idé ;)

--
/**
* Anders Hal

Fra : Bo-gsxR

Dato : 10-03-04 09:40

> Jeg tror det bliver en Gs500. Bare en skam den er en takt for nøgen.

du kan sagtens få en gs500e med fuldkåbe, bare ring til en forhandler, og
www.dkfritidmotorcyker.dk er der sikker også flere af slagsen du kan
se billeder af. ellers se http://www.motorcykelgalleri.dk/
og søg på den.

bo-gsXR

Fra : Ole Baun

Dato : 10-03-04 17:23

"Bo-gsxR" skrev i en meddelelse news:c2mk62$dno$1@sunsite.dk...

> du kan sagtens få en gs500e med fuldkåbe, bare ring til en forhandler, og
> [...]

Der er også en her der da er meget pæn:

http://www.gstwin.com/

Ole Baun
CB 500, ´96 (også med fuldkåbe)

Fra : Hekto

Dato : 09-03-04 19:37

In article <404E0636.1090800@fabel.dk>, jens@fabel.dk says...
> Drop kåben og brug pengene på en ordentlig dragt og et par gode støvler

Ja, man bliver våd under alle omstændigheder.

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-03-04 15:05

Stig Sørensen wrote:
> Hejsa.
>
> Hvilke billige begynder mc'er vil I anbefale, hvor man ikke får våde
> ben i evt lidt regnvejr?
> Er det kun dem med fuldkåbe?

Njaa man bliver ikke våd på en Blackbird
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-04 17:08

Brian Laursen wrote:

> Njaa man bliver ikke våd på en Blackbird

Du bliver heller ikke våd på en harley. Den tager man jo aldrig ud i
regnvejr.

Seriøst, du bliver våd på alting, der er noget ved at køre på. Hvis det skal
være anderledes så køb en bil.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 17:14

> Seriøst, du bliver våd på alting, der er noget ved at køre på. Hvis
> det skal være anderledes så køb en bil.

Du er kun et spørgsmål om det rigtige tøj/støvler/handsker - så bliver
man ikke mere våd end i en bil, men man mangler vinduesviskerne

De op mod 10kkr som en kåbe nok min. koster til en GS500, XJ600 eller
lign
kan giver et komplet sæt mærkevaretøj til fuld listepris der er _helt_
vandtæt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : S.G

Dato : 11-03-04 18:19

> De op mod 10kkr som en kåbe nok min. koster til en GS500, XJ600 eller
> lign
> kan giver et komplet sæt mærkevaretøj til fuld listepris der er _helt_
> vandtæt.

Og en rulle GAFFA i fald :)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-03-04 18:35

anders majland wrote:

> Du er kun et spørgsmål om det rigtige tøj/støvler/handsker - så bliver
> man ikke mere våd end i en bil, men man mangler vinduesviskerne

Ja, jeg har du selvfølgelig ret i. Personligt synes jeg dog stadig, det er
ubehageligt at køre i rigtigt regnvejr selvom jeg har tøjet på.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 06:44

> Njaa man bliver ikke våd på en Blackbird

Hej

Det kan jeg desværre ikke give dig ret i

Hygge PD Blackbird

Fra : Brian Laursen

Dato : 11-03-04 07:48

Poul Dam wrote:

> Hej
>
> Det kan jeg desværre ikke give dig ret i
>
> Hygge PD Blackbird

He du kan da lade være med at køre i regnvejr..

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155