Beat diz'...
Fra : diablo de la velocid~

Dato : 08-03-04 19:58

Ahem...

Er bange for, at jeg må have slået en eller anden form for rekord, og jeg er
ikke speciel stolt af det.

Årets første tur var i søndags. Lod motoren varme op i tomgang, og så afsted
.... Første lyskryds grønt, andet lyskryds også grønt. Ved 3 lyskryds (ca.
800 meter) skiftede det fra gult til grønt, og jeg tog lidt frisk cyklen
imellem et par personbiler *wupti*.

.... og så måtte jeg lige ind og tale med en mc-betjent .... 800 meter inde i
sæsonen !!!

Lykkeligvis var han overbærende og lod mig slippe med en advarsel :-/

--
Henrik
a ka

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Brian Laursen

Dato : 08-03-04 20:33

diablo de la velocidad wrote:
> [...]
> inde i sæsonen !!!
>
> Lykkeligvis var han overbærende og lod mig slippe med en advarsel :-/

hehe ja det kan jo smutte det skidt *gg*
Held og lykke fremover og god fornøjelse

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-03-04 21:34

> [...]

> lidt frisk cyklen imellem et par personbiler *wupti*.
>
> ... og så måtte jeg lige ind og tale med en mc-betjent .... 800 meter

Måske var det heller ikke smart at lave et *wupti*-trick mellem bilerne 800
meter inde i sæsonen, eller er det bare mig...?
Jeg tror personligt, jeg venter til rytmen sidder der igen efter vinteren,
inden jeg laver nogen *wupti*'s!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Armand

Dato : 08-03-04 21:49

"diablo de la velocidad" <no@way.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> sæsonen !!!
> Lykkeligvis var han overbærende og lod mig slippe med en advarsel :-/

Med den slags kørsel regner han vel heller ikke med at du går hen og bliver
(læs: overlever!) stamkunde :-/

Hvad nytter alskens sikkerheds-påklædning, når man udsætter sig aktivt for
at blive totalt overset i den grad som det stunt som du ovenikøbet nærmest
praler med??
Lige netop i disse dage skal alle landets bilister til at vænne sig til at
forlys og et etsporet køretøj ikke nødvendigvis betyder ØV'ert, som det har
været gældende de seneste tre måneder, og så fræser du ovenikøbet skjult
afsted imellem et par biler - Tsk' tsk' tsk' :-|

--
Armand

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 08-03-04 22:35

> [...]
>
> været gældende de seneste tre måneder, og så fræser du ovenikøbet skjult
> afsted imellem et par biler - Tsk' tsk' tsk' :-|

Hvis mit stunt var så farligt, havde jeg nok ikke sluppet med en advarsel -
men tak for den moralske opsang...

Fra : Oros

Dato : 08-03-04 23:41

Armand satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
c2inm7$tge$3@news.cybercity.dk
Som hermed besvares:

> [...]
> ØV'ert, som det har været gældende de seneste tre måneder, og så
> fræser du ovenikøbet skjult afsted imellem et par biler - Tsk' tsk'

Nu har jeg kørt hele vinteren 2 år i træk på min all-year-bike. Jeg må
ærligt indrømme at jeg på ingen måde mærker forskel i billisternes kørsel
overfor mig. Ikke det fjerneste faktisk? Om det så bare er storkbh.-fænomen
fremfor lidt længere ude på bøh'en skal jeg ikke kunne sige. Min konklusion
i strækningen primært fra Ishøj til Frederiksberg er, at der ingen forskel
er. Er det ikke bare en teori der engang er opstået, og man så lægger ekstra
vægt på hver gang man støder på en tumpet billist i vintersæsonen? I
øvrigt... det er godt nok ikke mange "vinter-ridere" der er, i det hele
taget hva? Hvem har fundet på fænomenet overhovedet i sin tid? :D Kunne da
være sjovt at høre hvad Majland har at sige (den eneste jeg lige kan komme
på, som værende en overordentlig god kilde og vurdering til forskellen, hvis
nogen) Min opfattelse er nemlig at det garanteret kun er de madkasse-førere
i vintermånederne som selv kører mc i de resterende måneder der tænker
sådan. Jeg har svært ved at tro at de skænker det en tanke, dem der hverken
kører eller har prøvet at køre mc (altså den der overbevisning om at
enkelt-lys i dec-feb. er en øvert osv). Tilsyneladende ikke nogen jeg er
stødt på, som jeg ikke bare har opfattet som "en almen tumpe"

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-03-04 05:52

Hej Rasmus,
> Nu har jeg kørt hele vinteren 2 år i træk på min all-year-bike. Jeg må
> ærligt indrømme at jeg på ingen måde mærker forskel i billisternes
> kørsel overfor mig. Ikke det fjerneste faktisk?

Helt enig! - Jeg sporer heller ikke rigtig nogen forskel.

> Er det ikke bare en teori
> der engang er opstået, og man så lægger ekstra vægt på hver gang man
> støder på en tumpet billist i vintersæsonen?

Den går vel to veje! - Folk, der pakker MC'en ned i oktober og strækker
starten af MC-sæsonen til april/maj, udgør vel i sig selv en potentiel
sikkerhedsrisiko pga. dårlig træning, overmod og behov for
frustrationsterapi efter med halvt års isolationsfængsling i en Obel Kadett:
Så er det er jo altid nemmere/bekvemmere, at hænge det op på noget andet,
hvis man selv er en tåbe!

> I øvrigt... det er godt
> nok ikke mange "vinter-ridere" der er, i det hele taget hva?

Nej, det er lidt ensomt, når der kun kører øverter på vejene. Det er nok
fordi, at MC-folket går i panikken over tanken om salt på vejene, eller er
for magelige til regnvejr eller temperaturer mellem "blot" 2-10 graders
varme!

> Jeg har svært ved at tro at de skænker det
> en tanke, dem der hverken kører eller har prøvet at køre mc (altså
> den der overbevisning om at enkelt-lys i dec-feb. er en øvert osv).

Næh, men det er også et problem. Uheld sker jo netop eksempelvis pga.
forveklingen mellem en øvert og en MC. F.eks. i tilfælde, hvor billisten
foretager et venstresving og derved fejlbedømmer den modkørende MC's
relative høje fart og accelerationen. Imens overseelser og
"sammenpresninger" sandsynligvis kan begrænses, hvis motorkøretøjet holder
sig til eet køretøj pr. vognbane (som den er beregnet til og som det fleste
billister ville antage som værende en naturlov!).

> Tilsyneladende ikke nogen jeg er stødt på, som jeg ikke bare har
> opfattet som "en almen tumpe"

Ja, jeg mødte (i søndags) en sådan tumpe, der lavede et spontant
vognbaneskift lige ud foran min MC.... hvor personen *overhovedet* ikke så
sig for og samtidig måtte overskride en fuldoptrukket kantlinje for at
udføre sin "ulovlige handling".... Ja, dém (og flere eksempler) ser man
mange af; både sommer og vinter! Og i disse eksempler kan både MC'er, biler
og fodgængere osv. være i samme farezone.

Hilsen
Lars

Fra : Palle Ruby

Dato : 09-03-04 09:01

> [...]
> sikkerhedsrisiko pga. dårlig træning, overmod og behov for
> frustrationsterapi efter med halvt års isolationsfængsling i en Obel

Hov nu... nu må jeg lige markere mig. det er da hyggeligt lige at
bruge en halvt år i en "dejlig" bil som en kadet og man er jo tvungen til at
køre i dem hvis man bare skal have dem mindste chance for at have råd til
det sjove

Palle Ruby
YZF750R
Obel Kadet 1.2 s (årets bil 1985)

Pas på madkasserne!! De er ude efter os!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-03-04 10:42

> [...]
> høre hvad Majland har at sige (den eneste jeg lige kan komme på, som
> værende en overordentlig god kilde og vurdering til forskellen, hvis

Hej Rasmus

Jeg skiver det i min forårsadvarsel, og jeg har kørt vinterkørsel hver
vinter siden 1998.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Oros

Dato : 10-03-04 11:42

Jens Jacob Bager Jensen satte sig ved tastaturet og griflede følgende
indlæg:
YpB3c.3721$zo1.1501@news.get2net.dk
Som hermed besvares:

> Jeg skiver det i min forårsadvarsel, og jeg har kørt vinterkørsel hver
> vinter siden 1998.

Ja, og netop derfor frygter jeg at du måske er lidt forudindtaget af tanken
om deciderede vinter-tumber fremfor generelle-tumber!? Fordi du garanteret
fulgte med herinde inden du kørte, hørte advarslen fra andre garvede ryttere
osv oveni hatten. Jeg hørte den da også inden jeg gav mig ud på mine sidste
2 vintereventyr, og jeg er endda typen der gransker trafikken mere end bare
nøje. Har nærmest gjort det til en sport at fremprovokere sådanne fejl fra
andre. Forstå mig nu ret, på en forholdsvis uskyldig måde stadig. Men jeg
kan med vold og magt ikke fremprovokere flere syndere i vintermånederne end
jeg kan i de resterende måneder på året.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 08-03-04 22:29

> ... og så måtte jeg lige ind og tale med en mc-betjent .... 800 meter inde i
> sæsonen !!!

Det var sku imponerende! Den kan jeg ikk slå, men det bliver sjovt
at se om du selv kan stikke den, næste år!
og så endda endelig få en bøde for det

bo-gsxR