Hjælp hva er der galt....
Fra : ismanden

Dato : 08-03-04 19:36

Jeg fatter ikke en lyd....

Jeg er en lille Suzuki GN 250 fra 93 fin lille cykel....
Men motoren døde, glemte det der med olie:(.....
For 7 måneder siden hentede jeg en anden cykel i Tyskland den startede
perfekt og kørte find fuld kompression...
Alt virkede perfekt....
I Lørdags byttede jeg så motor og det var jo nemt.den startede i første
huk....
Men jeg kan lige pludselig ikke få den til at koble ud lige meget hva jeg
gør har forsøgt at monterer den lille
arm forenden af kapel på alle mulige måder uden held.
der er en smule slør i toppen af den lille pind der kommer op af motor og
der er et lille hak...og det er der også i den gamle
greb og kapel ser ens ud så jeg
fatter det ikke kan kobling gå i stykker af at stå så længe. og hvis den er
hvad skal man så skifte og er det
dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????

Fra : Hekto

Dato : 08-03-04 19:45

In article <d233c.3986$yL6.3182@news.get2net.dk>, nogen@tele2adsl.dk
says...
> fatter det ikke kan kobling gå i stykker af at stå så længe. og hvis den er
> hvad skal man så skifte og er det
> dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????

Sidder armen på motoren fast, eller kan den aktiveres?
Sidder den fast, bliver du nok nødt til at pille sidedækslet afden. Det
er ikke så 'farligt' (husk olien).
Så kan du bedre se hvad der laver problemer.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : IJ

Dato : 08-03-04 20:24

> [...]
er
> hvad skal man så skifte og er det
> dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????

Hvis motoren har stået stille længe, kan det godt være, at koblingspladerne
ligefrem er "limet" sammen af motorolie. Hvis ikke du kan løsne dem ved
at sætte den i gear og skubbe cyklen lidt frem og tilbage, er du nok nødt
til at have skilt koblingen ad.

Ib

Fra : ismanden

Dato : 08-03-04 20:38

Hvilken side skal jeg pille af for at komme ind til kobling?

og ja jeg kan godt rokken den tap fra side til side den køre som den skal
men kobler ikke ud!
og jeg kan også skifte i mellem alle gear mens den står på støttefoden!

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 21:59

Hej

Prøv at sætte dig op på motorcyklen, med standset motor.

Sæt den i 2 gear, træk koblingen og ryk kraftig frem og tilbage

med cyklen. Så tror jeg koblingen går løs.

Held og lykke

PD CBR1100

Fra : Armand

Dato : 08-03-04 21:37

"ismanden" <nogen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kobler ikke ud!
> og jeg kan også skifte i mellem alle gear mens den står på støttefoden!

Jeg hælder også til at koblingen er "klistret" sammen!
Jeg havde engang problemet på RGV250, men var dér forfordelt med masser af
llige landevej lige for døren, så jeg skubbede modellen igang og kørte
derefter med koblingen trukket under stedse træk-påløb belastninger i
1.gear -indtil at koblingen endelig løsnede sig

Koblingen er bag det runde dæksel på højre side af motoren!

Det er rimelig enkel teknik at gå til og du har jo endda den gamle motor(?)
at øve dig på inden premieren

--
Armand