Støvler
Fra : Tue Jensen

Dato : 08-03-04 16:40

Jeg skal have købt mit første par mc støvler. Jeg aner bare ikke hvilke og
er meget betænkelig ved at købe over nettet, pga. størrelser.
Nogle der vil anbefale støvler der kan fås omkring Aalborg? Jeg vil helst
ikke hoste op med mere end 1.500 bobs

Mvh Tue

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-04 17:07

> [...]
> Nogle der vil anbefale støvler der kan fås omkring Aalborg? Jeg vil
> helst ikke hoste op med mere end 1.500 bobs

Tag ind og kig på hvad de forskellige forhandlere i Aalborg-området kan
tilbyde. Som med hjelme og hoveder, så er fødder også forskellige, og en
støvle der er god på en fod er ikke nødvendigvis god på en anden fod.

Jeg har endnu ikke selv fået købt en mc-støvle (selv efter 2½ års kørsel),
men har kigget lidt rundt omkring. Jeg er også lidt nærig og vil helst ikke
give over 1500,- for et par, så min konklusion er at Gore-Tex er udelukket,
medmindre jeg finder et rest-tilbud et sted. Det bliver sikkert en anden og
billigere membran, f.eks. Sympatex eller lign.

Mit problem er at mine fødder er lidt ukurante, så de fleste støvler er alt
for smalle til mig. Det samme problem havde jeg med handsker. Jeg har endnu
ikke fundet nogle støvler der passer mig ordentligt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-03-04 18:10

Martin Sørensen wrote:
> Mit problem er at mine fødder er lidt ukurante, så de fleste støvler
> er alt for smalle til mig. Det samme problem havde jeg med handsker.
> Jeg har endnu ikke fundet nogle støvler der passer mig ordentligt.

LOL! - Brede- og lidt ukrante hænder og fødder!? (svømmehud på
nethinden).... så slemt er det da ikke!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-03-04 18:38

> LOL! - Brede- og lidt ukrante hænder og fødder!?
> (svømmehud på nethinden)....

Måske ikke ligefrem svømmehud, så havde jeg sikkert været bedre til at
svømme.

Jeg har forresten aldrig hørt om nogle der har svømmehud på nethinden,
hvad gavn gør det også dér?

> så slemt er det da ikke!

Sikkert ikke, men det er nok til at jeg ikke umiddelbart kan finde noget
der passer mig. Men det lykkes vel nok, hvis jeg sætter mig for at prøve
lidt flere modeller. Det tog også rigtigt mange handske-modeller før jeg
fandt nogle jeg kunne bruge, og rent faktisk prøvede jeg hele Specials
handske-sortiment igennem uden at finde nogle, så standard-dimensioner
er mine hænder nok ikke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-03-04 20:14

Martin Sørensen wrote:
> Måske ikke ligefrem svømmehud, så havde jeg sikkert været bedre til at
> svømme.

.....og dårlig til at spille guitar!

> Jeg har forresten aldrig hørt om nogle der har svømmehud på nethinden,
> hvad gavn gør det også dér?

At man ser det (konserkvens af inddirekte optisk konvexlinse projektion af
faktum)...

> [...]
> prøvede jeg hele Specials handske-sortiment igennem uden at finde
> nogle, så standard-dimensioner er mine hænder nok ikke.

Om ikke andet, så kan fodtøjet nok lettere tilpasse fødernes unikke
karakteristika (i højere grad end handskerne på hænderne).

Hilsen
Lars

Fra : anders majland

Dato : 08-03-04 19:44

> Sikkert ikke, men det er nok til at jeg ikke umiddelbart kan finde
> noget der passer mig. Men det lykkes vel nok, hvis jeg sætter mig for
> at prøve lidt flere modeller.

Hvis der skal være goretex kan jeg kun anbefale FreyDaytona - Se den
lange tråd fra januar. De har også ekstra brede modeller og modeller
uden membran (der er noget billigere). Men der bliver nok svært at finde
en butik herhjemme der har dem som lagervare.... Den her i landet alm
daytona goretex støvle fåes mange steder - men i vinters skulle man ikke
forvente at de havde forskellige størrelser på lager. Men nu hvor
sæsonen står for døren har de forhåbenligt fået hylderne fyldt op....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-03-04 12:46

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> Mit problem er at mine fødder er lidt ukurante, så de fleste støvler er alt
> for smalle til mig. Det samme problem havde jeg med handsker. Jeg har endnu
> ikke fundet nogle støvler der passer mig ordentligt.

Jeg har også sådan nogle halvbrede fødder og tendens til at gå lidt
skævt på den ene fod efter en række knæskader (ja, min fysioterapeut
har været efter mig :). Jeg fandt et par Oxtar Goretex støvler til
1200 hos Enghave sidste år. Dem er jeg godt tilfreds med, så det kan
altså lade sig gøre finde noget til rimelig pris.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*