Hvilke dæk til CBR600-F2?
Fra : Erik

Dato : 08-03-04 12:45

Hej!

Min kammerat skal have nye dæk til sin CBR600 - F2. Hvad kan I anbefale til
denne maskine?

Mvh.-
Erik

Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-04 13:23

On Mon, 8 Mar 2004 12:45:04 +0100, "Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Min kammerat skal have nye dæk til sin CBR600 - F2. Hvad kan I anbefale til
>denne maskine?

Der er et hav af muligheder, afhængig af hvordan han kører og hvilke
egenskaber han sætter højst. Uden yderligere oplysninger ville jeg nok
anbefale et decideret sportsdæk f.eks Metzeler Sportec M1 som 1. valg
evt. Michelin Pilot Sport,Pirelli Diablo eller Bridgestone BT010 som
alternativ.

--
-Michael
Div. VF500-dele til salg på :

Fra : Bo-gsxR

Dato : 09-03-04 12:05

> Min kammerat skal have nye dæk til sin CBR600 - F2. Hvad kan I anbefale til
> denne maskine?
michelin pilot road! de vil tage svingene godt, ok til banedage hvis han ikk hedder
rossi, og så holder de over 15.000 km.!
alt a la - m-1, D207/8, pilot sport, BT010, rennsport, pirelli diablo/devil osv.
holder max 8.000km og det er ved meget pæn kørsel!!

bo-gsxR

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-03-04 13:43

> Min kammerat skal have nye dæk til sin CBR600 - F2. Hvad kan I anbefale
til
> denne maskine?

Jeg er MEGET glad for kombinationen Bridgestone BT010 (for) BT020 (bag). -
Giver god bid i asfalten, kombineret med rimelig slidstyrke. - Kørte
tidligere med BT010 både for/bag, men det bløde compound på baghjulet, giver
meget hurtig "kassedæk" ved motorvejskørsel & for få kilometer IMHO. - Jeg
har med min kørestil ikke oplevet nogen forskel, udover mindre slitage, ved
skiftet til BT020 på baghjulet.

En anden fordel, er at for/bag dæk slides op på ca. samme tid.

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Erik

Dato : 09-03-04 14:52