Påtænkt videreudvikling af DFMC.dk
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-04 11:47

Hej alle,

Jeg har gået og grublet lidt over en potentiel udvidelse af DFMC sitet - en
slags online udgave af MC Revyen. Nu hvor forlaget bag MC Revyen ikke kan

taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Jeg har sådan set lavet det meste af systemet allerede - men projektet
strandede fordi jeg ikke har tid og overskud til at indtaste alle
oplysningerne om modellerne selv. Jeg tænkte derimod at der måske var en
interesse i at jeg implementerede systemet på DFMC sitet - og overlod
indtastningen til brugerne selv. Det vil ganske givet tage lang tid at få
opdateret databasen så alle modeller og årgange er tilgængelige - men jo
før
vi kommer i gang desto hurtigere får vi en database der kan bruges til
noget.

Derudover får vi så også en database med lige præcis de oplysninger vi selv
synes er relevante. Naturligvis skal de struktureres så vi kan foretage
avancerede søgninger, sammenligninger og krydsreferencer mellem modellerne
-
men den del skal jeg nok tage mig af (gerne under kyndig vejledning fra
folk
herinde).

Spørgsmålet er så bare om der er en bred tilslutning til dette eller ej. I
så fald vil jeg gerne gå i gang med at implementere systemet - men kun hvis
folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er villige til at
begynde at taste data ind.

Hilsner,

Tony
Styrmand på www.dfmc.dk

Fra : Kim Persson

Dato : 03-03-04 11:53

Hej Tony
Det synes jeg er en dejlig ide.

Engang virkede albertsmc jo, hvor man netop kunne denne feature.
Så hvis du er heldig, dukker han måske op med en backup af sin gamle model
database, men jeg kender ham ikke...
Måske nogen herinde kender ham?

mvh Kim

Fra : Jens Arnfast

Dato : 03-03-04 12:15

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> kan få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Lyder som en god plan - evt kunne du jo lave at folk ikke kunne
tilknytte en mc til deres profil uden først at oprette den som model

--
-jens
RSV1000 som gerne skal give en hånd med indtastning :)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-03-04 12:23

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> writes:

> RSV1000 som gerne skal give en hånd med indtastning :)

Orv mand... Kan din Mille skrive på maskine?
Min kawa kan ikke engang stave sit eget navn

PS. Jeg hjælper også gerne med indtastningen.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jens Arnfast

Dato : 03-03-04 12:49

Mikkel Christensen wrote:
> Orv mand... Kan din Mille skrive på maskine?
> Min kawa kan ikke engang stave sit eget navn

Jada, den har da onboard AI - tror desværre den er ved at udvikle sig
ligesom HAL i Space Odessey 2001

--
-jens
RSV1000 aka HAL9000

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-03-04 20:50

Jens Arnfast wrote:

> Jada, den har da onboard AI - tror desværre den er ved at udvikle sig
> ligesom HAL i Space Odessey 2001

Så kender du jo løsningen
Bed den om at synge en sang, samtidig disconnecter du den langsomt

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX/ Honda VFR 750 Perlemorshvid
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : KeLMeK

Dato : 03-03-04 12:25

> [...]
> få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Det lyder som en kanon ide - men hvordan vil du rent praktisk lave det? Skal
alle kunne rette i alle modeller? Så kan jeg godt se at 'umodne
hærværksmænd' kan få en masse sjov med at rette i en masse modeller?? Det
skal jo helst være sådan at når man går ind og søger på en model, skal man
ikke tvivle på at oplysningerne er korrekte!

Det skal vel næsten laves sådan at man kan indtaste en model, men den vil
ikke optræde på sitet inden en 'admin' har godkendt specs'ne - det samme
skulle så gøre sig gældende for rettelser (måske skulle man også skrive en
kommentar til rettelserne, så en admin ved hvorfor og hvad der er blevet
rettet).

Jeg er klar ved tasterne!

Mvh
Jakob

Suzuki Bandit 600 '98 (som får monteret et nyt bt020 bagdæk i dag)
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=464

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-04 16:59

KeLMeK wrote:

> [...]
> skal jo helst være sådan at når man går ind og søger på en model, skal man
> ikke tvivle på at oplysningerne er korrekte!

Du har ret. Man er nødt til at have en eller anden form for
"versions-styring" og overordnet godkendelses-procedure af kompetente
folk. Jeg regner med at jeg udstikker arbejdsfordelingen blandt de
brugere, der er interesseret i at stå for dette. Ellers kunne man fristes
til at tro at det løber løbsk. Jeg er dog fortaler for at vi venter med at
moderere alt for meget indtil det viser sig om det er et problem eller ej.

> [...]
> kommentar til rettelserne, så en admin ved hvorfor og hvad der er blevet

Jeps!

> Jeg er klar ved tasterne!

Lyder godt!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Freddy Lang

Dato : 03-03-04 12:37

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> Revyen ikke kan få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Kanon idé, Tony. Jeg er klar.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Johnny Johansen

Dato : 03-03-04 12:45

> [...]

folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er villige til at

Jeg skal nok taste Data ind på en Yamaha R6 fra 1999.
Jeg synes det er en kanon ide, at man ikke skal ud og spendere penge på
Mc-revyen og i stedet kan gå ind på DFMC istedet :)

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : anders majland

Dato : 03-03-04 12:48

> [...]
> men kun hvis folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er
> villige til at begynde at taste data ind.

Jeg synes ideen er rigtigt god - Når man ikke lige er i markedet for de
nyeste modeller mangler man et sted at slå de gamle interessante op ...

Jeg taster også gerne en stribe ind.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Moller

Dato : 03-03-04 13:21

> [...]
hvis
> folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er villige til at

Helt klart :) det er da noget man kan støtte sig ind på... derved vil
endnu en mulighed komme når vi kan gå skridtet videre, og derved f.eks.
kunne søge på hvilken maskiner har en 2,5" * 17" 36 egers fælg på f.eks.
og derved lette jagten for os fuske pushere... eller en som er mere
interesant, hvilken maskiner deler man kæde + tandhjul med ? og derved
lettere kan hive ekstreme goe kædekits tilbud hjem :)

Og næste ønske vil helt klart være mål på bagdæmperen, så vi kan tjekke
hva for en bagdæmper man kan bytte med :)

VH
Lars Molnit
Som er klar til at taste data ind for både Suzuki GT, GSF.. og MZ ETZ
xx1 serien...

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 03-03-04 13:27

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> Revyen ikke kan få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Rigtigt godt initiativ synes jeg - det er imponerende så meget arbejde du
ligger i den hjemmeside! :)
Jeg er helt klart klar på at foretage nogle indtastninger...

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 03-03-04 13:55

"Rasmus Neckelmann" skrev i en meddelelse news:c24j2u$7ru$1@sunsite.dk...

> Rigtigt godt initiativ synes jeg - det er imponerende så meget arbejde du
> ligger i den hjemmeside! :)

Jeg er enig i at Tony gør et kæmpe stykke arbejde, og jeg bruger siden
rigtigt meget.

I den anledning vil jeg lige nævne at man rent faktisk kan støtte driften af
sitet, men det kan der læses meget mere om på
http://www.dfmc.dk/donering.asp

> Jeg er helt klart klar på at foretage nogle indtastninger...

Me2

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-03-04 13:35

> Jeg har gået og grublet lidt over en potentiel udvidelse af DFMC sitet - en
> slags online udgave af MC Revyen

lyder godt, noter blot en mere til indtasnings opgaven.

bo-gsxR

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 03-03-04 13:48

"Tony Lorentzen" skrev i meddelelsen news:c24d2j$nde$1@abbeden.bunk.cc...

> [...]
hvis
> folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er villige til at

Kanon idé. Jeg skal nok få tastet nogle gode modeller også

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 03-03-04 15:29

Tony > Spørgsmålet er så bare om der er en bred tilslutning til dette eller
> ej.

Jeg er med på nogle indtastninger

Keep up the good work!

/Sjang

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-03-04 17:09

"Tony Lorentzen" <spam@dfmc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> folk rent faktisk synes det lyder som en god idé - og er villige til at

Jeg er helt med på ideen. Skriv mig bare på listen over arbejdsheste.

Allan Bojesen

Fra : /cni

Dato : 03-03-04 17:13

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Jeg melder mig også gerne som "taste-abe"!

Men vi skal vel väre enige om referencen eller ?
Som jeg läser dit indläg, så snakker vi om oplysninger hentet fra MC
Revyen (eller er det at gå for tät på deres copyright?); hvis ikke dette
er tilfäldet, hvordan sikrer vi så en vis konsistens i de indtastede
oplysninger, så data bliver sammenlignelige mellem forskellige cykler? (MC
Revyens data er til tider om ikke direkte forkerte så i det mindste
optimistiske

Jeg går ud fra, at vi hver isär taster logger ind, indtaster data, logger
ud - og så er det kun Tony, der kan rette i data herefter?! Hvis det er
tilfäldet behöver vi vel ikke have en "admin", der skal godkende data
inden de publiceres, eftersom ingen kan have gläde af bevidst forkert
indtastede data...

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192

Fra : Brian Laursen

Dato : 03-03-04 18:10

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> Revyen ikke kan få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Jamen det er da en ganske udemærket idé. Jeg støtter den fuldt ud.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

Stadig ingen mc. hulk

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 19:16

Jeg vil gerne hjælpe, har alle mc-revy fra 1974-2001 liggende på
harddisken...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Anders Hal

Dato : 03-03-04 19:18

Husk at http://www.bikez.com findes.

> [...]
> synes er relevante. Naturligvis skal de struktureres så vi kan foretage
> avancerede søgninger, sammenligninger og krydsreferencer mellem

Dette kunne være en god grund til selv at lave det.

--
Anders Hal
http://m600.dk

Der glæder sig sygeligt meget til at trille sin første tur på sin første
mc...

Fra : Holtz

Dato : 03-03-04 20:27

"Anders Hal" <spamkingFjernDette@halnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://m600.dk
> http://www.dfmc.dk/?id=473
>
> Der glæder sig sygeligt meget til at trille sin første tur på sin første

Der findes også http://www.mcjournalen.no
Der kan jeg hurtigt få en halv time til at gå.

Allan CX500C
Der ikke er forårs klar endnu.

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-03-04 19:22

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> Revyen ikke kan få
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Jeg er også med ... lyder som en kanon ide!

Alt det med kolbøtte arbejde med at taste ind i 40 timer i træk! Det er jeg
med på!

Men når det kommer til viden omkring det, så står jeg vist af!

MVH Mads Stetter (Sorry, kom også til at sende den til din mail)

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-04 22:55

Hej igen,

Det lader til at der er en bred tilslutning til projektet. Jeg vil lave et
oplæg til hvilke data vi bør gemme, samt formatet hvori de gemmes. Al
feedback modtages med kyshånd.

Jeg har åbnet så I kan se lidt på det projekt jeg egentligt var gået i gang
med. Meget af det vil sikkert blive genbrugt i det nye ...

Kig lidt på: http://www.netbike.dk/modeller.asp?aargang=2003 og vælg f.eks.
"Yamaha" og "BT 1100 Bulldog". Det er pt. eneste model, der er billeder lagt
op for. Systemet er forberedt på at man også kan lægge PDF dokumenter ind
(f.eks. manualer til modellen) og et videoklip.

I hører mere fra mig snart!

Hilsner,

Tony

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 03-03-04 23:03

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op for. Systemet er forberedt på at man også kan lægge PDF dokumenter ind
> (f.eks. manualer til modellen) og et videoklip.

Wauuv, simpelt hen for lækkert

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-03-04 23:06

> Det lader til at der er en bred tilslutning til projektet. Jeg vil
> lave et oplæg til hvilke data vi bør gemme, samt formatet hvori de
> gemmes. Al feedback modtages med kyshånd.

Jeg hjælper også gerne til hvor der kan hjælpes.

> Jeg har åbnet så I kan se lidt på det projekt jeg egentligt var gået
> i gang med. Meget af det vil sikkert blive genbrugt i det nye ...

Det er jo flot. Du har prøvet at designe hjemmesider før.
Den er dog ikke lige så god til æ, ø og å, men det regner jeg næsten med at
du er klar over.

> [...]
> billeder lagt op for. Systemet er forberedt på at man også kan lægge
> PDF dokumenter ind (f.eks. manualer til modellen) og et videoklip.

Hvad med rettigheder til tekster/billeder? Hvor kommer billederne f.eks.
fra?
Der skulle jo nødig komme noget i klemme med ophavsretsloven.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-04 23:24

Martin Sørensen wrote:

> Det er jo flot. Du har prøvet at designe hjemmesider før.

Tak tak. Ja det er da blevet til et par stykker i min tid

> Den er dog ikke lige så god til æ, ø og å, men det regner jeg næsten
> med at du er klar over.

Jep - det er nogle encoding-issues jeg ikke lige har haft overskud til at
kigge på endnu.

> Hvad med rettigheder til tekster/billeder? Hvor kommer billederne
> f.eks. fra?
> Der skulle jo nødig komme noget i klemme med ophavsretsloven.

Jeg regner med at indhente tilladelse til at bruge de officielle billeder
hen ad vejen. Generelt har producenterne ikke noget problem med at stille de
rigtige presse-fotografier til rådighed, men det er selvfølgelig et problem
hvis folk stjæler billeder fra udenlandske websites og lægger ind, så det
skal der styr på.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-03-04 08:34

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> selvfølgelig et problem hvis folk stjæler billeder fra udenlandske
> websites og lægger ind, så det skal der styr på.

Det ser fint ud tony... God overskuelig side, uden alt for mange
forstyrrende ting ...

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

Hjulløs
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-03-04 09:44

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> op for. Systemet er forberedt på at man også kan lægge PDF dokumenter ind
> (f.eks. manualer til modellen) og et videoklip.

Uhm.. hvad skal jeg gøre for at få det til at virke i
mozilla/firebird/firefox?

KISS - ingen flash tak

--
-jens
RSV1000

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-03-04 12:41

Jens Arnfast wrote:

> Uhm.. hvad skal jeg gøre for at få det til at virke i
> mozilla/firebird/firefox?
>
> KISS - ingen flash tak

Du kan da bare installere Flash-player - kan du ikke?

Jeg vil højst sandsynligt lave en udgave, hvor der ikke bliver brugt flash.
Bare rolig; du bliver ikke snydt.

--
Tony

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-03-04 17:29

Tony Lorentzen wrote:
> Jeg vil højst sandsynligt lave en udgave, hvor der ikke bliver brugt flash.
> Bare rolig; du bliver ikke snydt.

Takker, en af mine yndlings aversioner er nemlig websider som
præsenterer vigtig data vha flash - og sådant et site skal DFMC vel ikke
blive vel?

--
-jens
Systemdesigner, systemudvikler, kodeabe m.m.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-03-04 18:28

Jens Arnfast wrote:

> Takker, en af mine yndlings aversioner er nemlig websider som
> præsenterer vigtig data vha flash - og sådant et site skal DFMC vel
> ikke blive vel?

Nej - ikke hvis du kan leve med et knap så "lækkert" website

--
Tony
Der mener at 'userexperience' er en kombination af design og sund fornuft

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-03-04 20:29

Tony Lorentzen wrote:
> Nej - ikke hvis du kan leve med et knap så "lækkert" website

Mindre pop - mere information

... og man kan komme langt med CSS

Se fx hvad jeg har bedrevet en kedelig torsdag aften på
http://bofh.squad.dk/ (skift stil på siden nede i bunden ;)) og
http://arnfast.net/ (slet skjult reklame for ligegyldige sites )

--
-jens
ER-ES-VEE-WÅNE-SERO-SERO-SERO

Fra : Michal

Dato : 31-03-04 14:15

In article <4048D4EB.2070902@fabel.dk>, Jens Arnfast wrote:

> Mindre pop - mere information
>
> .. og man kan komme langt med CSS

Ja, meget langt... for så kan folk som lille mig se siden i
tekst-browser og ikke "miste" synderligt meget :)

> Se fx hvad jeg har bedrevet en kedelig torsdag aften på
> http://bofh.squad.dk/ (skift stil på siden nede i bunden ;)) og
> http://arnfast.net/ (slet skjult reklame for ligegyldige sites )

Glimrende sider at se i links :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-03-04 14:09

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Du kan da bare installere Flash-player - kan du ikke?

Jeg bruger Mozilla Firefox under Loonix, og har flash-plugin
installeret, men der sker ikke noget, hvis jeg fx går ind på
<http://www.netbike.dk/model.asp?id=270>. Jeg kan højreklikke i det
store grå felt og få en menu frem, hvor der står "Movie not loaded
....", og så kan jeg vælge "About Macromedia Flash Player 6", men der
er ikke nogen flash-animation.

Det virker dog fint hvis jeg smutter over på google, søger på 'cool
flash' og prøver et tilfældigt site, så jeg tror der er et problem emd
netbike.dk

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-03-04 18:32

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> store grå felt og få en menu frem, hvor der står "Movie not loaded
> ...", og så kan jeg vælge "About Macromedia Flash Player 6", men der

Spøjst.

> Det virker dog fint hvis jeg smutter over på google, søger på 'cool
> flash' og prøver et tilfældigt site, så jeg tror der er et problem emd
> netbike.dk

Umuligt!

Det problem må vi se på når tiden kommer. Ellers må du vælge HTML versionen
uden videofeatures og smart bladring mellem billederne.

Anyways - Netbike.dk er mere eller mindre en udviklingsplatform så det er
meget muligt at der er noget, der ikke virker pt.

--
Tony

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 04-03-04 22:43

> [...]
> kan få
>
> taget sig sammen til at lave en - så må vi tage tingene i egne hænder.

Det lyder til at kunne blive noget bedre end mc-revyen nogenside har
været.

> [...]
> modellerne -
>
> men den del skal jeg nok tage mig af (gerne under kyndig vejledning

Det lyder fint. Hvad med at medtage nogle data som anbefalede dæk,
modifikationer såsom udstødninger o.s.v., og kendte svagheder ved de
enkelte modeller ?

M.v.h. Bjarke