Motorvask til rengøring?
Fra : Boesen

Dato : 02-03-04 18:03

Er der nogle problemer i at bruge motorvask til at rengøre hele mc'en? Det
er jo rigtig effektivt til at fjerne olie rester og sådan.

--
Anders Boesen
Aprilia RS125 Extrema

Fra : Jens Ole

Dato : 02-03-04 18:13

Ja både jo og nej!!

Jeg har af en erfaren MC ist, for nogen tid siden fået anbefalet et produkt
der hedder "Autopetrosol".
Det er beregnet til skånsom rengøring af biler m.v. og benyttes af
profesionelle.
Jeg købte 2½ liter af ham og det fortyndes 4 gange så der er rigeligt.

Det virker perfekt og jeg lader det sidde 10 minutter, skyller med
højtryksrenseren på passende afstand og blæser cyklen ren med trykluft.

Og viola.....den står som ny igen.....

Prøv at søge på Google eller ringe til nogle af de store forhandlere af
rengøringsmidler.

Mvh
Jens Ole

Dragstar XVS 1100

Fra : M. Høy

Dato : 02-03-04 21:32

"Jens Ole" <bogus_23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> profesionelle.
> Jeg købte 2½ liter af ham og det fortyndes 4 gange så der er rigeligt.

Hej

Autopetrosol? Vi bruger det på mit arbejde under navnet Petrosol, det er et
petroleums-produkt (kan tydeligt lugtes), så vær lige lidt varsom overfor
gummi :-/ Og husk handsker, det er giftigt, pas på aerosoler! Men jo det er
et rigtig godt produkt, til at rense ned med, til f.eks. motordele, men
andet ville jeg heller ikke anvende det til. Der er til gengæld et produkt
der hedder noget med Aquarens / Aqua Motorrens, det er bedre end Petrosol,
og angriber ikke gummi!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 03-03-04 05:30

"Jens Ole" <bogus_23@hotmail.com> wrote in message
> [...]

[snip]
> Det virker perfekt og jeg lader det sidde 10 minutter, skyller med
> højtryksrenseren på passende afstand og blæser cyklen ren med trykluft.

Er der noget om at man skal passe på med at bruge højtryksrenser på sin
cykel (motor) fordi den kan blæse vand gennem pakdåser, eller er det en
skrøne ?

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-03-04 09:27

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> writes:

> [...]
>
> Er der noget om at man skal passe på med at bruge højtryksrenser på sin
> cykel (motor) fordi den kan blæse vand gennem pakdåser, eller er det en

Det kommer vel an på hvor uforsigtig man er. Man kan sagtens smadre lejer
med en højtryksrenser hvis man gør sig umage, men med lidt omtanke går
det sagtens.

På trods af det er jeg ikke bange for at bruge højtryksrenser til vask.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 03-03-04 10:00

Hovedproblemet med disse rengøringsmidler er et miljøspørgsmål -
Rensningsanlæggene (Biologiske) er utroligt følsomme overfor
petroleumsprodukter, og selv de mængder vi bruger kan gøre en forskel.
Højtryksrensere er hovedsageligt et spørgsmål om lidt sund fornuft - Lav
være med at tage den største proff højtryksrenser og blæs på 2 cm. afstand -
Den kan bule tanken!
En almindelig hobbyrenser på 80 bar eller så kan ikke lave mange ulykker.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-04 11:24

"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> wrote in message
> En almindelig hobbyrenser på 80 bar eller så kan ikke lave mange ulykker.

Men pas på kølerens lameller..

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-03-04 21:04

"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote:

>Er der nogle problemer i at bruge motorvask til at rengøre hele mc'en? Det
>er jo rigtig effektivt til at fjerne olie rester og sådan.
Prøv at læse på flasken. Nogen typer advarer så vidt jeg husker mod
brug på kåbedele, dæk m.m.

--
Kåre

Fra : Lene Boch Jensen

Dato : 02-03-04 22:58

"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle problemer i at bruge motorvask til at rengøre hele mc'en? Det
> er jo rigtig effektivt til at fjerne olie rester og sådan.

Bastas fælgrens tager ALT! Jeg har brugt den i mange år. Man skyller,
spøjter på, venter 5 min, bearbejder med børste, skyller eller vasker med
almindelig sæbe hvis det er slemt, og så har man en ren MC!
-m0rt3n zrx1100
PS Jeg mener det er Basta der laver den. Det er en 500mL sølvfarvet
sprayflaske til ca 60 kroner, der er til mange vask.