Nu kunne jeg ikke vente længere...
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 02-03-04 17:20

Idag cyklede jeg lidt tidligere hjem fra arbejde og solen skinnede,
vejret var lunt og vejene tørre. En djævel for i mig og jeg gik lige op
og hentede hjelm og solbriller. Ned og starte maskinen op og lod den gå
i højt tomgang til den var godt varm. Hoppede på den og trillede
langsomt ud i verden igen - og nøjjj hvor var det dejligt. Der var endda
et par andre maskiner der trillede rundt og de vinkede lidt mere ivrigt
end da sidste sæson gik på hæld.

Kørte forbi en "service"-station og fyldte lidt ekstra luft i dækkene,
lidt sprit og frisk benzin i tanken og så langsomt hjem igen.

Jeg var inden turen nervøs for om den ville blive svinet til i salt, men
et par slik på potten og kåbeglasset afgav overhovedet ingen smag af
det.

Jubiii - så er sæsonen langsomt gået igang!

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Bjørn S

Dato : 02-03-04 17:27

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var inden turen nervøs for om den ville blive svinet til i salt, men
> et par slik på potten og kåbeglasset afgav overhovedet ingen smag af
> det.

Det er da selvklart, hvis du slikker på potten først og brænder tungen, kan
du ikke smage saltet ;-P

Nå, måtte selv ned forbi forhandleren og bestille cykelen klar til afhenting
på fredag, det vejret i dag gav kraftige abstinenser.
Men nu har jeg nu lovet mig selv at det kun er fordi jeg skal ha den her
hjem og gå og nusse med den lidt endnu........

--
/Bjørn

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 02-03-04 17:36

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in

> Det er da selvklart, hvis du slikker på potten først og brænder
> tungen, kan du ikke smage saltet ;-P

Haha den var ikke sååå varm igen - der er jo stadig koldt og jeg fyrede
den ikke vildt af. Vil starte lidt langsomt op, ellers ryger jeg bare og
ned i et af de store huller som vinteren har lavet i asfalten.

> [...]
> Men nu har jeg nu lovet mig selv at det kun er fordi jeg skal ha den
> her hjem og gå og nusse med den lidt endnu........

Jaaah, den holder ikke stille længe - så skal du ud og trille ;)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-03-04 17:53

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> writes:

> Haha den var ikke sååå varm igen - der er jo stadig koldt og jeg fyrede
> den ikke vildt af. Vil starte lidt langsomt op, ellers ryger jeg bare og
> ned i et af de store huller som vinteren har lavet i asfalten.

Check lige om din motor overhovedet bliver rigtig varm når det er så
koldt udenfor. I ydersæsonerne sætter jeg tape på hele min oliekøler
for at holde motoren varm.

Min Bandit den får nok lov at blive stående i garagen lidt endnu, men
jeg kan da kun sige at jeg er lidt misundelig

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 02-03-04 18:21

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> Check lige om din motor overhovedet bliver rigtig varm når det er så
> koldt udenfor. I ydersæsonerne sætter jeg tape på hele min oliekøler
> for at holde motoren varm.

Det gør den - jeg har også tape på lidt over halvdelen af køleren.

> Min Bandit den får nok lov at blive stående i garagen lidt endnu, men
> jeg kan da kun sige at jeg er lidt misundelig

Du må bare bide det i dig - eller tage den ud NU :D

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-03-04 19:32

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> writes:

> Du må bare bide det i dig - eller tage den ud NU :D

Jeg er så "heldig" at den står 25 km væk fra hvor jeg bor, så det gør
det lidt lettere ikke lige at skulle ud og køre her og nu. Den skal
alligevel også vaskes/pudses først, den er sjasket til i olie og WD40

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : anders majland

Dato : 02-03-04 17:41

> Jeg var inden turen nervøs for om den ville blive svinet til i salt,
> men et par slik på potten og kåbeglasset afgav overhovedet ingen smag
> af det.

Så skulle du se min... Efter ~300km idag er den hvid af salt og der er
sikkert nok til en snes æg bare på lygteglasset .... (desuden er støvler
og bukser og hjelm også hvide af salt)

Men det var da flot vejr....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 03-03-04 01:23

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kørte forbi en "service"-station og fyldte lidt ekstra luft i dækkene,

Så kold som vejbane og dæk holder sig på denne årstid, er det ellers
anbefalelsesværdigt at køre med minimalt (á opgivet) dæktryk, hvorved
dækkene opbygger varme p.g.a. den stedse forekommende mer-deformation ved
kontakt med vejbanen!!

--
Armand.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 03-03-04 07:15

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in

> [...]
> anbefalelsesværdigt at køre med minimalt (á opgivet) dæktryk, hvorved
> dækkene opbygger varme p.g.a. den stedse forekommende mer-deformation

Det lyder logisk, så jeg tror helt sikkert på dig. Med "ekstra luft" mente
jeg også at den fik lidt luft således at dæktryk var tilbage ved anbefalet.

Men tak :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen