Dæk spørgsmål
Fra : Erik

Dato : 01-03-04 02:18

Hej!

Jeg skal have nye sutter til cyklen, som er en ZX-10 ´89. Jeg har fået
anbefalet metzeler sport ikke for blød Z-mærket. Så har jeg fundet fx.
160/60ZR18 (70W)TL ME Z 4 til Bagdæk og 120/70ZR17 (58W)TL ME Z4 fordæk.

Jeg aner bare ikke om det er de korrekte dæk? Er det så Z-mærket, kan jeg
regne med at dækkene vil passe og er det nye modeller eller gamle?!?

Jeg har iøvrigt fundet dem herinde: http://www.reifenversand.com/test Efter
anbefaling fra Niels!

Bedste hilsener
Erik

Fra : NielSV650

Dato : 01-03-04 03:09

"Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> wrote in message
> Jeg aner bare ikke om det er de korrekte dæk? Er det så Z-mærket, kan jeg
> regne med at dækkene vil passe og er det nye modeller eller gamle?!?

Hej Erik,

Nu magter jeg ikke lige at kigge priser på reifenversand, men har du kigger
på Pilot Sport også?
Jeg har ikke erfaring med dækkene, men jeg har prøvet Z4 på min SV'er. Godt
nok var de slidte, men f*ck hvor kørte de ringe!!
Alternativt kan du kigge på Macadam100X hos M&P - de koster ca £175 for et
sæt. ( www.mandp.co.uk )

Z4 fra Metzeler har intet med en Z-kode at gøre. Du skal kigge på det der
står i parentes - altså (70W) og (58W) for hhv bag og for.
Tallet er en belastningskode og bogstavet en hastighedskode.

Se her for info om begge:
http://www.scanrubber.no/hastighet_og_vekt.html

Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Henrik Mønster

Dato : 01-03-04 08:36

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> [...]
> nok var de slidte, men f*ck hvor kørte de ringe!!
> Alternativt kan du kigge på Macadam100X hos M&P - de koster ca £175 for et

Hejsa

Eller Pilot Road, de kører ikke så sportsligt som Pilot Sport, men bedre end
Macadam, til gengæld er de ikke lavet af blød lakrids

Nu ved jeg ikke hvor lang levetid der forventes, men min VFR800 gjorde det
af med et sæt Pilot Sport på ca. 6000 km med en del frisk kørsel, og
eftersom den er svagere end en ZX10, så kan det blive en kort/dyr fornøjelse
med Pilot Sport.

/Henrik

Fra : NielSV650

Dato : 01-03-04 12:31

"Henrik Mønster" <nina.henrik@FJERNmobilixnet.dk> wrote in message
> Eller Pilot Road, de kører ikke så sportsligt som Pilot Sport, men bedre
end
> Macadam, til gengæld er de ikke lavet af blød lakrids

DOH! Ja, det var sæføli også Pilot Road jeg mente

/Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-03-04 09:11

> Z4 fra Metzeler har intet med en Z-kode at gøre. Du skal kigge på det
> der står i parentes - altså (70W) og (58W) for hhv bag og for.
> Tallet er en belastningskode og bogstavet en hastighedskode.

Hej Niels

Det er ikke helt korrekt. W bag ved tallet står for Weight, altså vægt.
160/60ZR18 (70W)TL ME Z 4
160 er bredden
/60 betyder højden er 60% af bredden
ZR er hastighedskoden (over 240km/t)
18 er tomme størrelsen på fælgen
70W er belastningskoden
TL betyder Tubeless, altså slangefri
ME Z4 er dækmodellen.

Jeg ville vælge mellem følgende modeller:
Dunlop D205
Bridgestone BT020
Metzeler Roadtec Z6 (helt nydesignet, og toppen af poppen inden for touring
dæk)
Michelin Pilot Road (nydesignet, og toppen af poppen inden for touring dæk)

Se fabrikanterne hjemmesider her:
http://www.michelin.co.uk/moto/
http://www.motorcycle-karttires.com/
http://www.metzelermoto.com/
http://www.dunlopmotorcycle.com/

Se hvordan du bestiller på Reifenversand her:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Armand

Dato : 03-03-04 01:21

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:2eC0c.4154$Hv5.2653@news.get2net.dk...

> Det er ikke helt korrekt. W bag ved tallet står for Weight, altså vægt.

Jup!

> 160/60ZR18 (70W)TL ME Z 4
> 160 er bredden
> /60 betyder højden er 60% af bredden
> ZR er hastighedskoden (over 240km/t)

Nix!
"Z" = hastighedskoden (á over 240')
"R" kendetegner at det er et radialdæk (såfremt at der ikke er et R, drejer
det sig om diagonal-dæk)

--
Armand.