Pærer til mini blink?
Fra : Johnny Johansen

Dato : 29-02-04 17:44

På R6´eren er der monteret mini blink fra www.kjmotorcykler.dk, men de
blinker for hurtigt! Jeg har fundet ud af at det er 23W der sidder i men
standard er 27 W, så jeg regner med at det er der problemet er. Det er den
type pærer man trykker ind og drejer for at sætte på plads. Da det er hvide
blinke jeg har skal jeg bruge orange pærer, men hvor skaffer jeg lige dem i
27W?
Er jeg den eneste der ikke synes der er ret meget lys i de små blink? Det er
sku da let at blive overset!!! Er de små blink overhovdet lovlige?

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-02-04 17:59

Johnny Johansen wrote:
> Er jeg den eneste der ikke synes der er ret meget lys i de små blink?
> Det er sku da let at blive overset!!! Er de små blink overhovdet
> lovlige?

Jeg har selv små sorte blink på min og jeg synes heller ikke de lyser ret
kraftigt. Overvejer at skifte dem ud. Den havde dem på, da jeg fik den, og
jeg er faktisk usikker på, om den blev synet, inden de blev sat på, så jeg
ved ikke om de er lovlige.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 03-03-04 01:20

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg er faktisk usikker på, om den blev synet, inden de blev sat på, så jeg

Jeg har flere gange noteret mig hvor dårligt sådanne porno-blinklygter ses i
trafikken
Det er altså ikke mig der skal holde i vej-midten af en stærkt trafikeret
vej og
tro at jeg "blinker" til venstre med sådanne :-|

Minder mig forøvrigt om en bekendt der flyttede fra storkøbenhavn og længe
havde klaret sig uden blinklys på sin "rat-agtige" nedstrippede model; men
blev helt kold ved tanken efter at være flyttet til det (om natten
bogstaveligt talt) mørke Jylland: Han skulle IKKE misopfattes på en øde
landevej
og fik hurtigt kastet de nærmest tilgængelige blinklygter på

--
Armand.

Fra : HpeA

Dato : 29-02-04 19:38

Hejsa´

"Johnny Johansen" skrev i en meddelelse
Da det er hvide
> blinke jeg har skal jeg bruge orange pærer, men hvor skaffer jeg lige dem
> 27W?

Evt. som nødrep. så find dem som hvid standard pære. Det burde ikke give de
store hovedbrud. T Hansen & Bildillen ligger inde med pære lak i gul &
orange til at indfarve pæren med. Så er der farve på .

> Er jeg den eneste der ikke synes der er ret meget lys i de små blink? Det
er
> sku da let at blive overset!!! Er de små blink overhovdet lovlige?

Så burde du jo nok pille dine nuværende blinkere skildt ad og finde nogle
med en god reflektor indbygget og godkendte !. Hvis du ligefrem er utryg ved
dine nuværende blinkere så..............!

VH.

HP

->MSN Messenger : Hpaalling@hotmail.com

www.hpea.farmands.dk

Fra : Keld

Dato : 29-02-04 21:16

Lim lidt sølvpapir ind i lygtehuset, så ses lyset væsentligt bedre.
Udskift dit blinkrelæ til et, som ikke er belastnings reguleret, set ved
f.eks. Louis.de
Hvis der ikke er et E mærke i glasset, er de ikke lovlige.

--
Keld R1

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-03-04 10:02

> [...]
> Er jeg den eneste der ikke synes der er ret meget lys i de små blink?
> Det er sku da let at blive overset!!! Er de små blink overhovdet

Hej Johnny

De er med stor sikkerhed ikke lovlige. Hvis du selv er i tvivl om de kan
ses, så ville jeg skifte dem ud med det samme. Det er din egen sikkerhed det
går ud over. Forestil dig at du holder tilbage og modkørende midt på en vej
for at skulle svinge til venstre af en sidevej. Der kommer en billist bag
dig. Nu hænger en del af din førlighed på at den bagfra kommende ser dit
lille fancy miniblink med hvidt lys. Øhh ja. Jeg er ikke så meget for små
usynlige blinklys. Vi har haft nogle stykker af dem i klubben, og de er
skide irriterende at køre bag ved, da man sjældent kan se dem give signal.
Derfor min aversion med dem.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85