Forsikring, hvad skal man have.
Fra : SRS

Dato : 26-02-04 18:47

Mand,... nu (snart) med motorcykel. Den skal kun bruges til sommerkørsel.

Hvad skal man vælge af forsikring?

Jeg spurgte mit nuværende forsikringsselskab, og de ville kun tilbyde mig en
helårsofrsikring til 8000 kr.

Findes der ikke noget billeigere?... og noget der kun gælder i sæsonen?

Peter

Fra : Bo-gsxR

Dato : 26-02-04 18:56

"SRS" <SRS@os-fjern-mig.dk> skrev i en meddelelse news:403e3112$0$27407$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Mand,... nu (snart) med motorcykel. Den skal kun bruges til sommerkørsel.
>
> Hvad skal man vælge af forsikring?
> Findes der ikke noget billeigere?... og noget der kun gælder i sæsonen?

hvilken mod. har du? er det både ansvar og kasko eller kun ansvar?
hos flere selvskaber kan man "stilstandsforsikre" i de perioder man ikk kører.
og stadigvæk optjene anncinintet. det bruger jeg hos codan.
men ellers er gf ret billige med deres ansvars forsikringer, de er ligeglade om det
er en R model osv. kun motor ccm tæller.

bo-gsxR

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 26-02-04 19:06

"SRS" skrev i meddelelsen

> [...]
en
> helårsofrsikring til 8000 kr.
>
> Findes der ikke noget billeigere?... og noget der kun gælder i sæsonen?

Det er meget svært at sige noget konkret om forsikringer, specielt med de
sparsomme oplysninger du her har givet.

Mange selskaber har ikke længere mulighed for at deponere nr. plader i
vintersæssonen som tidligere, men dækker så til gengæld ikke køreskader. Er
du sikker på at det ikke er det du bliver lidt forvirret over.

Forsikringsselskaberne er interesseret i at sælge så mange produkter som
muligt til dig, så de giver en samlerabat. Derudover spiller alder, bopæl,
valg af mc, anciennitet o.a. ting ind.

For nogle er f.eks. Tryg billigst, for andre er de dyrest og GF derimod
billigst. For dem der har mulighed for at komme med i Runa / Bauta er der
som regel mange penge at spare.

Fat knoglen, slå op på de .... sider, og så er det bare om at ringe rundt.
Der kan være mange penge at spare. Nogle af dem har online beregner f.eks.
http://www.fair.dk/ og http://www.gf-forsikring.dk/ (GF, kun beregning på
ansvar)

Kig evt på http://www.forsikringsluppen.dk/ under selskaber for at finde
links til forskellige selskaber.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Martin G.

Dato : 26-02-04 19:09

Hey.

Hvis du kun har tænkt dig at få den lovlige forsikring, altså ansvar, så er
den billigste GF-forsikring.
Jeg har lige betalt min regning derfra på 2200 kr. og det er en helårs.

Tilgengæld skal du være fyldt 30 år, hvis du også vil have kasko på.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-02-04 22:22

"så er den billigste GF-forsikring"

Det kommer vist an på hvad det er for en MC. Jeg gav omkring 600,- for min
DT'er og det var faktisk hos TopDK, som ellers ikke har mange stjerner hos
mig...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin G.

Dato : 27-02-04 00:45

Jah okay, jeg fik det vidst skrevet lidt forkert =)
Mente bare at de var billige.

Fra : Morten Krauw

Dato : 27-02-04 09:11

On Thu, 26 Feb 2004 18:46:58 +0100, SRS <SRS@os-fjern-mig.dk> wrote:

> [...]
> mig en
> helårsofrsikring til 8000 kr.
>
> Findes der ikke noget billeigere?... og noget der kun gælder i sæsonen?

Jeg har Codan. Jeg flyttede alle mine andre forsikringer over til dem
(inkl. bil) og så var de billigere end både GF og TopDK.

--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : yandog CB500

Dato : 27-02-04 12:24

>Findes der ikke noget billeigere?...

Tror godt det kan svare sig at ringe rundt.
Jeg var selv hos TopDk, og med medarbejderrabat og hele pisset
skulle de ha 12k for min CB500, incl kasko. Hos Runa slipper jeg
nu med det halve, men og her kommer fælden der er en selvrisiko på
8k, den er der til jeg fylder 30. Jeg har så vurderet at jeg ikke
kører galt de første par år, eller at kåben er taget af når jeg
gør det.

Vær opmærksom på hvad de dækker og hvad selvrisikoen er. Flere af
selvskaberne opererer med ekstra selvrisiko ved tyveri og at de
kun dækker en del af prisen ved tyveri.

Jannick

http://www.dfmc.dk/?id=496

Fra : Ulven Peter

Dato : 14-03-04 20:07

Hej

Hvornår skal man have kun ansvar, og hvornår skal man haver både ansvar og
kasko?

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-03-04 20:12

"Ulven Peter" skrev i meddelelsen

> Hvornår skal man have kun ansvar, og hvornår skal man haver både ansvar og
> kasko?

Det afhænger af flere ting. Bank/finansieringsselskab forlanger som regel
kasko hvis man låner penge til den. Det afhænger også af din økonomiske
smertetærskel.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 14-03-04 20:49

"Ulven Peter" <Ulven.peter@c_fjernes.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvornår skal man have kun ansvar, og hvornår skal man haver både ansvar og
> kasko?

Ansvar er lovpligtigt, men kasko er op til dig.

Din MC-Ansvarsforsikring dækker andre folks ting og helbred, som du kunne
komme til at ødelægge når du kører MC. Sådanne skader kan selvfølgelig blive
meget dyrere end man kan betale, så derfor er det lovpligtigt at forsikre
sig.

En MC-Kaskoforsikring dækker skader på cyklen som du (eller en anden) laver
på den. Kasko dækker også hvis den bliver stjålet, dog som regel med en
særligt høj selvrisiko. Dækningen gælder ikke banekørsel, men gælder ved
køretekniske kurser som Bronzekursus og Mestersvinger. Ved nogle
forsikringsselskaber skal man vist ringe og oplyse dem om kurset i forvejen.
Som Kenn skriver, vil banken kræve at du har kaskoforsikring, hvis du har
lånt pengene til den med pant i cyklen. Ellers risikerer banken at cyklen
bliver værdiløs hvis du smadrer den, og de ikke kan få deres penge igen.

Din almindelige indboforsikring dækker skader (og tyveri) på dit MC tøj og
hjelm.

Din Ulykkesforsikring kan dække din egen krop (tab af erhvervsevne er en
alvorlig sag), men det er ikke alle ulykkesforsikringer der gør det. Check
med dit forsikringsselvskab. Hos nogle (bl.a. TRYG) er dækning ved MC kørsel
en særlig ting man kan tilvælge.

Som du sikkert har opdaget, er kasko den dyre del af en MC forsikring.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-03-04 19:47

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> writes:

> [...]
> med dit forsikringsselvskab. Hos nogle (bl.a. TRYG) er dækning ved MC kørsel

Jeg har en ulykkesforsikring hos Tryg gennem IDA. Den dækker som
udgangspunkt halvt ved MC-uheld. Man kan så købe sig til fuld dækning
ved MC-uheld. Jeg fandt dog ud af at jeg uden at betale ret meget
ekstra kunne fordoble forsikringssummen, og derved have "fuld" dækning
ved MC-uheld og "dobbelt" dækning ved alle andre uheld, så det har jeg
gjort i stedet.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*