Ebay betaling - Überweisung+
Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-04 17:06

Der er som bekendt mange af tyskerne der ikke bruger PayPal - men en
betalingsmetode der hedder Überweisung+ er tit nævnt.

Det ser ud til at det er forbundet med gebyr at betale fra udlandet - er der
nogen der har erfaring med det? Er det alm EU gebyr på ca. 35kr - eller
international bankoverførsel (der koster en bondegård (~ 100kr. brodtgaard))

vh
Torben (der jagter kuffertsæt)

Fra : F.Sander

Dato : 25-02-04 17:27

"Torben Scheel" < ...
> Der er som bekendt mange af tyskerne der ikke bruger PayPal - men en
> betalingsmetode der hedder Überweisung+ er tit nævnt.
------------------------
Det er ikke så lige til, du SKAL altid sørge for at have INBAN nr. OG SWIFT
nr. så er du sikker på at modtageren får hele det beløb du overviser og at
der ikke går noget "tabt" undervejs, de to nr. er ikke tilgængelig når der
står überweisung, det dur ikke rigtig når du ikke har en tysk konto.

Jeg har flere gange mistet penge, altså ekstra gebyr i udlandet selv om jeg
skulle have alle udgifter, Selv om nogle mener det er dumt så sender jeg
beløb under 100 euro i kontater.

PS jeg synes efterhåben gebyrne har bredt sig meget kraftig i bla. Ebay og
mobile ( de )

FS- Gebyr' er opfundet af en mand der ikke selv gad arbejde....

Fra : anders majland

Dato : 25-02-04 17:38

> Der er som bekendt mange af tyskerne der ikke bruger PayPal - men en
> betalingsmetode der hedder Überweisung+ er tit nævnt.

Det betyder bare bankoverførsel. Hvis tyskeren kan oplyse IBAN og SWIFT
nummeret på sin bankkonto og du laver en EU-overførsek i Euro fra din
egen netbank slipper du som regel med et ret lavt gebyr. Jeg giver f.eks
25kr i sydbank.

> forbundet med gebyr at betale fra udlandet

Portoen er jo højere - det er ikke det du blander ind i det ?
Normalt angiver tyskerne jo porto osv for indentyske handler
..
> Torben (der jagter kuffertsæt)

Der har købt brugte hepco+becker tasker over ebay.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-04 17:56

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c1ij1i$br4$1@sunsite.dk...
> [...]
> nummeret på sin bankkonto og du laver en EU-overførsek i Euro fra din
> egen netbank slipper du som regel med et ret lavt gebyr. Jeg giver f.eks

Jeg giver 35,- men kan desværre ikke gøre det via netbank (amagerbanken). De
35 er OK - men jeg har ikke lyst til at betale en international overførsel
uden IBAN og SWIFT. I hvert fald ikke uden at vide det først.

> Portoen er jo højere - det er ikke det du blander ind i det ?
> Normalt angiver tyskerne jo porto osv for indentyske handler

? Nej det er overførselsgebyret jeg tænker på - specifikt denne tekst fra
Ebay :
"Überweisungen ins und aus dem Ausland können mit zusätzlichen
Bearbeitungsgebühren seitens der Bank verbunden sein."
og praktiske erfaringer med køb af varer fra Holland (nej det er ikke det du
tror

Hvorfor dælen er de så bange for PayPal - grrr.

vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 25-02-04 19:11

> [...]
> "Überweisungen ins und aus dem Ausland können mit zusätzlichen
> Bearbeitungsgebühren seitens der Bank verbunden sein."

ok - men hvis bankoverførslen laves med swift/iban må de ifølge en
eu-lov fra sommeren 2003 ikke tage andre gebyrer end de gør indenrigs.
Følgende er sakset fra deutche bank

"Am 01.07.2003 trat eine EU-Verordnung in Kraft, nach der die Sparkassen
und Banken verpflichtet sind, Euro-Auslandsüberweisungen im Euro-Raum zu
gleichen Preisen abzurechnen wie Inlandsüberweisungen."

Der er dog nogle ting der skal være opfyldt for at det er en euro
overførsel

beløbsmodtagerens konto skal være hos et pengeinstitut i EU
- overførslen skal være i EUR
- overførslen må max. være 12.500,00 EUR
- IBAN-nummer (International Bank Account Number) skal være opgivet
- BIC (SWIFT-adresse) skal være opgivet
- Afsender og modtager betaler hver sin del af omkostningerne for
overførslen
- Kontonummer i andet format end IBAN og navn eller bankkode på
beløbsmodtageres bank i stedet for SWIFT/BIC kan ikke accepteres.
- Betalingen er til rådighed for modtager 3-4 bankdage efter
afsendelse

Specielt punktet med at modtager betaler egne omkostninger kan nok
bringe lidt problemer for nogle. Men da banker ikke må tage større gebyr
end de gør for indenrigs er gebyret oftest 0 - Men spørg for en
sikkerhedsskyld sælger ....

Jeg er også en måned efter lovens ikræftrædeæsen kommet til at betale
ekstra 10 euro til en tysk sælger fordi hans bank åd det i gebyr - Og
det var endda en velrenommeret postordrebutik der bare ikke havde styr
på det med eksport ud af tyskland ...

Hvorfor kan tyske postordrebutikker ikke finde ud af det med credit
cards ... ?

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-02-04 09:03

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
article <c1iogh$lgg$1@sunsite.dk>...

> ok - men hvis bankoverførslen laves med swift/iban må de ifølge en
> eu-lov fra sommeren 2003 ikke tage andre gebyrer end de gør indenrigs.
> Følgende er sakset fra deutche bank

DET var interessant... skal blive spændende at se om det kommer til at du.
Paypal har også sat ind på at brede sig i Europa, så nu må vi se om det
lykkes...

Søren

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-02-04 13:42

Soren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in article

Satme ja, det står her:
http://europa.eu.int/eur-lex/da/com/cnc/2003/com2003_0718da01.pdf

Nu skal jeg satme ha fat i BG bank der har taget ågerpriser af mig i lang
tid!!!

mvh Søren

Fra : NielSV650

Dato : 26-02-04 14:47

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
> Satme ja, det står her:
> http://europa.eu.int/eur-lex/da/com/cnc/2003/com2003_0718da01.pdf

GAB, mand - det magter jeg ikke at læse..... hvilken side står guldkornene
på??

> Nu skal jeg satme ha fat i BG bank der har taget ågerpriser af mig i lang
> tid!!!

Og jeg hapser lige en snak med LSB...

Ihr eBay'er,
Niels

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-02-04 15:17

side 5-6

NielSV650 <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in article
<c1ksi0$vgm$1@news.net.uni-c.dk>...
> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
>
> GAB, mand - det magter jeg ikke at læse..... hvilken side står
guldkornene
> på??

side 5-6

Nu skal de få...

Søren

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-04 15:35

On 26 Feb 2004 14:17:08 GMT, "Soren Lindholt"
<lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:

>Nu skal de få...

Lige en sovepille mere,den forordning 2560/2001 der ref. til :

http://europa.eu.int/eur-lex/pri/da/oj/dat/2001/l_344/l_34420011228da00130016.pdf

--
-Michael
Div. billige Aprilia RS250-dele + enkelte andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 26-02-04 19:00

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://europa.eu.int/eur-lex/da/com/cnc/2003/com2003_0718da01.pdf
>
> Nu skal jeg satme ha fat i BG bank der har taget ågerpriser af mig i lang

G'et i BG, står for: "gebyr", så dét kan vist ikke undre nogen!

Noget andet er, at eftersom vi holder os til kronen her i landet, kan en
EU-regel om gebyr-ligeværdig €-overførsel ikke vedrøre danske
pengeinstitutter - Enten tager de et forhøjet udlands-gebyr, eller også et
tilsvarende veksel-gebyr. Jeg tror ikke at der er nogen vej udenom, andet
end at udvælge sig sin bank efter hvad den har af slige services :-/

--
Armand.
(efter års irritation over BG, som jeg flyttede til alene fordi der lå en

Fra : Soren Lindholt

Dato : 27-02-04 12:10

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<c1lcib$29qf$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> tilsvarende veksel-gebyr. Jeg tror ikke at der er nogen vej udenom, andet
> end at udvælge sig sin bank efter hvad den har af slige services :-/

På ingen måde, det er klart i teksten. Men skidt også med de 20 jeg giver
til den danske bankting, det er de standard 100 kroner modtagerbanke røver
en for!!
BG netbank var faktisk det billigste sted med 20 for udlandsoverførsel, da
jeg undersøgte det for noget siden.

Søren

Fra : anders majland

Dato : 27-02-04 16:33

> Noget andet er, at eftersom vi holder os til kronen her i landet, kan
> en EU-regel om gebyr-ligeværdig ?-overførsel ikke vedrøre danske
> pengeinstitutter

Jo det gør det da - De må tage det samme for en overførsel i euro i
danmark som fra/til det øvrige i EU. Sydbanks gebyr er således også 25kr
for en indenrigsoverførsel i euro. (selvom jeg ikke har prøvet det )