afgift af brugt motorcykel
Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 24-02-04 13:07

Hej jeg har lige købt en suzuki gs500e som ikke er indregistreret

jeg ville høre om der er nogle som vidste hvor meget km tallet tæller med i
vurderingen af køretøjet?? overvejer at finde et andet speedometer at sætte
på med højere km tal

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-04 13:45

> jeg ville høre om der er nogle som vidste hvor meget km tallet tæller
> med i vurderingen af køretøjet?? overvejer at finde et andet
> speedometer at sætte på med højere km tal

Det er jo ulovligt! Men jo du kan nok godt spare et par tudser ved at der
står 83.000km i stedet for 23.000km. Ved en dyrere MC trækker det mere ned.
Har den pludselig kørt over 7500kr om året kan det godt være de stiller
ubehagelige spørgsmål. Altså du kommer med en 2000'er der har gået 60.000km
eller lign.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-04 18:50

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Altså du kommer med en 2000'er der har gået 60.000km eller lign.

Det er da slet ikke urealistisk, skal vi ikke sige en 2003'er istedet?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-02-04 08:41

> Det er da slet ikke urealistisk, skal vi ikke sige en 2003'er
> istedet?

Nej det er ikke urealistisk, men så vil de gerne se service kvitteringer,
stemplet servicebog o.l. der kan dokumentere de kørte kilometer.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-02-04 13:38

> Nej det er ikke urealistisk, men så vil de gerne se service kvitteringer,
> stemplet servicebog o.l. der kan dokumentere de kørte kilometer.

Ok, det var jeg ikke klar over. Udseendet afslører jo også en del
(fodhvilergummi etc.).
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hekto

Dato : 24-02-04 13:58

In article <c1fepv$mld$1@sunsite.dk>, pwestergaard@sol.dk says...
> [...]
> vurderingen af køretøjet?? overvejer at finde et andet speedometer at sætte

Hvis man går T&S' side igennem, kan man se at modeller fra same årgang,
varierer i afgift med kilometertallet.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 14:11

sunsite.auc.dk wrote:
> [...]
> med i vurderingen af køretøjet?? overvejer at finde et andet
> speedometer at sætte på med højere km tal

Goddag Herr. Westergaard

Mit navn er Søren Vindel fra ToldSkat Region Sydsjælland. Din forespørgsel
indikere at du har til hensigt at overtræde told bestemmelserne for import
af brugte køretøjer.

Da vi endnu ikke har at gøre med en konkret overtrædelse kan du betragte
dette som en advarsel. Vi vil naturligvis lave en grundig undersøgelse af en
evt. import forespørgsel fra din side og den efterfølgende toldvurdering vil
afspejle at vi har en begrundet mistanke om svig.

Søren Vindel
ToldSkat Region Sydsjælland - Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 14:14

> Søren Vindel
SVindel

Håber ikke du fik for meget sved på håndfladerne....

/Stephan - DT125, GS500E og CBR600 f3
http://www.dfmc.dk/?id=297

PS: Held og lykke med GS'eren det er jo en fin maskine...

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 24-02-04 14:22

var også bare nysgerrig

desuden kan jeg se på told og skats hjemmeside at de vurderinger af gs500e
fra 1993-1995 de har lavet er på samme beløb ligegyldigt km tallet

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 22:30

"sunsite.auc.dk" <pwestergaard@sol.dk> skrev i en meddelelse
> var også bare nysgerrig
>
> desuden kan jeg se på told og skats hjemmeside at de vurderinger af gs500e
> fra 1993-1995 de har lavet er på samme beløb ligegyldigt km tallet

Jup!
Lavere prisklasser og ældre modeller medfører en ringere (om nogen) gevinst
på km-tallet!

--
Armand.

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 24-02-04 14:35

Bliver sgu en dyr omgang at få indregistreret, jeg skal nok regne med en
afgift på 19531 kr, de er sørme ikke kede af det

så alt i alt kommer jeg nok til at give 31000kr for en gs500e fra 1993 som
har gået 8000km og med fuldkåbe

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-04 14:40

> Bliver sgu en dyr omgang at få indregistreret
> så i alt kommer jeg til at give 31000kr for en gs500e fra
> 1993 som har gået 8000km og med fuldkåbe.

Hvad afgiften bliver undersøger man inden købet! Hvorfor er du anonym? Det
virker useriøst.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 24-02-04 15:06

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:JuI_b.3091$Mg5.2181@news.get2net.dk...

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
>
> Beklager meget, men jeg er rimelig ny bruger af nyhedsgrupper, og hvad
mener du med at jeg er anonym?? min email skulle da gerne stå i postet tror
jeg da nok, og grunden til jeg spurgte var at ham jeg købte mc´en af sagde
at jeg kunne skifte speedometer i den for at sænke afgiften, hvilket jeg
ikke har tænkt mig at gøre, og vidste godt hvad afgiften ville være på den
inden jeg købte den

Patrick

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 24-02-04 15:17

Så har jeg fixet min navn

Patrick

Fra : brobaek

Dato : 24-02-04 16:03

Patrick Westergaard wrote:
> Så har jeg fixet min navn
>
> Patrick

Jamen, så velkommen Patrick

Et lille godt råd - det med speedometeret er jo nok en lidt dårlig ide
(eftersom det er ulovligt). Til gengæld findes der en del råd og tips til
hvordan man kan få "pruttet" afgiften lidt ned helt lovligt. Søg på
groups.google.com efter "afgift" o.lign.

Mvh
Martin

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 24-02-04 16:21

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan man kan få "pruttet" afgiften lidt ned helt lovligt. Søg på
> groups.google.com efter "afgift" o.lign.

takker

har fået at vide at jeg ihvertfald skal fjerne kåben da den får værdien til
at stige en del, men de virker ikke for kvikke i told og skat, da jeg
kiggede på vurderinger af gs500e fra 1992-1995 var de alle blevet vurderet
til en afgift på 19531kr, kan ikke forestille mig at de alle har været i
lige god stand og mange af dem havde kørt 30.000-40.000 km og så bliver det
sgu en dyr motorcykel

mvh
Patrick

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:53

Patrick Westergaard wrote:
> [...]
> mig at de alle har været i lige god stand og mange af dem havde kørt
> 30.000-40.000 km og så bliver det sgu en dyr motorcykel

Ja, afgiften sættes jo sådan at det er købsprisen der afgør om det kan
betale sig selv at importere og det er meget begrænset hvad der er at spare
på en GS500. Hvis du skal spare noget ved selv at importere skal du finde en
model der handles i stor stil i Tyskland og slå til når det rigtige tilbud
er der.

Afgiften beregnes ud fra "forhandlerpris" - dvs. på en så billig MC som en
GS500 vil næsten hele udgiften synes at være afgift. En evt. lavere købspris
(uden afgift) vil således ikke rigtigt kunne mærkes i det store regnestykke.
Kig først på hvad private sælger for i dba.dk, inden du selv importerer en
GS500!

Fra : anders majland

Dato : 24-02-04 16:25

> kan ikke forestille
> mig at de alle har været i lige god stand og mange af dem havde kørt
> 30.000-40.000 km og så bliver det sgu en dyr motorcykel

Der er sikkert en masse fejl i databasen... Det kan også sagtens tænkes
at den første er vurderet og alle de efterfølgende bare har fået stykket
samme vurdering ud og de aldrig er kommet under luppen ...

Men desuden går de mere efter årgang end kilometre (efter hvad jeg har
kunnet se derinde)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Robert A. Hansen

Dato : 24-02-04 22:54

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c1frrp$1qv$2@sunsite.dk...

> Der er sikkert en masse fejl i databasen... Det kan også sagtens tænkes

Hehe, ja, sådan er det altid med T&S's databaser... de er propfyldte med
fejl, specielt når man skal betale mere end man "skal"...

Robert A. Hansen
Yamaha XT 350
http://dfmc.dk/480

Fjern REMOVE i mail-adressen ved direkte svar!

Fra : M. Høy

Dato : 24-02-04 22:06

> [...]
> hvordan man kan få "pruttet" afgiften lidt ned helt lovligt. Søg på
> groups.google.com efter "afgift" o.lign.

Hvad er I for en flok tøser Hvis jeg kunne spare 2-5000 kr, eller mere,
ved at spole et speedometer frem, før afgiftsvurdering, så gjorde jeg det.
Jeg syntes staten ripper os rigeligt i forvejen (skat, arveafgift, afgifter
af køretøjer etc) så der ville jeg ingen skrupler have! Bare min mening, så
Patrick gør det, og spar nogle ellers ærgelige penge! Så kan du jo spekulere
i, om du vil leve med at speedometeret, har gået mere end cyklen, eller
skifte det/ spole det frem/tilbage?

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 22:32

"Patrick Westergaard" <pwestergaard@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Så har jeg fixet min navn

Fedt Patrick,
Det var måneder hurtigere end mange andre har magtet!
Velkommen i snakken og tillykke med 500'eren!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-02-04 16:29

"min email skulle da gerne stå i postet"

Bare et råd. Omdøb den, så man skal ændre i din adresse, for at svare dig
direkte. Så undgår du en masse spam.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-04 18:47

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> "min email skulle da gerne stå i postet"
>
> Bare et råd. Omdøb den, så man skal ændre i din adresse, for at svare dig
> direkte. Så undgår du en masse spam.

Det er noget skrammel ikke at have en gyldig adresse :-| Brug hellere
<http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/> som kan filtrere spam fra.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-02-04 23:23

Jes Vestervang wrote:

> Det er noget skrammel ikke at have en gyldig adresse :-| Brug hellere
> <http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/> som kan filtrere spam fra.

Ja, eller gør som mig,, lad "nospam" blive en del af din email adresse. De
programmer som "folk" bruger til at støvsuge nettet for e-mails, sletter
nemlig oftest automatisk ord som NOSPAM og INVALID, da det er kendt at disse
ord bruges til at sløre email-addresser med.
Jeg har nu i over 1½år haft min gyldige addresse til at fremgå herinde, og
jeg får under 3 spam om ugen. Det synes jeg selv beviser at min teori
virker.

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Med gyldig e-mail addy)
Suzuki GSX 250 EX/ Honda VFR 750 Perlemorshvid
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-04 23:41

Anders Thorup wrote:

> Ja, eller gør som mig,, lad "nospam" blive en del af din email adresse.

Ja, det er nok smart nok, men der er vel en risiko for at folk regner
adressen for ugyldig :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : ls

Dato : 24-02-04 18:37

Hej,

Det er min erfaring, at det ikke kan betale sig at fifle med speedometer
o.lign. Afgiften kan svinge et par tusinde kroner. Told & Skat har nemlig
set det hele før, og det er professionelle vurderingsfolk der tager stilling
til afgiften.

På Told & Skats hjemmeside kan du se tidligere vurderinger af samme
type/model årgang som din egen. Tag den dyreste og bliv glædelig overrasket,
når den endelige vurdering foreligger efter 4-5 måneder.

Held og lykke!

Mvh.
Lars K1100RS

Fra : Hekto

Dato : 24-02-04 19:27

In article <403b8bdb$0$1629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
larsskar@sletdettemail.dk says...
> [...]
> set det hele før, og det er professionelle vurderingsfolk der tager stilling

Det forudsætter jo at de ser den!

Ved toldsyn registreres køretøjets stand, herunder km, årgang o.s.v.
Hvis man er tilfreds med den vurdering de kommer frem til, er der jo
ingen grund til at fremstille køretøjet, med mindre de kræver en
fremvisning.