mc-løfter
Fra : Søren Madsen

Dato : 24-02-04 12:34

Nogen der har et forslag til hvor jeg køber en mc-løfter, så jeg lidt oftere
og grundigere kan få smurt min kæde. Har set en "lift-stick" hos Louis.
Nogen der kender til andet.

Søren GPX750R

Fra : NielSV650

Dato : 24-02-04 12:53

"Søren Madsen" <soerenmadsenFJERNDETTE@stofanet.dk> wrote in message
> Nogen der har et forslag til hvor jeg køber en mc-løfter, så jeg lidt
oftere
> og grundigere kan få smurt min kæde. Har set en "lift-stick" hos Louis.
> Nogen der kender til andet.

Er det 10003338 du tænker på??
Godt nok fylder den mere, men jeg ville hellere foreslå 10003352 istedet.
Den er mere stabil.

Niels
S FAU himmelblau *med ScottOiler - uhmm...*
www dfmc.dk/?id=158

Fra : NielSV650

Dato : 24-02-04 12:56

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> Godt nok fylder den mere, men jeg ville hellere foreslå 10003352 istedet.

Eller måske den her: 10003326
Så kan man også øve sig i at lave brænder...

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 24-02-04 14:00

NielSV650 wrote:

> Er det 10003338 du tænker på??
> Godt nok fylder den mere, men jeg ville hellere foreslå 10003352
> istedet. Den er mere stabil.

Jeg har investeret i en 10003368 (bagendeløfter) inkl 10003369 (frontadapter
til bagendeløfteren, så den også kan løfte forenden).
Ret dyrt, men virker utroligt godt og stabilt.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : NielSV650

Dato : 24-02-04 14:16

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har investeret i en 10003368 (bagendeløfter) inkl 10003369
(frontadapter
> til bagendeløfteren, så den også kan løfte forenden).
> Ret dyrt, men virker utroligt godt og stabilt.

Yup, dem har vi også i klubben. Dog vil jeg lige advare dig imod at løfte
forenden og lade bagenden stå på dækket. På den måde har du kun to støtte
punkter og den står ikke super stabilt. Det er en god ting _altid_ at have
bagenden oppe på to støtter når forenden løftes.

Niels - har været med til at gribe en falden cykel fra løftere af
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 24-02-04 14:27

NielSV650 wrote:

> [...]
> to støtte punkter og den står ikke super stabilt. Det er en god ting
> _altid_ at have bagenden oppe på to støtter når forenden løftes.

Er det virkelig så slemt? Tyngdepunktet hænger vel og dingler et godt stykke
under den fiktive linie man kan trække imellem de to støttepunkter
(baghjulet og bunden af kronrøret). Men ok, det kan godt være jeg tænker
lidt for 2-dimensionelt :)b

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-04 14:32

> [...]
> støttepunkter (baghjulet og bunden af kronrøret). Men ok, det kan
> godt være jeg tænker lidt for 2-dimensionelt :)b

Den kan godt løftes i en god forhjulsløfter alene, men som R-Niels også
skriver så står den rigtig godt hvis den samtidigt er oppe på en
baghjulsløfter.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 24-02-04 14:36

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Den kan godt løftes i en god forhjulsløfter alene, men som R-Niels
> også skriver så står den rigtig godt hvis den samtidigt er oppe på en
> baghjulsløfter.

Kan føromtalte louis-løfter klassificeres som "en god forhjulsløfter", eller
anbefaler du at jeg går ud og bruger endnu flere penge på kedeligt isenkram?
:-/

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-04 16:27

> Kan føromtalte louis-løfter klassificeres som "en god
> forhjulsløfter", eller anbefaler du at jeg går ud og bruger endnu
> flere penge på kedeligt isenkram? :-/

Hej Rasmus

Den er meget fin som forhjulløfter. Især hvis du finder en adaptor som
passer som fod i hose i bunden af kronrøret.
Som baghjulsløfter er jeg ikke imponeret. Skålene som går under bagsvingeren
blev bøjet efter en måned brug i klubben.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 24-02-04 23:16

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:c1fi1f$dvj$1@sunsite.dk...
> [...]

prøv at kigge i mc-nøglen 2004 der er både for og bag løftere til billige penge.

bo-gsxR som nok snart også køber en forende løfter