Suzuki RF 900, lyder da ok ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-04 09:41

Hejsa,

jeg har kigget lidt på nye cykler.

Der har jeg så udover VFR 750 kigget på RF 900.

Jeg har kigget igennem gamle NG indlæg.

VFR er der jo kun roser om, men modsat mange andre suzukier, er der ikke så
meget dårligt nævnt om RF 900.

Er det kram ? for så ligner det man får meget cykel for pengene.

Jeg vil ikke have en cbr1000, da jeg synes den er for tung. Men VFR 750 og
RF900 har en fornuftig vægt synes jeg.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-02-04 09:51

Jeg kender ikke meget til RF900, heller ikke dens vægt. Og det er rigtigt at
CBR1000 kan føles lidt tung (har selv haft en). Men du skal generelt ikke
kun fokusere for meget på vægt (det er selvfølgelig relativt..). Men en BB
føles meget lettere end fx. CBR1000, selv om de på papiret vejer næsten det
samme....
Stelgeometri og sikkert flere andre ting spiller ind.

Så prøv dem...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-02-04 10:45

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg vil ikke have en cbr1000, da jeg synes den er for tung. Men VFR
> 750 og RF900 har en fornuftig vægt synes jeg.

Jeg synes se'føli ikke at der bør være nogen tvivl om hvad du skal vælge

Hvornår ses vi i Fredericia igen??
Så kan du da, evt. få en tur på min viffer Det kan være det kan hjælpe
dig med at bestemme

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX/ Honda VFR 750 Perlemorshvid
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 24-02-04 11:10

Hej Thomas, var du ikke ude og køre en tur med Bastian og hende
Mestersvingeren i sommers?? prøv da at høre ham ad, han har stadig sin RF
900, og han er vist ikke så fedtet med at give en tur.

hilsen Frank (tidligere ejer af en sort xt 600e)

Fra : S.G

Dato : 24-02-04 14:18

> [...]
> 900, og han er vist ikke så fedtet med at give en tur.
>
> hilsen Frank (tidligere ejer af en sort xt 600e)

:D
Den er på plader om cirka 3-5 uger afhængig af vejret. Thomas du er mere end
velkommen til at prøve en tur.
Du skal jo huske på at en RF900 hentet hjem fra tyskland er ret billig på
plader (hvis du køber fornuftig dernede)
Min onkels makkers kostede 69k på plader. Den er rød på som min. havde gået
lidt over 50k kilometer, men ellers ufattligt velholdt.
Min med 19k på speddometer og rigtig flot stand kostede 76k på plader
begge kostede 23k i tyskland :)
Dvs selv efter et par års kørsel skulle man gerne kunne holde prisen hjemme
på den. :)

Mht erfaringer og holdbarhed.
Min onkels har gået over 80k og har ikke været åbnet en eneste gang udover
da han portede topstykket. Min onkels makker (ossse min makker :) ) har nu
gået lidt over 70k. den har heller ikke været åbnet endnu
Den er nem at gå til, kræver ikke den store viden som sådan. Kit er hurtigt
at skifte, kåbedele nemme at tage af osv osv.
Du kan hurtig peppe den lidt op ved at korte fjedre og bore vacumhuller op.
Det giver suverænt mere gasfølsomhed og træk i mellemområde. Dertil kan du
dyse om med anden potte og kn- filter osv hvis du vil have mere topHK. Det
tager cirka et par timre at lave det hele, da jeg kender standard
indstilligen. Derudfra er det så at prøve sig frem og evt smide på bænk.
Hvis man ellers passer på den og ikke kikser for mange gearskift ml 1. og 2.
gear så burde der være masser af kilometer i sådan en.
Det kræver selvfølgelig du køber fornuftigt, dvs køber en som ikke har været
i Assen 5 år i streg for at lave kolde brændere osv.
Hvis du er hooket på det så smid mig en mail. Vil gerne køre med ud eller
ned og kigge på en såfremt jeg har tid til det. Jeg har efterhånden rimelig
god fornemmelse for RF modellerne og ved hvad mans skal kigge og lytte efter
osv. Har trods alt haft 4 i alt :) Om ikke andet så kan jeg bruge en livline
og ringe til en ven der ved mere end mig om RF´eren.
:)
Ulemper. Den har ry for at være tung, men dog ikke ligeså tung som CBR1000.
Min personlige vurdering er at den selvfølgelig er tung sammenlignet med en
cbr900 (min brors fx en sc28), men det er ikke ensbetydende med at den ikke
kan køres på små landeveje osv osv, og heller ikke ensbetydende med at man
skal være et muskelbundt for at kunne håndtere den fornuftigt. Jeg synes den
er nem at håndtere osse når vejene bliver rigtig små. Men der er
selvfølgelig maskiner der er nemmere. Til gengæld ligger den helt suveræn på
motorvej osv. Det er der ikke mange cykler der kan hamle op med. Om du kører
80km/t eller 240km/t det er ligegyldig. Den er klippestabil og et vindpust
ændrer ikke din retning. Så det er en smagssag om man er til lette småvejs
kørende cykler eller til mere touring cykler. Men alt i alt synes jeg selv
den kan det hele ret godt, ihvertfald til mit behov.
Med fuld pikpak og damen bagpå gik det forrygende til Holland sidste sommer.
Eneste ulempe er i myldretrafik, da var den satme tung at håndtere med at
det læs (der var osse pakket til 2 uger). Var ved sætte damen af op til
flere gange i Amsterdam (godt nok vejer hun kun 60kg) :), men det var osse i
fuld mc tøj og 30 graders varme :), så lidt bitter blev man på det hele :D

RF900#VFR 750 skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men til mit personlige
forbrug ville jeg vælge 900´eren eftersom den har det sidste i kraft og
træk. Hvordan en vfr750 er at køre og håndtere må der være andre der kan
svare på. Desuden er det osse en helt anden motorkonstruktion osv osv
Du kan desuden læse testen af RF900 i touring-nyt årgang 94 eller 95. Det er
en udmærket uddybende test.

Håber da det gav lidt hjælp til overvejelserne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-04 11:51

Tak for jeres svar,
men det jeg leder efter er erfaringer omkring holdbarheden på en RF 900 og
kvaliteten.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 24-02-04 19:49

> Tak for jeres svar,
> men det jeg leder efter er erfaringer omkring holdbarheden på en RF 900 og
> kvaliteten.

Kvaliteten er okay i mine øjne , dog er kåben ikke så holdbar - Min kåbe gik
i 42 stykker bare fordi jeg ramte en cykel som lå på motorvejen i Tyskland
og jeg kørte kun ca. 100 km/t

Nej har haft min knap 1½ år efter skiftet fra gsx600f, jeg er meget godt
tilfreds den trækker fint og er som sådan støjsvag og har mig bekendt ikke
de store kendte svagheder og da det er en nedroselet udgave af motoren fra
gsxr1100 (vandkølet udgave) er den slidstærk nok.

Kåben er okay lakeringen er så vidt jeg kan se fin nok på stellet - tror at
lakken er sædvanlig suzukikvalitet så en byge klarlak vil være guld værd.

Ingen vibrationer af betydninger i hverken håndtag eller fodhvilere.

tjek evt. denne side http://www.suzuki-rf900.de/ hvor der står meget mere

En ting jeg blev glad for er noget så banalt som det lille handskerum der er
herligt til et par solbriller eller lign. uden at skulel rave rundt i
lommerne.

Den går ikke så langt på literen dvs 15-17 stykker er maks.

Jens
RF900
årgang 1994

Fra : S.G

Dato : 24-02-04 22:04

da det er en nedroselet udgave af motoren fra
> gsxr1100 (vandkølet udgave) er den slidstærk nok.

Topstykket til forkel
Falds. kabunader på RF´eren.

17-20km efter kortere fjedre, vacunhuller, anden potte, kn filter og
omdysning :)
men flere HK på top og bedre bundtræk

> Jens
> RF900