ZZR 600 spørgsmål.
Fra : Palle

Dato : 23-02-04 08:33

På min ZZR 600 (årg. '90) sidder der 2 lamper hvor der står "Fuel".
De blinker inden man starter, og det lyder som om de trækker et relæ.
Disse skulle vel stoppe med at blinke når man starter mc'en, ikk ??
Hvad betyder de lamper, lige så'n helt præcist ??
Det er vel næppe 2 stk. benzinmålere, der trækker et relæ ???

palle - der har startet sæsonen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-04 14:40

Palle wrote:

> [...]
> Disse skulle vel stoppe med at blinke når man starter mc'en, ikk ??
> Hvad betyder de lamper, lige så'n helt præcist ??

Helt præcist ved jeg ikke, men på min Fazer 600 klikker benzinpumpen lystigt
et stykke tid inden man starter.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-02-04 16:05

Jes Vestervang wrote:

> Helt præcist ved jeg ikke, men på min Fazer 600 klikker benzinpumpen
> lystigt et stykke tid inden man starter.

Mit buller es tikker oxo i pumpen.! Ganske normalt

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Palle

Dato : 24-02-04 08:12

> Mit buller es tikker oxo i pumpen.! Ganske normalt

Ja tak.... det er også det jeg kunne forestille mig men, så skal det
vel stoppe når man begynder at køre ???? Det gør det nemlig ikke, men
den kører fint... Det skal lige siges, at jeg af samme årsag ikke
kørte mere end 2 km, og ikke over 4k omdr.

Palle - med tikkende bombe under sig .... eller er det en kawa ???

Fra : Brian Mikkelsen

Dato : 24-02-04 10:52

"Palle" <lucifer_thecat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad betyder de lamper, lige så'n helt præcist ??
> Det er vel næppe 2 stk. benzinmålere, der trækker et relæ ???

På min ZZR blinker de også, når jeg sætter tænding på, men stopper så igen
når motoren er startet. Begynder så førts at blinke når jeg har saftevand
til 103km tilbage (og ikke 104, bitter erfaring)

Brian
ZZR600 '91

Fra : Palle

Dato : 25-02-04 12:50

> På min ZZR blinker de også, når jeg sætter tænding på, men stopper så igen
> når motoren er startet. Begynder så førts at blinke når jeg har saftevand
> til 103km tilbage (og ikke 104, bitter erfaring)

Jeg har haft en E-model før, og mindes ikke der findes en sådan
ordning. Altså, hvorfor skal man lige ha' 2 stk lamper til at fortælle
om lav banzinstand ? Det værksted som jeg også har ringet til, sagde
at det var en "extra sikkerhed" ....Sikke noget fis.... Der er sgu for
meget gejl på sådan en bambus pind.... Jeg vil ha' Buell !!! (og, jeg
har fundet den jeg vil ha' !)

Palle - med hang til moment

Fra : Armand

Dato : 23-02-04 17:01

> [...]
> Hvad betyder de lamper, lige så'n helt præcist ??
> Det er vel næppe 2 stk. benzinmålere, der trækker et relæ ???

Prøv at bruge blinklysene inden at motoren startes og du vil kunne høre at
det blink(!)-relæ, som får lygterne til at blinke, klikker i takt!
Hvis de omtalte lamper blinker, vil detpå samme måde fordre et blink-relæ,
som på samme måde vil kunne høres arbejde - Det samme gælder også hvis de
kun tændes og slukkes en enkelt gang!

Lamperne er en indikering for lav bensinstand: Når begge lyser konstant er
det ved at være på høje tid at få tanket (hvor tæt på, finder man med tiden
ud af ved at notere sig mængden af bensin der efterfølgende kan tankes!)

Hottip:
Som det har været tilfældet med systemet siden det havde sit indtog i
autobranchen er lamperne temmelig generende under nattekørsel hvorfor det er
et godt fif at udstyre dem med en omskifter til et kredsløb med en modstand
der er stor nok til at (nat-)dæmpe lysstyrken!

--
Armand.