valg af forhandler - sjælland
Fra : tom nielsen

Dato : 22-02-04 20:18

Hejsa,

Som helt grøn og uerfaren skal jeg på jagt efter mit først sæt mc
beklædning.

Er der nogen forhandlere på sjælland man skal holde sig fra, og nogen der er
bedre end andre ? (jeg har mere behov for god vejledning end lave priser)

Hilsen Tom

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 22-02-04 20:43

"tom nielsen" <toms@sport.dk> wrote in message
> [...]
er
> bedre end andre ? (jeg har mere behov for god vejledning end lave priser)

Hej Tom

Jeg synes jeg er blevet vejledt godt om tøj i Aagesen motorcykler
www.aagesen.dk

Jeg skal spare dig for en lang prædiken om MC-tøj og nøjes med at anbefale
dig at købe en seperat rygbeskytter som du tager på indenunder jakken. Den
bliver siddende på rygsøjlen hvis din jakke vrides rundt, og yder en hvis
beskyttelse mod at rygsøjlen brækkes bagover. Det er det vigtigste hvis det
en dag skulle gå rigtigt galt.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : NielSV650

Dato : 22-02-04 22:09

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
> Den
> bliver siddende på rygsøjlen hvis din jakke vrides rundt, og yder en hvis
> beskyttelse mod at rygsøjlen brækkes bagover.

Njaaee... hvis ryggen vil bagover, er jeg ikke i tvivl om, at den nok skal
komme den. Mit hovedargument for at bruge rygbeskytteren er, at en kantsten
er så pokkers skarp.

Jeg har denne model fra Dainese:
http://www.aagesen.dk/clothingcloseup.asp?prod='30'
Den fordeler slaget og er ikke ubehagelg at have på.
Hvad du ikke ser: Mellem ydre plastik og indre skumgummi, ligger et lag
honeycomb i aluminium. Det absorberer kraften fra stødet når det kolapser.
Smart idé, men derfor skal den også skiftes efter styrt med ryg-landing.
Enkelte folk klager over at den er for varm at have på. Jeg klager ikke, men
ellers er der den nye model som ser ud til at være noget bedre ventileret:
http://www.aagesen.dk/clothingcloseup.asp?prod='78'
Den kan man tydeligt se honeycomben på.

Louis.de er begyndt at forhandle Dainese, men de er ikke billigere end
herhjemme, og så slipper du for at satse med størrelsen.

Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 22-02-04 21:39

> Er der nogen forhandlere på sjælland man skal holde sig fra, og nogen der
er
> bedre end andre ? (jeg har mere behov for god vejledning end lave priser)

Et godt sted at kigge er jo på www.dmcn.dk som har en masse anmeldelser af
forhandlere liggende.

Peter HH
CBR600F4 - DMCN#2
Red. DMCNs Forh.- og MC-anm. sider
Privat: www.hasselbalch.dk

Fra : tom nielsen

Dato : 22-02-04 21:53

jeps, men der var nu ikke så mange anmeldelser som man kunne håbe.
Men den lokale fik samme omgang som forventet.

- Tom

--
www.ellebryg.dk

Fra : Dak

Dato : 23-02-04 11:59

> [...]
er
> bedre end andre ? (jeg har mere behov for god vejledning end lave priser)

Nej måske har du ikke brug for lave priser men hvis du skynder dig så kan du
både få lave priser og god betjening. de fleste holder stadigvæk udsalg
og det lykkedes mig at købe en jakke for 500kr i enghave i sidste uge og
ugen før da en jakke hos louis til 700. så nu skulle jeg være dækket ind
i al slags vejr.

Det største udvalg får du ihvertfald ved at gå til enghave motor eller måske
aagesen.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Morten Krauw

Dato : 23-02-04 13:50

tom nielsen wrote:

> Hejsa,

> Som helt grøn og uerfaren skal jeg på jagt efter mit først sæt mc
> beklædning.

Jeg kan bestemt anbefale Fyrigan tøjet. Jeg købte mit første MC tøj i
marts 03 og det har jeg været enormt glad for. Der er indbygget
rygbeskytter i, som dog kan tages ud. Jeg er enig i, at den jo kan vrides
sammen med jakken som andre skriver i denne tråd, men denne strammes om
maven med et elastik bælte og sidder rigtigt godt.

mvh
Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-02-04 15:53

> [...]
> sammen med jakken som andre skriver i denne tråd, men denne strammes om
> maven med et elastik bælte og sidder rigtigt godt.

Hvis det er en "gummiplade" på ca. 1 cm. med mavebælte, så stoler jeg
personligt ikke nok på, at den er god imod kantsten og deslige. Jeg købte en
selvstændig dainese - så jeg i praksis kørte med to beskyttere med den
jakke. Hvis man bare skal glide på ryggen over plan asfalt er
gummibeskytteren sikkert fin nok...