Honda CB350
Fra : aragorn24

Dato : 21-02-04 21:09

Nogen der kan hjælpe mig med info på en Honda CB350 fra 72? info?
stærk/svagside? nogle ting man skal kigge efter? Jeg skal købe een imorgen
til 5000kr. iførlge sælgeren kører den perfekt, og er synet for 1år siden

Det skal bare være en legetøjs-knallert-motorcykel

Hvad fanden kigger jeg efdter på sådan een spand? er den ikke billig at
forsikre?
Er det er 4takter?

PPPSSSSS: Jeg købte en Marauder idag, een 99´er, og kørte hele dagen, HOLD
KÆFT DET VAR FEDT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(og koldt)

Mvh

Dennis

Fra : Magne Vingsand

Dato : 21-02-04 22:09

aragorn24 wrote:
> Nogen der kan hjælpe mig med info på en Honda CB350 fra 72? info?
> stærk/svagside? nogle ting man skal kigge efter? Jeg skal købe een
> imorgen

Faktisk en god lettkjørt sykkel for sin tid. Brukte en slik mens jeg var
sjåførlærer for unge mc-aspiranter.
http://www.vingsand.net/mc/honda.html
Krever vanlig vedlikehold, men du kan være litt obs på tenninga ved regnvær.
Er dekslet utett vil sykkelen lett begynne å fuske.

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Armand

Dato : 22-02-04 01:15

"aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 5000kr. iførlge sælgeren kører den perfekt, og er synet for 1år siden
> Hvad fanden kigger jeg efter på sådan een spand?

Med dén alder er der næsten ingen grænser for hvad der kan være galt
De tidligste japanere havde ingen seperate glidebøsninger i for-teleskopet,
så dét kan være nedslidt til udskiftningsgrænsen :-/

Bagsvinger og kronrørs -lejringen er ligeledes et svagt punkt på japanske
motorcykler fra 70'erne, men det er dog noget man kan skifte!

> er den ikke billig at forsikre?

Sikkert!
Kasko vil dog næppe kunne svare sig :-/

> Er det er 4takter?

Jup!
En 180° parallel-twin med enkelt overliggende knast og med tændingen
monteret i enden af topstykket!
Stort set samme motor gik igen på Yamaha's XS360 - 400 (incl.costum'en: fra
sidst i 70'erne - Eftersom at 360'eren er Yamahas 3. firetakter-twin
nogensinde, og især den første (750'eren) floppede lige rigeligt, tror jeg
faktisk at de i det stille har bygget den på licens og således hurtigt kunne
komme med ind på det voksende 4-takts marked :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-02-04 09:01

Armand wrote:

> [...]
> faktisk at de i det stille har bygget den på licens og således hurtigt kunne
> komme med ind på det voksende 4-takts marked :-/

Det kunne vel også være den 4 cylindrede model, der senere blev til cb400f?.
Forskellen er vel om den hedder T eller F?.

Ib Jakobsen

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 23-02-04 01:48

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
cb400f?.
> Forskellen er vel om den hedder T eller F?.

Da den 4 cylindrede 400 cc kom kan jeg huske at i en test i et af de
amerikanske blade blev der skrevet i overskriften "...the 350 cc forget
about it." Altså glem eksistensen af den 350 cc der nu var lavet om til 400
cc, dette fordi der var så stor forskel på dem især vedr. hvor kvik motoren
var for den 4 cylindrede.

Jeg ledte efter den nævnte test men det viste sig at den nu er foræret væk,
derimod har jeg stadig test af tunede 400 cc. Den 400 cc 4 cylindrede blev
jo netop brugt meget til tuning for race kontra den tidligere 350 cc.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Armand

Dato : 23-02-04 17:01

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse

> [...]
400
> cc, dette fordi der var så stor forskel på dem især vedr. hvor kvik

Øhh?
Taler du nu om 350-twin'en, eller 350-Four?

Anyhow: 350-Four er en udemærket raritet, eftersom dén er ur-modellen for de
små four's, samt at f.eks. det engelske marked aldrig nåede at se den!!

--
Armand

Fra : danbeater

Dato : 05-03-04 21:36

nu var lavet om til 400 cc: http://www.eaglescall.com/ksm/customized.html

Fra : uffe.j

Dato : 22-02-04 10:08

Hvad forventer du egentlig til kr. 5000,-?
Jeg har en fra 73. Den kører glimrende, men man ved jo aldrig hvad det næste
bliver.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : aragorn24

Dato : 22-02-04 15:40

1000 tak for alle jeres svar. men sælgeren er desværre ikke sikker om han
vil sælge, ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV, jeg var ellers klar

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : jesper

Dato : 23-02-04 16:53

> Det skal bare være en legetøjs-knallert-motorcykel

Der tror jeg at en MZ passer bedre (spørg bare moller)

> Hvad fanden kigger jeg efdter på sådan een spand? er den ikke billig at
> forsikre?
> Er det er 4takter?

Alle CB'ere

> PPPSSSSS: Jeg købte en Marauder idag, een 99´er, og kørte hele dagen, HOLD
> KÆFT DET VAR FEDT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(og koldt)

Troede det var en Savage du ville have...???!!!
Hvis du mangler nogen at køre med, så skriver du bare

Jesper

Fra : aragorn24

Dato : 23-02-04 23:13

Jo Tak Jesper, vi ses sikkert til sommer, jo jo jeg skal sikkert også have
mig en savage (bilen skal lige sælges først)