Overvejer at anskaffe mig en HONDA VTR 100~
Fra : André T.

Dato : 21-02-04 19:53

Jeg overvejer at skifte CBR'en ud med en HONDA VTR 1000 "Firestorm"
Årg. 97 : - )

Nogen der har gode/dårlige erfaringer med den ?
Evt. link til en test ? (helst dansk)

Desuden har jeg hørt der findes en der sælger bundkåber til sådan en
"fyr" i Danmark..... Nogen der har link/forhandlernavn ?

VH

André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
-------------------©--------------------

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-02-04 22:42

> Jeg overvejer at skifte CBR'en ud med en HONDA VTR 1000 "Firestorm"

Hej André

Dejlig velkørende harmonisk MC. Det eneste grimme man kan sige om den er at
tanken er lidt lille (lidt mindre end de 16L Honda opgiver den til) og
forbruget er lidt højt. De 50mm karburatoer gør forbruget kan komme ned i
nærheden af 10km/L ved højhastighedtouring. Så kan du selv regne den
anvendelige rækkevidde ud.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-02-04 22:50

> De 50mm karburatorer

Ok så 48mm da. Jeg har lige checket op på sagen. Med hensyn til tests på
dansk, så prøv at kontakt touring klubben. www.mctc.dk blad "Touring Nyt"
har tests liggende af de fleste modeller.

Fra : André T.

Dato : 21-02-04 23:28

>Ok så 48mm da. Jeg har lige checket op på sagen. Med hensyn til tests på
>dansk, så prøv at kontakt touring klubben. www.mctc.dk blad "Touring Nyt"
>har tests liggende af de fleste modeller.

Ok... Og mange tak...

Fandt lige et billede af en der har fået monteret underkåbe.
http://psyquan.homepage.dk/vtr_u.jpg

Fra : Ole Hansen

Dato : 23-02-04 13:42

André T. <No@Spam.dk> writes:

> Ok... Og mange tak...
>
> Fandt lige et billede af en der har fået monteret underkåbe.
> http://psyquan.homepage.dk/vtr_u.jpg

Det var dog en aldeles unødvendig gang plastik at klaske på sådan en
skøn cykel! :) (Men lur mig, om den ikke buldrer godt med den potte på)

--
Ole Hansen

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 23-02-04 23:48

> Det var dog en aldeles unødvendig gang plastik at klaske på sådan en
> skøn cykel! :) (Men lur mig, om den ikke buldrer godt med den potte
> på)

Det ser sq godt ud!
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Armand

Dato : 21-02-04 23:58

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:dgQZb.5979$U13.3021@news.get2net.dk...

> [...]
> forbruget er lidt højt. De 50mm karburatoer gør forbruget kan komme ned i
> nærheden af 10km/L ved højhastighedtouring. Så kan du selv regne den

Rækkevidden er rimeligt generel, for det er ikke kun med fuld rulle at den
bruger - Den er stort set rimelig forslugen :-|

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-02-04 08:38

> Rækkevidden er rimeligt generel, for det er ikke kun med fuld rulle
> at den bruger - Den er stort set rimelig forslugen :-|

Jo. men ved alm kørsel kan den godt gå 14km/L uden man er alt for kedelig.
Så har man en rækkevidde på ca. 200km. uden at løbe helt tør. Honda opgiver
tankstørrelsen til 16L lige som min CBR. Hvor CBR har en reel tankstørrelse
på 17L har en VTR en tankstørrelse på 15L. Honda har ikke helt styr på det
med literopgivelser

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 11:17

Armand skrev i meddelelsen ...

>Rækkevidden er rimeligt generel, for det er ikke kun med fuld rulle at den
>bruger - Den er stort set rimelig forslugen :-|

SUK ! Hvis ellers at man bevæger sig inden for det område, hvor man med
rimelig sansynlighed får lov til at beholde sit kørekort, så går den mellem
14 og 16 km/l. (jeg _har_ kompenseret for den lavere gearing jeg kører med).
Hvor har Du det fra, at den er forslugen ? OK, måske reagerer den på tung
gashånd ved lave omdrejninger, men det er sågu da heller ikke en måde at
behandle en fritløbende "sportsmotor" på ??

Men ellers så synes jeg da også at tanken er for lille, standard gearingen
er urimelig høj, (lidt lettere at gøre noget ved), speedometret er
ufatteligt upræcist, selv efter korigering for den ændrede gearing, viser
det ca. 15 km/t. for meget ved 100 km/t. Og så er der den oplevelse jeg har
haft omkring knastkædestrammeren på bagerste cylinder. Det er ikke
endegyldigt opklaret hvad der var galt med strammeren. Men hvis der er en
"klaprelyd" a'la primærkæde i gammel CB 750, så er det altså en af
knastkædestrammerne der ikke udfører sit arbejde ordentlig. Brug originalt
oliefilter, jeg har set begge, og der er forskel på størrelsen af de huller
olien skal passere. Undgå X-50 olie, det er for tykt til at koblingen
fungerer optimalt i de temperaturer vi har herhjemme. En 5-40 eller 10-40
olie giver det mindste "klonk" ved ilægning af første gear. Motoren har en
tendens til efter en nedbremsning at "stalle", lidt irreterende når man
holder ved et vejkryds. Løsningen er at holde let gas på under
nedbremsningen, så holder motoren sig fint gående efterfølgende.

Egentlig er det jo kun omkring kørselsøkonomien dette indlæg er rettet mod
dig Armand, resten er måske til hjælp for André.

Ellers tillykke med jubilæet Jeg har vist kun været her lidt over 4 år
?

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 23:39

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden har jeg hørt der findes en der sælger bundkåber til sådan en
> "fyr" i Danmark..... Nogen der har link/forhandlernavn ?

http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html

Med venlig hilsen

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75

Fra : cruiser

Dato : 22-02-04 01:35

Jeg har en 97ér og synes det er en rigtig fed cykel, den føles meget
anderledes end en CBR bl.a. fordi der er et herligt kontant drejningsmoment
fra bunden og fordi den har den her fede V2 lyd der rejser nakkehårene hver
gang du slipper gassen (altså med et par friske potter på, de originale er
lidt for kvalte i lyd og hk).
Det er rigtigt at den kan være tørstig når du kører friskt, men hvis ikke
man ligger og farer til sydfrankrig i et stræk flere gange om året, synes
jeg nu ikke det er et seriøst problem at holde en lille pause ved tanken, og
ved dansk motorvejstouring kører den da nu altså også 15 km/l, så de 10km/l
er mere hvis du ligger og kører ræs op og ned gennem gearene eller ligger på
den anden side af 200kmt.
Jeg har i øvrigt et næsten nyt KN filter (kørt 600 km) jeg evt vil sælge
hvis du køber en VTR, det giver 1-2 km mere på literen og altså en større
aktionsradius.
http://www.vtr1000.de/ er et rigtig godt sted med mange interessante ting,
tips link osv.
mvh
Bjarne

Fra : André T.

Dato : 22-02-04 11:33

>http://www.vtr1000.de/ er et rigtig godt sted med mange interessante ting,
>tips link osv.

Takker for links'ne....

Den jeg har kig på har komplet Micron system på, så den kan godt for
nakkehårene op at stå : - Þ

Fra : M. Høy

Dato : 22-02-04 14:20

> [...]
>
> Desuden har jeg hørt der findes en der sælger bundkåber til sådan en
> "fyr" i Danmark..... Nogen der har link/forhandlernavn ?

Hej

Det er en rigtig lækker cykel, så er jeg ligeglad med at folk driller een,
med at 'mærket' kun er til et bestemt folkefærd *GG*

Go for it

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)