Konkurrence: Find en mandagsbil
Fra : Per Wildau

Dato : 14-03-04 12:41

*Konkurrence*

Hvem kan finde den mest absurde (og morsomme) historie om en mandagsbil på
nettet.

Her er et eksempel på en mandagsbil, men den er jo ikke morsom:

Opel Vectra 1,6 16v
Første gang indregisteret 1999
Kilometerstand: 12.800 km.

Bilen er behæftet med følgende defekter:
- Motor
- Lak
- Interiør
- Elektronisk funktionalitet inde
- Generel funktionalitet
- Karrosseri

Detaljeret beskrivelse:
Jeg kørte Corolla i 12 år. 340000 km uden en fejl på bilen. Så skiftede jeg
bilmærke til Opel Vectra det var mit livs fejltagelse. Det første år under
garantiperioden gik rimeligt, sidelister faldt af og sat på, benzinmåleren
blev skiftet og andre småting justeret, men så gik det galt.

32000 km dyse i indsprøjtning defekt.
33500 km centallås i bagdør defekt.
34000 km dyse i motor igen defekt.
35000 km aircondition defekt.
37000 tandstangsstyring defekt.
38000 km servostyring defekt.
45000 km info display defekt.
72000 km kamrem defekt.
85000km generator defekt.
92000 ratlås defekt.
110000 km generator igen defekt.
112000 aircondition igen defekt.
128000 km kamrem igen defekt, anslået udgift til rep ca. 30000 kr.

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1141

Præmie: Mere visdom fra McPerson, i stil med nedenstående.

McPerson
-----------------------------------

Oprindelig havde mænd ingen brystvorter. Det blev først indført i 1974 efter
krav fra kvindebevægelsen.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-03-04 12:59

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
> *Konkurrence*
>
> Hvem kan finde den mest absurde (og morsomme) historie om en mandagsbil på
> nettet.

Selv om den her ikke er nær så fyldig så syntes jeg den er lige så absurd:

Toyota Corolla 1,3 Xli Fantastic
Første gang indregisteret 1994
Kilometerstand: 110.000 km.

Bilen er behæftet med følgende defekter:
- Generel funktionalitet
Detaljeret beskrivelse:
Forreste bremseskiver skæve og skulle drejes af ved 40.000 og 75.000..

Hvad kan man sige til det andet end, tudefjæs!

Med venlig hilsen Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 08:49

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> - Generel funktionalitet
> Detaljeret beskrivelse:
> Forreste bremseskiver skæve og skulle drejes af ved 40.000 og 75.000..

Det er da standardudskiftning på en Peugeot 406.
Skiverne skiftes regelmæssigt når bilen alligevel er på værkstedet.
Hos Ford er det bærearmene hver 30.000km.

> Hvad kan man sige til det andet end, tudefjæs!
Mon ikke, han kan da bare bremse ordentligt.
Når man tænker på nogen af de andre rapporter på mandagsbil.

--
Roberto Saldo

Fra : Broegger

Dato : 14-03-04 13:08

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev

> *Konkurrence*
>
> Hvem kan finde den mest absurde (og morsomme) historie om en
> mandagsbil på nettet.

Her er den jeg selv har haft men som jeg HELDIGVIS er sluppet af med:

http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Jeg nupper præmien!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 13:13

> Hvem kan finde den mest absurde (og morsomme) historie om en mandagsbil på
> nettet.

hehe
Hvis man ser på antallet af registreringer så er C5 og pug 206 da "godt"
med.....
Ved godt at man ikke kan bruge det til vildt meget, men tror da stadig der
er plads til forbedringer )

Ellers er min Sierra fra 91' også en spidskandidat til titlen som
årtusindets mandagsbil.

- Ved køb..defekt dørlås...lavet på garanti
- Ved køb..utæt turbo....forsøgt lavet på garanti 6 gange, hvor Ford til
sidst opgav og svinede mig til.
- Koblingskabel knækket efter 3 mdr.
- Leje ved højgearsaksel røg efter 4 mdr
- Skruer i turbo knækkede....udboret og nye i
- udstødning revnet 6-8 gange fordi den kun var 6-10 cm over vejen på
laveste sted.
- Lambdasonde defekt efter 6 mdr.
- Gevind i manifold defekt
- kølerslange sprang 7 mdr
- endnu en kølerslange sprang 8 mdr
- batteri defekt selv om det var nyt varta.
- varmeskjold revnet og faldt af.
- gaskabel defekt
- bruger meget olie og fed blå røg hver gang den startes......aldrig lavet
- termostat defekt
- dæk slides skævt
- forhjulsleje defekt
- og en masse andet som jeg ikke husker mere..............
- bil udbrændt efter 1½ år.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-03-04 21:28

Tom wrote:
> hvor Ford
> til sidst opgav og svinede mig til.

Ren nysgerrighed. Hjalp det på utætheden?

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 21:36

> Ren nysgerrighed. Hjalp det på utætheden?

næh problemet blev ALDRIG løst, men Ford slap da for mig.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 21:41

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>næh problemet blev ALDRIG løst, men Ford slap da for mig.

Det skal du måske være godt tilfreds med ;)

( eller skal de ? )

;)

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 21:42

> Det skal du måske være godt tilfreds med ;)
>
> ( eller skal de ? )
>
> ;)

man kan jo vælge flere måder at køre sin forretning på. Jeg køber ikke bil
hos lige den forhandler mere

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 08:56

Tom wrote:

> [...]
> - Koblingskabel knækket efter 3 mdr.
> - Leje ved højgearsaksel røg efter 4 mdr

> - og en masse andet som jeg ikke husker mere..............

Ja ja men det var jo en custom special.

--
Roberto Saldo

Fra : Per O. Madsen

Dato : 14-03-04 22:29

> [...]
> 110000 km generator igen defekt.
> 112000 aircondition igen defekt.
> 128000 km kamrem igen defekt, anslået udgift til rep ca. 30000 kr.

Hvornår lærer folk at de skal holde sig fra Opel ????????????

Alle mine venner og bekendte samt familie, om har haft Opel har haft for
store problemer med dem.

Opel vil åbenbart ikke reparere tandremsskader og laver generelt noget bras
(ifølge min lille private statistik), så jeg fatter ikke hvorfor de stadig
sælger biler ?

Ikke at min Fiat er stort bedre, så derfor skifter jeg også mærke, men Opel
har i den forbindelse end ikke været på overvejelsesstadiet. Der er grænser
for hvad jeg vil bruge penge på at købe, og en bil fra et kundefjendsk firma
som Opel er da helt gak at sætte penge i.

Jeg tager chancen og lever med at de som har en velfungerende Opel (heldige
dem) falder over mig efter den melding. Dem som har Fiat vil bare nikke
genkendende og medlidende til fortrædeligheder med en Fiat

Per O.