Citroën C5 - ROMSKIPET
Fra : Per Wildau

Dato : 14-03-04 12:06

Jeg har undret mig over at Citroën C5 skulle være sidevindsfølsom.
Gad vide om det skyldes at man her i Danmark sælger den med en 'skrabet'
undervogn??

Også C5 kommer i en 1,8-liters basisversjon som får /litt forenklet
fjæringssystem/
.... og V6-alternativet er av like marginal interesse som i Mondeo og Laguna.
Uten at vi har fått anledning til å kjøre 1,8-literen holder vi en knapp på
toliteren som det beste bensinalternativene i stasjonsvogna.

http://www.vimenn.com/index.phtml?article_id=11202

Hydraulisk fjæring
Citroën fortsetter med muligheten for å heve og senke bilen ved hjelp av
knapper i kupeen. Den laveste posisjonen brukes kun når bilen er parkert.
Bilen stiller seg selv til normalposisjon når du begynner å kjøre. Ved
høyere hastighet senkes bilen med 14 millimeter. Blir veien dårlig og
hastigheten lav, heves bilen 13 millimeter. Dette går helt av seg selv, men
du kan også forandre bakkeklaringen selv.

Velger du "medium", heves bilen med 40 millimeter. Da tillates kun en
maksimal hastighet på 40 kilometer i timen. Hvis "terrengkjøring" står på
programmet kan du velge "high". Da heves bilen hele 75 millimeter og du kan
maksimalt kjøre i 10 kilometer i timen. Overskrides maksimalhastighetene
senkes bilen tilbake til posisjonen under. Jo høyere du hever bilen jo
stivere blir fjæringen.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=26140

Slätstruken formgivning
Vid riktigt knölig väg, eller brist på väg, kan bilen höjas 40 mm med en
särskild knapp. Systemet liknar det som Audi gjort ett stort nummer av i sin
jeepbetonade Allroad. Men medan Audi tar bra betalt för sitt system ingår
det i Cittrans lågpris.

http://www.aftonbladet.se/bil/0105/07/citroen.html

Per
-----------------------
I det svenske alfabet er der 13 r'er.

Fra : Per Wildau

Dato : 14-03-04 12:29

Det her er underligt:

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1285

Per
-------------------------
Lige som bier producerer honning, producerer ørentvister tomatketchup. Denne
hemmelighed er imidlertid blevet hemmeligholdt af ketchupíndustrien i
årevis.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 12:39

> Det her er underligt:
>
> http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1285

hvorfor er det underligt?
Det gjorde mine gamler biler da også, både sierra fra 82 og fiesta fra 79
blev suget godt ind mod lastbilerne når man overhalede dem på motorvejen.
Jeg troede faktisk slet ikke det kunne være anderledes før jeg fik min
mondeo

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Per Wildau

Dato : 14-03-04 13:53

Tom wrote:

> [...]
> fra 79 blev suget godt ind mod lastbilerne når man overhalede dem på
> motorvejen. Jeg troede faktisk slet ikke det kunne være anderledes

Jo men ...

.... "Bilen er ekstremt sidevindsfølsom. I forbindelse med 30.000 eftersynet
har jeg fået den sænket. Det bliver spændende at se om det virker...."

som Broegger wrote...

Det er da mystisk... med mindre han kører med en skrabet undervogn... eller
der er noget alvorligt i vejen. Hvilken test bekræfter det??

se tråden 'Citroën C5 - ROMSKIPET' nedenfor.
Skal vi ikke fortsætte den diskussion i 'Citroën C5 - ROMSKIPET' nedenfor -
Tom og Broegger??

Per