Ahhh, penge igen fra forsikringen :-)
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-03-04 22:22

Hej gutter!

Jeps, IDAs forsikringsklub (de har en aftale med Tryg) tilbagebetaler 9.94% af
forsikringspræmien for sidste år og farmand fik 938,- på en check

Det er stadig dyrt at kasko-forsikre en bil, men checken gør det da lidt mere
spiseligt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-03-04 22:50

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringspræmien for sidste år og farmand fik 938,- på en check
>
> Det er stadig dyrt at kasko-forsikre en bil, men checken gør det da lidt

Hvad pokker, får du post kl. 'sent_om_lørdagen'?
Det var da ovre på øen man skulle bo.

Hmmmm, burde måske tage en kigger på den klub, ku være der var noget at
hente.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-03-04 23:03

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Hvad pokker, får du post kl. 'sent_om_lørdagen'?
> Det var da ovre på øen man skulle bo.

Hehe, nej den kom fredag

Men jeg får Ingeniøren ca. kl. 22 fredag aften (leveres af nogle avisgutter og
ikke PostDanmark).

> Hmmmm, burde måske tage en kigger på den klub, ku være der var noget at
> hente.

Er du ing-nør?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-03-04 23:43

> Hehe, nej den kom fredag
>
> Men jeg får Ingeniøren ca. kl. 22 fredag aften (leveres af nogle
avisgutter og
> ikke PostDanmark).

Her i huset skal vi nok til at brokke os.
Regner med at det sker på mandag.
Der er ikke kommet en ingeniør ind ad brevsprækken, nu i 2 uger.
Ind ad døren kan jeg jo ikke så godt sige.
Der plejer at komme 2 stk. ind ad døren hver dag.
Men de 2 har 2 ben

> Er du ing-nør?

Ja, men er på vej til at kaste ingeni delen bort.
Er ved at læse til installatør.

Så det korte af det lange er nok at jeg bare er ør

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-04 00:12

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Her i huset skal vi nok til at brokke os.
> Regner med at det sker på mandag.

Hmm, snak nu pænt til dem i telefonen i første omgang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-04 06:45

> Hmm, snak nu pænt til dem i telefonen i første omgang :)

Bare rolig, den slags overlader jeg trygt til min bedre halvdel
Det er hun meget bedre til end jeg.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-03-04 09:27

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmmm, burde måske tage en kigger på den klub, ku være der var noget at
> hente.

Kan anbefales :) - Jeg flytter fra IF til IDA om 2 mdr. Forsikringen på
Alfaen falder med ca. 9.000,- om året samtidig med lavere selvrisiko!

\Mandal

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-03-04 14:02

On Sun, 14 Mar 2004 09:26:53 +0100, Brian Fisker [8900] wrote:

> Kan anbefales :) - Jeg flytter fra IF til IDA om 2 mdr. Forsikringen på
> Alfaen falder med ca. 9.000,- om året samtidig med lavere selvrisiko!

Hva dælen Brian, troede du havde alfa'en forsikret hos IDA fra dag 1

Thomas - der fik 272kr tilbage fra Tryg/IDA

Fra : TDN

Dato : 14-03-04 09:08

> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Hej !

Nu kom GF checken. Det blev 531 kr. eller 11% retur - dejligt....

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 09:59

[snip]
> Hej !
>
> Nu kom GF checken. Det blev 531 kr. eller 11% retur - dejligt....

Hvilken klub?

Vi har nemlig ikke set noget fra Horsens endnu...

Michael

Fra : TDN

Dato : 14-03-04 11:06

"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Hvilken klub?
>
> Vi har nemlig ikke set noget fra Horsens endnu...
>
> Michael

Hej !

Det er GF-NORDVEST og checken kom lørdag.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 10:48

> Hej !
>
> Nu kom GF checken. Det blev 531 kr. eller 11% retur - dejligt....

Øv vi har slet ikke postombæring om søndagen så cheken med de tusinder af
kroner er ikke kommet endnu.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jacob

Dato : 14-03-04 09:57

> [...]
> forsikringspræmien for sidste år og farmand fik 938,- på en check
>
> Det er stadig dyrt at kasko-forsikre en bil, men checken gør det da lidt

Hvad gi'r du?

Jeg giver 17.000 for ansvar.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-03-04 10:11

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver 17.000 for ansvar.

Av min arm. Det giver jeg for kasko.

På ca. 7 år

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 10:49

> Av min arm. Det giver jeg for kasko.

Av min arm jeg giver 4.300 for kasko

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-04 11:02

Tom wrote:

> Av min arm jeg giver 4.300 for kasko

Jeg giver 5,5.

Mvh
Roberto

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-03-04 19:37

> Av min arm jeg giver 4.300 for kasko

He he vel ikke for syv år.

MVH Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-04 11:16

Hej!

Jacob wrote:

> Hvad gi'r du?
>
> Jeg giver 17.000 for ansvar.

Auch! Jeg giver "kun" 9.300,- for kasko på en Escort '96 1.6.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 09:01

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver 17.000 for ansvar.

Ikke mere?

Jeg giver en anelse mere... men har så også kasko... :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 09:11

Bjørn wrote:
> "Jacob" <no_email@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke mere?
>
> Jeg giver en anelse mere... men har så også kasko... :)

Er du da vanvittig mand!
Selvom min potte havde 200hk og forgyldte fælge ville jeg da aldrig gå
med til at betale 20K om året i forsikring.
Er det virkeligt nødvendigt?

Nå jeg trøster mig med at du hverken har 200kvm villa i storkøbenhavn
eller poder.

--
Roberto Saldo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-03-04 09:26

> Nå jeg trøster mig med at du hverken har 200kvm villa i storkøbenhavn
> eller poder.

Hvor pokker ligger poder ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 09:30

Andreas M. Hansen wrote:

> Hvor pokker ligger poder ??

Hverken .. eller er en ganske alm konstruktion.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 10:23

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er du da vanvittig mand!

Jep :)

> Selvom min potte havde 200hk og forgyldte fælge ville jeg da aldrig gå
> med til at betale 20K om året i forsikring.
> Er det virkeligt nødvendigt?

Ja - og så endda med forhøjet selvrisiko pga min alder :/

Meeeen, der er nu også en anden grund til at jeg accepterede den åndsvage
præmie...

Præmien falder til under det halve i løbet af i år... I det selskab jeg er
er der tvungen dobbelt selvrisiko til personer under 25, dvs 8k. Når jeg så
bliver 25, kan jeg ved at bibeholde den selvrisiko få 25% rabat på
forsikringen... Dvs så ender den i 12-13k. Når forsikringen så har
hovedforfald er jeg den der er stukket af fra selskabet... Forsikringen fåes
til under 10k, med 5 års anciennitet og en alder på 25.

> Nå jeg trøster mig med at du hverken har 200kvm villa i storkøbenhavn
> eller poder.

Jeg nøjes med en 2 værelses på 48kvm på første sal i Aalborg Ø...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 11:06

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jep :)

> Ja - og så endda med forhøjet selvrisiko pga min alder :/

Ævs

> [...]
> bliver 25, kan jeg ved at bibeholde den selvrisiko få 25% rabat på
> forsikringen... Dvs så ender den i 12-13k. Når forsikringen så har

Ja jeg har en såkaldt bomedose, dvs bonusreguleret med dobbelt
selvrisiko. På den måde kan man ha' kasko og lav præmie uden at være
super platin elite bilist 60 år og skinddød.

> hovedforfald er jeg den der er stukket af fra selskabet... Forsikringen fåes
> til under 10k, med 5 års anciennitet og en alder på 25.

Nåh så giver det mening alligevel.
Stiller de nogen krav om alarm på Vectraen?

> Jeg nøjes med en 2 værelses på 48kvm på første sal i Aalborg Ø...

Så går det jo nok.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 11:12

> Nåh så giver det mening alligevel.

Helt dum er jeg vel ikke?
(Kommentarer frabedes)

> Stiller de nogen krav om alarm på Vectraen?

Nope.. Ej, heller startspærre... :)

Der er dog både alarm og startspærre i bilen... Det tør jeg simpelthen ikke
undvære...

> Så går det jo nok.

Det er jo det... Det kan jo ikke blive til det hele når man er under
uddannelse ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 11:20

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> fåes

> Helt dum er jeg vel ikke?
> (Kommentarer frabedes)

Det undlader vi så.

> Nope.. Ej, heller startspærre... :)
>
> Der er dog både alarm og startspærre i bilen... Det tør jeg simpelthen ikke
> undvære...

Jeg skal også snart ha fat i en alarm når det bliver vejr til at
montere. Ikke fordi jeg er bange for at den bliver stjålet, men fordi
jeg vil ha en fjerndimmer der kan lukke de elektrisk styrede huller i
bilen når man låser.

> Det er jo det... Det kan jo ikke blive til det hele når man er under
> uddannelse ;)

Desværre bil man senere erfare at på trods af at indtægten var mindre
bliver procentdelen til sjov og spas aldrig så stor igen senere.
Så hvis ikke du sætter standarden nu går det bare helt galt ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-03-04 10:13

> [...]
> forsikringspræmien for sidste år og farmand fik 938,- på en check
>
> Det er stadig dyrt at kasko-forsikre en bil, men checken gør det da lidt

He he så er det vist din tur til at give kage til kaffen :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-03-04 12:40

> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Hæ hæ, ja jeg fik også et par checks ind af døren i går fra GF klub TFA. Jeg
gav sidste år ca. 13.150 kr. samlet for ansvar/kasko på en 97 familiegryde,
en 94 GTI model (begge med krog), ansvar på en campingvogn og en trailer.
Det blev til 4737,00 kr. retur eller ca. 36% som de skriver i brevet, så
totalpris for 2003 i omegnen af 8400 kr. så det kan jeg vel næppe klage
over.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-04 13:49

Hej!

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> Det blev til 4737,00 kr. retur eller ca. 36% som de skriver i brevet, så
> totalpris for 2003 i omegnen af 8400 kr. så det kan jeg vel næppe klage

Det var skisme da flot af dit forsikringsselvskab :)

Hmm, så har jeg alligevel ikke en topscore, men er dog stadig glad :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-03-04 22:06

> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Returkommissionen var på samme niveau sidste år, og de få år jeg lige kan
huske baglæns. Det er ikke så mange år siden, at de gik bort fra det med
ekstraregning til kunderne hvis det var gået den forkerte vej. Man kan "i
værste fald" få 75% af præmien retur, meeeeen lidt sker der jo altid.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-04 22:14

Hej!

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> ekstraregning til kunderne hvis det var gået den forkerte vej. Man kan "i
> værste fald" få 75% af præmien retur, meeeeen lidt sker der jo altid.

Hmm, den dag jeg får 75% af præmien retur går jeg op på taget og danser nøgen

(Dét sker sq næppe :) Ingen af delene...)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-04 14:48

> Hmm, den dag jeg får 75% af præmien retur går jeg op på taget og danser
nøgen

> (Dét sker sq næppe :) Ingen af delene...)

Pyhhaaaaaa.

Du må aldrig mere give mig sådan en forskrækkelse.
Bare tanken om at se dig i Adam-kostume og så oven i købet på et tag.
Den går virkelig ikke

og så kom jeg lige til at tænke:
Kim valgte det tag der var nærmest.
Derfor fik han intet retur det efterfølgende år.
Taget det gik ud over, var det på hans egen bil.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 14:53

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> [...]

> Du må aldrig mere give mig sådan en forskrækkelse.
> Bare tanken om at se dig i Adam-kostume og så oven i købet på et tag.

Hmmmmm, dog ville bladet mangle ;)

> og så kom jeg lige til at tænke:
> Kim valgte det tag der var nærmest.
> Derfor fik han intet retur det efterfølgende år.
> Taget det gik ud over, var det på hans egen bil.

Øhhh, det rimer skisme da ikke. Eller er det sådan noget haiku-noget? Dét fatter
jeg brille af

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : anders majland

Dato : 16-03-04 08:12

> Jeps, IDAs forsikringsklub (de har en aftale med Tryg) tilbagebetaler
> 9.94% af forsikringspræmien for sidste år og farmand fik 938,- på en
> check

Da IDA skiftede fra GF til Tryg flyttede jeg ikke med.

De havde sendt mig et fint standard brev med at vilkårerne ville blive
bedre og lavet et regnestykke at min besparelse ville blive -2000kr hvis
jeg flyttede alle forsikringerne med over.

Mhs til de bedre vilkår så ville selvrisikoen stige fra ~3000kr til 20%
på motorcyklens kasko fosikring.

Så dyrere og ringere for mig ....

Da vi så købte hus i 2002 fik de en chance til. De ønskede slet ikke at
tegne en husforsikring da vi havde for meget udhus (200m2 udhus er bare
dejligt - desværre er det ikke opvarmet)

Hvor jeg vil hen ? Forsikringer er en jungle og man er selv nødt til at
se sig grundigt for.

Til sommer er min kone klar som folkeskolelærer - Så skal lærestandens
brandforsikring nok lige have et ring og mulighed for at give et godt
tilbud.... De er meget ofte særdeles konkurrencedygtige ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid