VW Golf/Bora: Ombygning fra AC til Climatr~
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 17:46

Jeg har anskaffet mig et Climatronic varmeapperat med alle "stellmotorer"
følere betjeningspanel og ledningsnet til selve varmeappareatet.
Min Bora er i forvejen udstyret med A/C, så kompressor og kondensator er
allerede på plads i motorrummet.

Øvelsen går bare på at udskifte det gamle varmeapperat med det nye
"elektroniske", udskiftning af betejningspanelet og trækning af nogle
ledninger.

Jeg har el-diagrammer på hhv. A/C og climatronic.

Er der nogen der har prøvet før ?
Hints og tips modtages gerne inden projektet går igang (når det bliver lidt
varmere.)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

NB! den meddelse er postet både i dk.teknik.bil og dk.fritid.bil

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 23:22

On Fri, 12 Mar 2004 17:45:41 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Hints og tips modtages gerne inden projektet går igang (når det bliver lidt
>varmere.)

Jeg har lige læst om det på en tysk web - har ikke linket. Der skal
også være udendørsføler mm., men dét havde du måske i forvejen?
(et VW climatronic tager højde for solens varme på dén måde)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:04

> Jeg har lige læst om det på en tysk web - har ikke linket. Der skal
> også være udendørsføler mm., men dét havde du måske i forvejen?
> (et VW climatronic tager højde for solens varme på dén måde)

Jo den er der godtnok i forvejen. Kompressoren kører ikkke under 4 gr.
(vistnok undtaget ved defrost).
Climatronic's solføler sidder iøvrigt inde i kabinen på toppen af
instrumentbordet i risten til luftdyseren til defrost.

/Claus