Hvilken bil er skal man gå efter??
Fra : barito

Dato : 11-03-04 15:33

Jeg ved godt, at der kan komme mange tusinde svar til dette spørgsmål! Men
prøv at komme med et bud :)

Krav:
Minimum årgang 1995
Mindst 4 døre
God gensalgsværdi
Højst 50.000kr

Jeg har haft et øje på en VW Polo, Opel Vectra og en Honda Civic, men vil
godt høre andres meninger.

På forhånd tak!

Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-03-04 16:08

"barito" <baritofjern@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Højst 50.000kr
>
> Jeg har haft et øje på en VW Polo, Opel Vectra og en Honda Civic, men vil

Hvad er det du vil have?
Der er stor forskel på en Polo og en Vectra?
Hvis du vil have Polo-størrelsen kunne du kigge efter Seat Ibiza/Cordoba. Du
får en nyere / mindre brugt bil end Polo for de samme penge.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Snusken

Dato : 11-03-04 16:12

En velholdt VW Vento kunne komme på tale. Gennemprøvet teknik og til at
omsætte igen, men i årgangene fra midt i 90'erne skal man, pga
VW-fabrikkerne spareiver, kigge ekstra efter rust, specielt bag
nummerpladen inde i bagklappen.

Opel Vectra giver nok flest problemer, teknisk og gensalgsmæssigt.

mvh Eric
-------------------------

Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-04 16:40

"Snusken" Eric skrev

> [...]
> nummerpladen inde i bagklappen.
>
> Opel Vectra giver nok flest problemer, teknisk og gensalgsmæssigt.

Ikke for at starte en diskussion :) men.

En Vectra giver altså ikke flere problemer rent teknisk, end andre
biler. Min Vectra holder da mindre på værksted end min ene
lillebrors Vento og den andens Golf.
Den sidste lillebror har en Toyota Carina E, så den gider vi ikke
tale om. (måske var det en ide også at kikke på sådan en)
Og ang. rust, gælder det vel bare om at finde en bil der altid
har været undervognsbehandlet, ik'.
(så ruster Opel'en nemlig heller ikke mere end andre;)
Vento'en er en fin bil, men jeg synes nok at man kommer
til at betale lidt for meget for navnet.
Og hvis man køber en bil fra midten af 90'erne er det nok
ikke gensalg man tænker mest på.
Pe®=s1
Opel Vectra A GLS 2.0i, 1991

Fra : Møller

Dato : 11-03-04 16:12

"barito" <baritofjern@adslhome.dk> wrote in message
> Jeg ved godt, at der kan komme mange tusinde svar til dette spørgsmål! Men
> prøv at komme med et bud :)

I min barndom gik man efter en rustvogn.

> Krav:
> Minimum årgang 1995
> Mindst 4 døre
> God gensalgsværdi
> Højst 50.000kr
>
> Jeg har haft et øje på en VW Polo, Opel Vectra og en Honda Civic, men vil
> godt høre andres meninger.

glasøje?

Må jeg foreslå:

Honda Civic, Citroën Saxo, Citroën Xsara, Peugeot 306, eller Peugeot 106.
--
Møller

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-03-04 16:53

"barito" <mailto:baritofjern@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Højst 50.000kr
>
> Jeg har haft et øje på en VW Polo, Opel Vectra og en Honda Civic, men vil

Det kommer vel i høj grad an på hvad dine behov er, i øvrigt er gensalgsværdien på
en bil til 50K vel mindre intressant hvis du skal beholde den i nogle år.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Morten Petersen

Dato : 11-03-04 17:20

"barito" <baritofjern@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt, at der kan komme mange tusinde svar til dette spørgsmål! Men
> prøv at komme med et bud :)

Hvad med en ford Escort. Du kan finde en stationscar til omkring de penge
(1,6 CLX ´95 & ´96 - virkelig fin motor)

Jeg vil også anslå at den er billigere at holde kørende og ikke mindst
lettere at komme af med ved gensalg! Nyere stationscar er der altid behov
for...

Mvh
Morten

Fra : Tokin

Dato : 15-03-04 08:21

Hej "barito"

Ja - jeg sværger jo til Corolla, men den får du sgu nok ikke for 50 kilo. Jeg ved
at FDM har udarbejdet en bog der omhandler brugte biler, og deres anmærkninger til
de periodiske syn. Ved hjælp at grønne og røde figurer kan man så se, hvilken bil
de "anbefaler" (var derfor jeg valgte en Corolla . Nå - men det er
selvfølgelig en generel betragtning hvad de skriver, for enhver kustode kan jo
sagtens ødelægge en ny bil indenfor et halvt år, hvis man volder den
tilstrækkeligt. Bogen udkom for en fire-fem år siden, men omhandlede vist netop
biler fra 1995- f.f.

Så prøv at give FDM et ring...

MVH

Tokin