/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremse "synker" for meget i golf2
Fra : Tommy


Dato : 10-03-04 22:14

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med dette problem:

Jeg har en Golf2 årg. 90 1.6 GTD. Den fik lige før jul 2003 skiftet
hovedcylinder og bremseforstærker da hovedcylinder var gået.
Nu er pedalen så begyndt på at synke meget langt ned når man bremser (cirka
halvvejs) og den er meget svær at blokere. Jeg tænkte at det kunne være
klodserne men der er 7 mm på dem så det er jo rigeligt. Så tænkte jeg den
manglede væske men det gør den heller ikke. Væske stand ok og den spilder
heller ikke nogen steder fra. Sidste mulighed vi udelukkede var at lufte ud
en tur. Hjalp heller ikke noget. SÅ.....
hvad kan der så være galt????

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Tommy




 
 
jan@stevns.net (10-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-03-04 22:42

"Tommy" <no@reply.com> skrev :

>hvad kan der så være galt????

Hvis ikke bremsevædsken pisser ud et eller andet sted, er din nye
hovedcylinder defekt


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter König (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter König


Dato : 11-03-04 08:25


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Hvis ikke bremsevædsken pisser ud et eller andet sted, er din nye
> hovedcylinder defekt

Nåå - hvorfor det ?

MVH Peter König



jan@stevns.net (11-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-03-04 23:14

"Peter König" <pommer-konigXXX@tele2adsl.dk> skrev :

>Nåå - hvorfor det ?

Fordi en af gummipakningerne indeni åbenbart er utætte

(som fejlen beskrives)

Hvis der ikke forsvinder bremsevædske nogen steder hen, må noget
vædske passere uønsket forbi et at stemplerne i hovedcylinderen

Ellers ville den ikke gå så langt ned, ej heller kunen pumpes

Triviel fejl, det er ......




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henning Præstegaard (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 11-03-04 02:32

Tommy wrote:
> Jeg har en Golf2 årg. 90 1.6 GTD. Den fik lige før jul 2003 skiftet
> hovedcylinder og bremseforstærker da hovedcylinder var gået.
> Nu er pedalen så begyndt på at synke meget langt ned når man bremser
> (cirka halvvejs) og den er meget svær at blokere.
>
Bliver pedalen stenhård? Hvis ja, så er det vakumpumpen til bremseforstærken
der er defekt. Sidste gang det skete for mig kostede det en ny pakning til 60kr.
Du kan tjekke det ved at træde hårdt på bremsepedalen medens du starter
motoren. Hvis pedalen ikke synker er der et problem.

mvh
Henning



Tommy (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 11-03-04 07:18

Hej Henning

Når jeg jokker på pedalen når jeg starter kan jeg mærke at den synker som
den skal. Den synker dog for meget. jeg kan så pumpe den op til at føles,
hvad jeg mener skal være normalen, men den synker så langsomt igen.

Hilsen Tommy

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message
news:404fc1ac$0$10850$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tommy wrote:
>> Jeg har en Golf2 årg. 90 1.6 GTD. Den fik lige før jul 2003 skiftet
>> hovedcylinder og bremseforstærker da hovedcylinder var gået.
>> Nu er pedalen så begyndt på at synke meget langt ned når man bremser
>> (cirka halvvejs) og den er meget svær at blokere.
>>
> Bliver pedalen stenhård? Hvis ja, så er det vakumpumpen til
> bremseforstærken
> der er defekt. Sidste gang det skete for mig kostede det en ny pakning til
> 60kr.
> Du kan tjekke det ved at træde hårdt på bremsepedalen medens du starter
> motoren. Hvis pedalen ikke synker er der et problem.
>
> mvh
> Henning
>
>



jan@stevns.net (11-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-03-04 07:29

"Tommy" <no@reply.dk> skrev :

>Når jeg jokker på pedalen når jeg starter kan jeg mærke at den synker som
>den skal. Den synker dog for meget. jeg kan så pumpe den op til at føles,
>hvad jeg mener skal være normalen, men den synker så langsomt igen.

Få du nu skifter den hovedcylinder du ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Tommy (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 11-03-04 07:38

He he

Kan du sku sagtens sige.....
Endnu en opgave i et meget presset program.

Hilsen Tommy

<jan@stevns.net> wrote in message
news:bp10509muihkfj36g9h46mfvifanf1lh37@dtext.news.tele.dk...
> "Tommy" <no@reply.dk> skrev :
>
>>Når jeg jokker på pedalen når jeg starter kan jeg mærke at den synker som
>>den skal. Den synker dog for meget. jeg kan så pumpe den op til at føles,
>>hvad jeg mener skal være normalen, men den synker så langsomt igen.
>
> Få du nu skifter den hovedcylinder du ;)
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



jan@stevns.net (11-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-03-04 07:50

"Tommy" <no@reply.dk> skrev :

>Kan du sku sagtens sige.....

Jep.

>Endnu en opgave i et meget presset program.

Er det ikke en kende vigtigere at dine bremser er iorden ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan Mikkelsen (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 11-03-04 07:57

jan@stevns.net wrote:
> "Tommy" <no@reply.dk> skrev :
>
>
>>Kan du sku sagtens sige.....
>
>
> Jep.
>
>
>>Endnu en opgave i et meget presset program.
>
>
> Er det ikke en kende vigtigere at dine bremser er iorden ?
>
>

Wer später bremst ist länger schnell

/Jan

Tommy (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 11-03-04 08:16

Wer Bremst, verliert


"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message
news:c2p2iv$6ij$1@sunsite.dk...
> jan@stevns.net wrote:
>> "Tommy" <no@reply.dk> skrev :
>>
>>
>>>Kan du sku sagtens sige.....
>>
>>
>> Jep.
>>
>>
>>>Endnu en opgave i et meget presset program.
>>
>>
>> Er det ikke en kende vigtigere at dine bremser er iorden ?
>>
>>
>
> Wer später bremst ist länger schnell
>
> /Jan



Tommy (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 11-03-04 08:23

Når jeg skal skifte sådan en satan er der så noget jeg skal tage ekstra
hensyn til?
Måske er der nogen der har en "bette" spiseseddel der beskriver hvad man
skal gøre???

<jan@stevns.net> wrote in message
news:bp10509muihkfj36g9h46mfvifanf1lh37@dtext.news.tele.dk...
> "Tommy" <no@reply.dk> skrev :
>
>>Når jeg jokker på pedalen når jeg starter kan jeg mærke at den synker som
>>den skal. Den synker dog for meget. jeg kan så pumpe den op til at føles,
>>hvad jeg mener skal være normalen, men den synker så langsomt igen.
>
> Få du nu skifter den hovedcylinder du ;)
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



Torben Scheel (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-03-04 14:38

"Tommy" <no@reply.dk> wrote in message
news:405013d1$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Når jeg skal skifte sådan en satan er der så noget jeg skal tage ekstra
> hensyn til?
> Måske er der nogen der har en "bette" spiseseddel der beskriver hvad man
> skal gøre???

Skru af
Skru på
Fyld vædske på
Luft ud
Omlakér bilen


Ku ikk dy mig..



Henning Præstegaard (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 12-03-04 00:52

Torben Scheel wrote:
> Skru af
> Skru på
> Fyld vædske på
> Luft ud
> Omlakér bilen
>
>
Hvis du stod og gloede, sidste gang jeg
fik skiftet hovedcylinder, kunne du sku'
godt have givet en hånd.

mvh
Henning



Gert (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 11-03-04 23:43


"Tommy" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
news:404f8528$0$29406$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Håber nogen kan hjælpe mig med dette problem:
>
> Jeg har en Golf2 årg. 90 1.6 GTD. Den fik lige før jul 2003 skiftet
> hovedcylinder og bremseforstærker da hovedcylinder var gået.
> Nu er pedalen så begyndt på at synke meget langt ned når man bremser
(cirka
> halvvejs) og den er meget svær at blokere. Jeg tænkte at det kunne være
> klodserne men der er 7 mm på dem så det er jo rigeligt. Så tænkte jeg den
> manglede væske men det gør den heller ikke. Væske stand ok og den spilder
> heller ikke nogen steder fra. Sidste mulighed vi udelukkede var at lufte
ud
> en tur. Hjalp heller ikke noget. SÅ.....
> hvad kan der så være galt????
>


Hejsa

at pedalen synker ca ½vejs ned når du bremser vil jeg da ikke mene er vildt
unormalt,
med mindre det er kommet fra den ene dag til den anden?
jeg hælder mere til at det er dine bremseklodser der er dårlige, og ville
nok hvis det var mig først prøve at skifte
både klodser for og bakker/klodser bag (ved ik lige hvad en GTD har bag)
inden jeg smed en mindre formue efter en ny hoved cylender.
og med 7mm tilbage så er der jo ikke så lang tid til de skal skiftes
aligevel, taget i netraktning at nye klodser har næsten 20mm belægning

jeg har prøvet at knokle med bremserne på min første Golf 1, de ville bare
ikke tage ordentligt fat, næsten alt hvad min far og jeg selv kunne finde på
af gode ideer, men tilsidst skiftede jeg hele vejen rundt, vupti så ku den
stoppe igen.

Mvh
Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986. Golf 1,8i 1987. Ford P7 17M V4 1971
www.classic-ford-bornholm.dk www.lynghoy.dk







MG (12-03-2004)
Kommentar
Fra : MG


Dato : 12-03-04 17:11

In article <404f8528$0$29406$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
no@reply.com says...
> Hej
>
> Håber nogen kan hjælpe mig med dette problem:
>
> Jeg har en Golf2 årg. 90 1.6 GTD. Den fik lige før jul 2003 skiftet
> hovedcylinder og bremseforstærker da hovedcylinder var gået.
> Nu er pedalen så begyndt på at synke meget langt ned når man bremser (cirka
> halvvejs) og den er meget svær at blokere. Jeg tænkte at det kunne være
> klodserne men der er 7 mm på dem så det er jo rigeligt. Så tænkte jeg den
> manglede væske men det gør den heller ikke. Væske stand ok og den spilder
> heller ikke nogen steder fra. Sidste mulighed vi udelukkede var at lufte ud
> en tur. Hjalp heller ikke noget. SÅ.....
> hvad kan der så være galt????
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> Hilsen Tommy
>
>
>
>
Kan måske være en bremseslange der delvis istykker, så den gir sig (blir
tykkere) når du træder på pedalen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste