knæklyde !! Vectra A
Fra : Rasmussen

Dato : 10-03-04 12:46

Hej NG

Jeg har en Vectra 1,6 årg:1990 der siger nogle knæklyde når der drejes
skarpt ved indkørsler / parkering er den en her som har en ide til hvad der
kan være galt

MVH
Per R

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 12:55

> Jeg har en Vectra 1,6 årg:1990 der siger nogle knæklyde når der drejes
> skarpt ved indkørsler / parkering er den en her som har en ide til hvad
der
> kan være galt

Slidte træk-aksler...!

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 13:25

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> der
>
> Slidte træk-aksler...!

Formentlig kun det yderste knokkelled ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 14:26

> Formentlig kun det yderste knokkelled ;)

Ja, ja, for fa´en..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-03-04 18:30

Wed, 10 Mar 2004 12:54:57 +0100, skrev "Jan W Nielsen" <intet svar>,
på 13 linier, i <404f0211$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>der
>

>Slidte træk-aksler...!
Defekte bærekugler der snart går helt i stykker og bilen taber et
hjul.

Karsten
Horsens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-04 17:29

Rasmussen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en Vectra 1,6 årg:1990 der siger nogle knæklyde når der drejes
> skarpt ved indkørsler / parkering er den en her som har en ide til
> hvad der kan være galt

Som Jan og Bjørn allerede er inde på, så kan det være et knokkelled der er
slidt, men det kan også være en knækket fjeder.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-03-04 18:32

Wed, 10 Mar 2004 17:28:53 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 18 linier,
i <404f4243$0$67456$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Som Jan og Bjørn allerede er inde på, så kan det være et knokkelled der er
>slidt, men det kan også være en knækket fjeder.

Det kan nu også bare være fjederen der giver sig lidt.
Det betyder ingenting.
Min egen gamle Vectra A kunne godt ved skarpt drej over et humbel sige
lidt fra fjederen uden det betød noget.

Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 20:16

De øverste toplejer kan tit lyder grimt på en vectra, det kan være dem som larmer!
Smør dem med tyndt pava (det er et kanon produkt fordi det bliver der) Sprøjt det
godt op under skærmet og evt løsn top bolten i motorrum for at sprøjte det ned den
vej!
Dette er den billigste løsning hvis det fjerner larmen!, jeg tror nu også du skal
få checket trækakslen (knokkelledet).

Jes

"Re: knæklyde !! Vectra A"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 08:25

Per Beer Hansen wrote:

> Som Jan og Bjørn allerede er inde på, så kan det være et knokkelled der er
> slidt, men det kan også være en knækket fjeder.

Jeg tror også det er yderste knokkelled.
Asconaen havde tendens til at knække lidt hvis man drejede lidt
hurtigt med rattet helt i den ene side.
Jeg spurgte mekanikeren om man burde skifte det, men han sagde at de
skulle være meget værre endnu, dvs knække oftere end i det ekstreme
tilfælde.

--
Roberto Saldo

Fra : Unknown

Dato : 10-03-04 20:17

Køresyge måske

Fra : Per Olsen

Dato : 11-03-04 00:10

> Jeg har en Vectra 1,6 årg:1990 der siger nogle knæklyde når der drejes
> skarpt ved indkørsler / parkering er den en her som har en ide til hvad
> [...]

Husk også lige at checke stablisator-bøsningerne før du farer ud
og skiller for meget ad.
Pe®=s1
Opel Vectra A GLS 2.0i, 1991