Olie opsugning
Fra : Per

Dato : 10-03-04 11:15

Jeg er desværre kommet til at efterfylde for meget olie på min MB
automatgear, det har resulteret i at gearskiftet nogle gange foregår lidt
for voldsomt.med en "donk" lyd.

Det er noget med at nogle service stationer har et olie sugeanlæg,
spørgsmålet er bare hvor? Er der nogle der ved hvorhenne i kbh. området?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 11:20

Per wrote:
> [...]
>
> Det er noget med at nogle service stationer har et olie sugeanlæg,
> spørgsmålet er bare hvor? Er der nogle der ved hvorhenne i kbh. området?

De holdt op med at ha sugere for nogle år siden.
Harald-Nyborg har en udmærket dims til det samme (bare spørg Stevns
gutterne).

<http://www.harald-nyborg.dk/> og søg på 'sump'

Kan også bruges på plæneklipperen m.m.

--
Roberto Saldo

Fra : Per

Dato : 10-03-04 11:44

> De holdt op med at ha sugere for nogle år siden.
> Harald-Nyborg har en udmærket dims til det samme (bare spørg Stevns
> [...]

Takker, jeg skal suge op gennem et temmeligt langt og smal rør, som går
toppen af motoren ned til gearkassen. Så jeg ved ikke om den model kan
bruges, jeg havde tænkt mig et langt "sugerør" der nåede helt ned til bunden
!?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 12:17

Per wrote:

> [...]
> bruges, jeg havde tænkt mig et langt "sugerør" der nåede helt ned til bunden

Der medfølger 2 snabler af forskellig kaliber.
De er vel 50-70cm lange.

--
Roberto Saldo

Fra : Per

Dato : 10-03-04 12:33

> Der medfølger 2 snabler af forskellig kaliber.
> De er vel 50-70cm lange.
>
> --
> Roberto Saldo

PERFEKT! 1000 tak

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 12:37

Per wrote:

> bunden

> PERFEKT! 1000 tak

Du må da gerne melde tilbage om det virker for dig :)

Slangerne virker lidt stive i det når de er kolde, men bliver
siliconebløde når der løber varm olie igennem dem.

--
Roberto Saldo

Fra : Per

Dato : 10-03-04 17:40

> [...]
>
> Slangerne virker lidt stive i det når de er kolde, men bliver
> siliconebløde når der løber varm olie igennem dem.

Nu har jeg været i Harald Nyborg og afprøvet det, og det virker virker bare
helt perfekt.

Fra : Rene´

Dato : 10-03-04 20:17

jeg har prøvet det samme, jeg to en 6mm luftslange og lavee en hævert det
gik noget langsom men virkeded, hvis olie er varm så går det stærkerer..

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 08:27

Per wrote:

> Nu har jeg været i Harald Nyborg og afprøvet det, og det virker virker bare
> helt perfekt.

Det var godt.
Man skal jo ikke køre med mere olie på nogen steder end nødvendigt.

--
Roberto Saldo