Ny bil - 80.000 km om året
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 20:59

Hej rødder

En kammerat kører 80.000 km om året og overvejer at købe sin egen bil i
stedet for firma-slæde.

Han vil have noget diesel-power og kikker på denne:

http://www.seat.dk/model/priserogteknik/?side=teknik&VariantId=196&model=tol
edo

Her er et par billeder:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4081&car_art=2

Hvad skulle han ellers nappe..?

--
/Jan W Nielsen

På Færøerne leverer fårene kun en lille del af den uld der eksporteres.
Hovedparten stammer fra den sjældne behårede, færøske fladfisk.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-03-04 21:23

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Hvad skulle han ellers nappe..?

hvis han skal sidde 80.ooo km årligt i bilen ?

Noget mere behageligt da - 80kkm. er satme mange timer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 21:31

jan@stevns.net wrote:
> Noget mere behageligt da - 80kkm. er satme mange timer

Niks. Han kører stærkt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 21:39

> Noget mere behageligt da - 80kkm. er satme mange timer

Men hvad..?

For et par år siden kørte han 100.000 om året i en Sonata 2.0 - den var han
ellers glad for.

Nu skal det bare være diesel, da han selv skal betale for brændstoffet og da
han synes om trækket.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-03-04 21:59

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>For et par år siden kørte han 100.000 om året i en Sonata 2.0 - den var han
>ellers glad for.

Jeg kunne da være fristen af den ny Kia Magentis - V6'eren er indenfor
prisrammen - den kører sgu' behageligt

>Nu skal det bare være diesel, da han selv skal betale for brændstoffet og da
>han synes om trækket.

Op i rø**** - med så lang kørsel, er det imo behageligheden der får
overtaget

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 22:04

> Jeg kunne da være fristen af den ny Kia Magentis - V6'eren er indenfor
> prisrammen - den kører sgu' behageligt

> Op i rø**** - med så lang kørsel, er det imo behageligheden der får
> overtaget

Jeg er ikke helt sikker på at han kan følge dig i den betragtning der..

Det bliver rundt regnet 3500 kroner mere om måneden bare i brændstof - plus
at kassen er fuldstændig usælgelig efter bare 3-4 år.

En ukendt koreansk benzinsluger med så mange kilometer på tælleren, er der
INGEN, der vil røre med en ildtang.

Ergo er det MASSER af penge ud af vinduet.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 21:18

Jan W. Nielsen wrote:
> Hvad skulle han ellers nappe..?

Hvor mange penge har han/vil han bruge?

Alfa 147/156 1,9 JTD 140 hk/6 gear...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 21:37

> Hvor mange penge har han/vil han bruge?

300.000 kroner

Han gider ikke længere fransk pga for mange problemer

--
/Jan W Nielsen

..

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-03-04 21:38

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Han gider ikke længere fransk pga for mange problemer

Tandmærker ?

av-av-av....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 21:40

> Tandmærker ?
>
> av-av-av....

Hvad betyder det..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 08:24

Brian Sørup wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Tandmærker ?
>

> av-av-av....

I det mindste holder hun da mund imens ...

--
Roberto Saldo

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-03-04 21:41

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Han gider ikke længere fransk pga for mange problemer

Fransk ? De går da ikke mere i stykker end andre biler har jeg hørt

/Caspersen

Fra : Per Wildau

Dato : 09-03-04 09:32

Jan W. Nielsen wrote:

> 300.000 kroner
>
> Han gider ikke længere fransk pga for mange problemer

Jo, men fransk er vel ikke bare fransk. Prøv at se hvor langt oppe 406'eren
og ikke mindst Xantia'en ligger. Prøv at se at biler som Nissan, Golf og
ikke mindst Seat, hvor langt nede de ligger.

McPerson
--------------------------------
Under den kolde krig forlagde efterretningstjenesterne tegningerne til Fiat
124 i håb om, at russerne ville kopiere bilen og belaste den sovjetiske
økonomi. Man forsøgte det samme med visse opelmodeller, men under en
prøvekørsel kørte piloten ind i et træ, hvorefter russerne opgav
produktionen.

Handmade wisdom / hjemmelavet visdom
--------------------------------

Nedenstående er ejernes egen bedømmelse af deres biler.
Hvor tilfreds er du med din bil?

Karakterskala 1-10.
Årsmodell 2000 1999

Karakter:

1. BMW 5-serien 9,58 9,33

2. Saab 9-5 9,38 9,29

3. Mercedes E-klass 9,35 9,29

3. Toyota Yaris 9,35 -

5. BMW 3-serien 9,33 9,19

6. Citroen /Xantia/ 9,27 9,16

7. Toyota Avensis 9,20 9,25

8. Volvo S 80 9,14 9,33

9. Renault Clio 9,12 9,20

10. Volvo S/V70 9,12 9,11

11. Peugeot /406/ 9,10 9,17

12. Peugeot 206 9,09 9,05

13. Mazda 323 9,05 8,91
14. Audi A6 9,02 8,83

15. Mazda 626 9,02 8,95

16. Ford Fiesta 9,01 -
17. Hyundai Atos 9,01 9,08
18. Honda Civic 9,00 8,75
18. Nissan Almera 9,00 8,91
18. Nissan Micra 9,00 9,09
21. Saab 9-3 8,99 9,00

Middelbilen 8,95 8,90

22. Toyota Corolla 8,95 9,13
23. Skoda Felicia 8,93 8,78
24. Audi A3 8,90 8,92
25. Opel Corsa 8,88 -
25. Skoda Octavia 8,88 9,04
25. VW Golf 8,88 8,67
28. Mitsubishi Space 8,87 -
28. Nissan Primera 8,87 8,69
30. Opel Astra 8,87 8,70
31. Renault Megane 8,80 8,76
32. Ford Focus 8,78 9,05
33. Audi A4 8,76 8,80
34. Ford Mondeo 8,75 8,60
35. Renault Laguna 8,74 8,64
36. VW Polo 8,72 8,67
37. Mitsubishi Carisma 8,71 8,59
38. VW Passat 8,68 8,45
39. Opel Vectra 8,65 8,36
40. Mitsubishi Galant 8,61 8,95
41. Hyundai Elantra 8,60 8,78
42. Volvo S40/V40 8,59 8,73
43. Hyundai Accent 8,57 8,63
44. Seat Ibiza 8,40 8,79
45. Seat Cordoba 8,34 8,15

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0104/18/bilar.html

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:55

> Jo, men fransk er vel ikke bare fransk.

Nej, jeg synes måske også, det er "lige lowli pjattet" ikke at ville have
fransk bil på grund af den årsag. Der er jo tale om en helt ny bil, som han
skal have - oven i købet med to års garanti.

> Prøv at se hvor langt oppe 406'eren
> og ikke mindst Xantia'en ligger.

Han har nu haft tre franske i træk, en Peugeot og to Citroëner, og han har
haft problemer med to af dem. Senest 406´eren der af uforklarlige årsager
ikke vil køre, når den skal. Samtidig har hans kollegaer også skilt sig af
med Peugeot 307 pga et hav af problemer.

Statistik er jo mange ting, og kan være svært at komme med, når først folk
er løbet ind i den slags.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 09-03-04 10:55

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> kollegaer også skilt sig af med Peugeot 307 pga et hav af problemer.
>
> Statistik er jo mange ting, og kan være svært at komme med, når først

Der er ikke meget statistik i det link jeg lagde, det er simpelthen folks
meninger eller tilfredshed med deres bil.

Bemeldte person ser ud til, at kunne komme til at hænge noget med mulen,
hvis han køber bil under 'middelbilen' i undersøgelsen

McPerson
-----------------------------
Oprindeligt tunede man biler, ved at bore et hul i toppen af stemplerne, for
på denne måde, at øge gennemstrømningen i moteren.
/Handmade wisdom/

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 11:36

> Der er ikke meget statistik i det link jeg lagde, det er simpelthen folks
> meninger eller tilfredshed med deres bil.

Det er en statistik over ejernes tilfredshed.

Men statistikken kan være svær at overbevise en mand med, når han gang på
gang har haft ´bøwl med de franske. Faktisk var han noget mere tilfreds med
sin koreaner-flyder, Sonataen.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jan Hansen

Dato : 09-03-04 08:09

> Hej rødder
>
> En kammerat kører 80.000 km om året og overvejer at købe sin egen bil i
> stedet for firma-slæde.

Han skal nok købe en god brugt og renoveret Mercedes taxa. Det vil være en
bil som han kan holde ud at sidde i så mange km.
Desuden vil afskrivningen nok ikke være dårligere end ved at købe en ny
seatski.

Samtidig udsender han et kvalitetssignal som han ikke opnår i en
andensorterings Kia eller Hyundai, eller Seat for den sags skyld.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:19

Jan Hansen wrote:
> Samtidig udsender han et kvalitetssignal som han ikke opnår i en
> andensorterings Kia eller Hyundai, eller Seat for den sags skyld.

Og han får prøvet en masse forskellige biler, mens stjernen holder på
værksted...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan Hansen

Dato : 09-03-04 10:20

meddelelse news:c2jr4m$5gk$1@sunsite.dk...
> værksted...

he he
- jo et eller to værkstedbesøg skal der nok sættes tid af til.
Men det skal jo være en der er renoveret og det kan han osse få hvis han
ofrer 300.000 kr.

Fra : anders majland

Dato : 09-03-04 21:05

> Han skal nok købe en god brugt og renoveret Mercedes taxa.
> Samtidig udsender han et kvalitetssignal som han ikke opnår i en
> andensorterings Kia eller Hyundai, eller Seat for den sags skyld.

Der er nu stadig lidt "mixed signals" i at køre "gammel taxa" ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Carsten Petersen

Dato : 09-03-04 18:19

> [...]
> stedet for firma-slæde.
>
> Han vil have noget diesel-power og kikker på denne:

Har selv haft nogle stykker af dem, pt. den 130 TDI. Kører ca. 70.000 km/år
og har INGEN problemer haftmed torpedoen. Lækker bil, kører godt, og stadig
noget af det flotteste der er produceret på en platform fra VW-gruppen. Så
med mindre din kammerat har et stort behov for at placere langbenede
mennesker på bagsædet på længere ture, kan jeg kun vende tommelen op for
valget

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 09:55

> [...]
stadig
> noget af det flotteste der er produceret på en platform fra VW-gruppen.

Han har besluttet sig for netop denen bil.

--
/ Jan W Nielsen