Salg af nyere bil, hvordan?
Fra : Ole Nystrøm

Dato : 08-03-04 15:11

Hej

Er der nogen som har erfaringer med hvordan man får flest penge for sin bil?

Jeg har en 3 år gammel Peugeot 206 HDI 2.0.

Der er flere muligheder som jeg ser det:
Den kan sælges den via Den Blå Avis, altså fra privat til privat.
Jeg kan sælge den i ren handel til en bilforhandler.
Den kan indgå i byttehandlen ved forhandleren af den næste bil jeg køber.

Det sidste er vel nok det nemmeste, men da jeg nok skifter mærke er jeg
kommet i tvivl om hvorvidt, jeg kan få "tilstrækkeligt" for den gamle bil i
byttehandlen. Så var det måske bedre at have solgt bilen først, og så
"presse" forhandleren i ren handel, og derved spare 5-6%?

Traditionelt er prisforskellen iflg. BilBassen 10-15% imellem det som jeg
kan få for min bil hos en forhandler, og det den næste kunde skal give for
den, altså i mit tilfælde ca. 25.000 kr., som ved privat salg burde kunne
deles i mellem mig og en anden privat køber. Men er der købere til private
biler?

mvh OleN

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 17:46

Ole Nystrøm wrote:
> Er der nogen som har erfaringer med hvordan man får flest penge for
> sin bil?

Ja.

> Der er flere muligheder som jeg ser det:
> Den kan sælges den via Den Blå Avis, altså fra privat til privat.

Her får du mest.

> Jeg kan sælge den i ren handel til en bilforhandler.

Her får du "ingenting".

> Den kan indgå i byttehandlen ved forhandleren af den næste bil jeg
> køber.

Her får du ca. 10-15k mindre end ved privatsalg.

> Det sidste er vel nok det nemmeste, men da jeg nok skifter mærke er
> jeg kommet i tvivl om hvorvidt, jeg kan få "tilstrækkeligt" for den
> gamle bil i byttehandlen.

Det er jo ikke til at vide før du prøver.

> [...]

> give for den, altså i mit tilfælde ca. 25.000 kr., som ved privat
> salg burde kunne deles i mellem mig og en anden privat køber. Men er

Ja. Prisen burde være ca. 10.000 kr. højere end du kan få og 15.000 kr.
lavere end den næste skal give. Grunden til at det ikke er 50/50 er at køber
er større risiko, da du ikke giver ganrati/reklamatiosnret.

--
Mvh. Morten Fruergaard