Peugeot 106, klargør t/syn
Fra : Annette Jensen

Dato : 07-03-04 17:13

Hejsa.!

Jeg har en Peugeot 106 "2" 1.1i (monopoint) XR fra '98. Den har fået et
mindre problem, som synsfolkene sikkert kan finde på at brokke sig over.

Jeg er jo den heldige ejer af en bil med bagrude visk/vask, men når jeg vil
benytte bagrudevaskeren får jeg ingen sprinklervæske, men forrudeviskerne
kører som om de var i bestilling. Forrudevisk- / vask virker som det skal,
det er en ren lyst at spule diverse møg væk.

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt her?

Nåjo, efter en tur på motorvejen ved 110-130 km/t, og bilen får lov at
slappe lidt af, evt. stå i tomgang fordi jeg lige læsser et barn af ved
skolen, kan den efter et par hundrede meters kørsel gå i stå. Sådan, uden
forvarsel, og der er bare intet at gøre. Det kan ske ved et hvilket som
helst omdrejningstal. Dog ikke rigtig i tomgang. Første gang man vil starte
motoren, altså lige med det samme, vil den ikke helt - men anden gang
brummer løvens hjerte med det samme, og kører videre som intet er sket. Det
sker ikke når jeg kører på motorvejen, eller har fået en stabil hastighed.

Jeg har hørt noget om, at det kan være ventilen ved benzin-røret fra
påfyldningen og ned til tanken, der kan være stoppet til. Når jeg tager
tankdækslet af, lyder det en smule som om der er et undertryk der skal
udlignes, dvs. ligesom når man åbner en skwades (sodavand)

Og det sidste punkt: Jeg skal kontrollere en ALB-ventil - hvor sidder den
henne helt præcis?

Og det aller-sidste punkt: Nogen der har en idé om, om min bil kører med
Bendix eller A-et-eller-andet-bremser, når den er fra 1. md. 1998? Vil selv
skifte bremser, hvis det viser sig nødvendigt.

Mange hilsener.

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-04 18:24

"Annette Jensen" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er en ren lyst at spule diverse møg væk.
>
> Nogen der har en idé om hvad der kan være galt her?

Der er 2 sprinklerbeholdere i 106´eren. Kan det være noget så simpelt som en
tom beholder i bagagerummet ?

> [...]
Det
> sker ikke når jeg kører på motorvejen, eller har fået en stabil hastighed.

Fylder du oktan 92 på bilen i stedet for 95 for at spare lidt håndører ? Det
kan være årsagen.

/Caspersen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 07-03-04 20:36

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil

> Der er 2 sprinklerbeholdere i 106´eren. Kan det være noget så simpelt som

Er der det? Hvor sidder den anden - for jeg har da kun fundet en 1 min årg.
2000 - men jeg bruger heller ikke bagrude viskeren ret meget.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 21:18

On Sun, 7 Mar 2004 20:36:25 +0100, "Martin Rise Christensen"
<junk@rise.dk> wrote:

>Er der det? Hvor sidder den anden - for jeg har da kun fundet en 1 min årg.
>2000 - men jeg bruger heller ikke bagrude viskeren ret meget.

I min 106'er var der også 2 stk. én i hver side i motorrummet så vidt
jeg husker.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 21:20

On Sun, 07 Mar 2004 21:17:56 +0100, Brian B. Christensen <b r i a n
s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote:

>I min 106'er var der også 2 stk. én i hver side i motorrummet så vidt
>jeg husker.

Og mens jeg trykkede send til ovenstående, kom jeg i tanke om at det
var i min 106 Ralley at der var 2 beholdere, da der var forlygtespuler
på. I den anden 106'er var der kun én.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-03-04 21:24

"Martin Rise Christensen" <junk@rise.dk> wrote in message

> [...]
årg.
> 2000 - men jeg bruger heller ikke bagrude viskeren ret meget.

Jeg studsede også over det..
På min ´98 er jeg 99.9% sikker på bagrude sprinkleren også var død da jeg
løb tør for noget tid siden..
Er også meget intereseret i at høre hvor den gemmer sig :) - syntes at have
splittet det meste af bagdelen af bilen af da jeg satte anlæg i og fandt
ingen påfyldningsstuds.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-04 23:02

"Martin Rise Christensen" <junk@rise.dk> skrev i en meddelelse
> Er der det? Hvor sidder den anden - for jeg har da kun fundet en 1 min
årg.
> 2000 - men jeg bruger heller ikke bagrude viskeren ret meget.

Jeg kan ikke huske hvilken side, men i min 97´er var der 1 i motorrummet og
1 i bagagerummet.

/Caspersen

Fra : Annette Jensen

Dato : 12-03-04 22:02

> Jeg kan ikke huske hvilken side, men i min 97´er var der 1 i motorrummet
og
> 1 i bagagerummet.

I min er der kun én, min bagvasker har været løbet tør, hvor det hjalp at
fylde beholderen. Den sidder i højre side (set bagfra og frem). Når jeg
prøver at aktivere bagrudevaskeren kan jeg ikke høre nogen sprinklermotor,
ikke nok med det, jeg kan heller ikke finde den (altså sprinklermotoren) -
Sprinklertank i inderskærmen var en idé fanden kom på en dag han var sur.!

Fra : Annette Jensen

Dato : 12-03-04 22:05

> Der er 2 sprinklerbeholdere i 106´eren. Kan det være noget så simpelt som
en
> tom beholder i bagagerummet ?

Som skrevet andetsteds: Der er kun én sprinklerbeholder (også iflg.
bruger-vildledningen til bilen).

> Fylder du oktan 92 på bilen i stedet for 95 for at spare lidt håndører ?
Det
> kan være årsagen.

Nok er jeg kvinde, men til min dyt er kun det bedste godt nok

Annette
'98 Peugeot 106 1.1 XR
'99 Kawasaki ER-5