BMW der hakker/tikker?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-03-04 14:03

Hejsa

Min næsten nyerhvervede BMW har desværre lidt motorproblemer...:|

Har kun kørt 1000 km i den, og har opdaget at den periodisk tikker fra
motoren. Det er en ret høj lyd og det kommer fra omkring indsugningsmanifold
eller tæt på... Nogle gange kan man bare slukke/starte og så er det væk?

Når problemet er der, føles det som om den ikke vil tage gassen, og den
trækker ujævnt på til ca 3500 rpm. Kræfterne er heller ikke tilstæde...

Når lyden er væk går maskinen som en symaskine, og trækker ret godt :)

Hvad kan det mon skyldes?

Har hørt noget om at Vanos'en er noget der skiftes.

Venligst
Hans Mouridsen
323ti Compact årg. 98

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-03-04 17:38

Har lige haft min mekker til at lytte på den, og han snakkede om en def.
indsprøftningsventil... Han skal have en computer tilsluttet i morgen, for
at læse fejlkoden.

Er det noget alvorligt?

Venligst
Hans

Fra : AA

Dato : 07-03-04 18:08

Nej en indsprøjtningsventil er let at skifte og koster ca 400 til 1500 kr.

BMW``s reservedele er faldet markant i pris det sidste år så regn med under
1000,- kr for dysen og max 1 time for skiftning

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-03-04 19:20

Hej

> [...]
under
> 1000,- kr for dysen og max 1 time for skiftning

Vi havde en tester på i dag, og den meldte at en føler på knastaksel ikke
fungerede... Forstår bare ikke hvorfor den kommer til at tikke på alle
indsprøjtningsventiler?

Vi prøver at bestille en føler, og håber det løser problemet.

Venligst
Hans

Fra : \(5220\)Morten Kølbæ~

Dato : 08-03-04 00:11

> Har lige haft min mekker til at lytte på den, og han snakkede om en def.
> indsprøftningsventil...

Hvis lyden er konstant i perioder !! er det da bare at tage stikket til
indsprøjtningsventilen af. Hvis lyder forsvinder er den.

Overvej lige at hvis der er hydrauliske ventiler på sådan en (det er der
sikkert) kan en af dem være trætte.

Det giver netop en tikke / banke lyd og på nogle motorer kan bankesensoren
tro at det er tændingsbank. Den stiller så tændingen tilbage og derfor
mister du trækkraft.

Mvh Morten