Hvor finder man
Fra : Kenneth Fritz

Dato : 07-03-04 13:20

Hvor finder man en grund der er til leje som har en lade/hal til ?
sådanne ting er tilsyneladende kun til salg, men ikke til leje. Noget der
ved hvor der skal søges?

Vi har jo efterhånden lidt svært ved at huse alle bilerne mig og min bror
(9) da vi begge bor i lejlighed, og min bror kun har 1 garage, og jeg slet
ingen.

Fra : John Sahl

Dato : 07-03-04 13:34

Kenneth Fritz wrote:
> Hvor finder man en grund der er til leje som har en lade/hal til ?
> sådanne ting er tilsyneladende kun til salg, men ikke til leje. Noget
> der ved hvor der skal søges?

Måske du bør fortælle hvor i verden du vil finde det?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 07-03-04 13:33

Nåja, det var sku da en god ide!
Sønderjylland et sted. Helst så langt nede som muligt. Bilerne er pt. spredt
ud over Højer, Ravsted, Tinglev, Uge og den sidste står indtil næste torsdag
på sjælland.
Da vi begge arbejder på egnen her, skal vi ik længere væk. Om det er
emmerlev klev eller søgård er dog ikke ret vigtigt. Bare her nede et sted.

Fra : Q

Dato : 07-03-04 14:05

"Kenneth Fritz" <kfsoft@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da vi begge arbejder på egnen her, skal vi ik længere væk. Om det er
> emmerlev klev eller søgård er dog ikke ret vigtigt. Bare her nede et sted.

Tag fat i de folk der har nedlagte landbrug eller lign. Det plejer ikke at
være umuligt at få lov til at leje en ubenyttet lade.. Såeh.. Kør en tur på
landet

/peter

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 07-03-04 13:44

Det med bønderne er der et problem ved.
Hvis de har brugt laden inden for de sidste par år, er der stor risiko for
at gylle og andet skidt er der inde. Det er pisse bøvlet at gøre rent, og
hvis man ikke gør det kan du ikke nå at skrive korrosion før bilen er
forvandlet til en rødbrun masse. Det tar ikke engang 6 måneder for en
fabriksny campingvogn at gennemruste sådanne et sted. Det har en kollega
prøvet for nylig.

Så det vi søger er et sted hvor laden har været brugt til noget andet end
landbrug.
Og så vidt jeg har forhørt mig kan jeg konkludere at de fleste bønder kun
vil leje ud til opmagazinering .... og vi skal bruge det som værksted bl.a.

Fra : Helge Christiansen

Dato : 07-03-04 14:23

Hejsa.
Hvor mange bønder tror du har gylle i laden?
Min erfaring er at en tør lade er det optimale sted at opbevare et køretøj,
der skal bevares i en nogenlunde stand..
Du er sikker på at det ikke var en gammel utæt stald din kollega havde
campingvognen i?
Det lyder for mig usandsynligt at den tærede på 6 måneder, sa nye vogne i
reglen er galvaniserede.

mvh
Helge

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 07-03-04 14:27

> Du er sikker på at det ikke var en gammel utæt stald din kollega havde
> campingvognen i?
Jeg har ikke selv set den pågældende lade, så det kan jeg ikke svare på.
> Hvor mange bønder tror du har gylle i laden?
Men jeg tror mange bønder har gylle i laden, eftersom det som regel er der
deres traktore og andre markredskaber opbevares.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 13:40

> [...]

>Hvor finder man en grund der er til leje som har en lade/hal til ?
>sådanne ting er tilsyneladende kun til salg, men ikke til leje. Noget der

Fyn, jydeland, sjælland, Bornholm ?

Jeg ville da snakke med den nærmeste ejendomsmægler, eller bondekn..

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 07-03-04 13:45

Sønderjylland, og jeg tror lige jeg ringer til en egendomsmægler i morgen,
men forventer ikke meget kommer ud af det.